گاردین: آمریکا از واکنش منفی انگلیس به سخنرانی جان کری شگفت زده شد

گاردین: آمریکا از واکنش منفی انگلیس به سخنرانی جان کری شگفت زده شد  10دی-95
چون لابی های اسراییلی درا نگلیس همچون آمریکا  زیاد قدرت دارد.
تهران - ایرنا - به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، وزارت امور خارجه آمریکا از واکنش منفی انگلیس به سخنرانی اخیر جان کری یکه خورد و با انتشار بیانیه ای از حمایت دیگر کشورها قدردانی کرد.
به گزارش روز پنجشنبه گاردین، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیاینه ای مطبوعاتی نوشت که در سخنرانی کری پیرامون روند سازش فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، تمام تهدیدها علیه راه حل دو دولت از جمله تروریسم، خشونت و شهرک سازی بر شمرده شد و آن سخنرانی مطابق با سیاست همیشگی انگلیس و رای هفته پیش آن در شورای امنیت علیه شهرک سازی بود.
در این بیانیه از واکنش مثبت کشورهای دیگر از جمله آلمان، فرانسه، کانادا، اردن، مصر، عربستان٬قطر و امارات به سخنرانی کری قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، دولت انگلیس دیشب در واکنشی انتقادی به اظهارات جنجالی اخیر 'جان کری' وزیر خارجه آمریکا علیه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این سخنان را حمله ای 'نامناسب' به یک 'متحد' توصیف کرد.
جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته در سخنانی ضمن انتقاد از سیاست های دولت بنیامین نتانیاهو از آن به‌ عنوان «راست‌گراترین کابینه تاریخ» رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت٬ گسترش شهرک‌سازی در مناطق اشغالی فلسطین، شانس رسیدن به راهکار دو دولت را از بین می‌برد.
اروپام**3092**2041**مترجم: سیّد منصور جاوید**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی