پایان نخستین دادگاه اعضای سابق جبهه مشارکت

پایان نخستین دادگاه اعضای سابق جبهه مشارکت 15اذر-95
برگزاری این نمایش سفارشی دادگاه متهمان اعضای حزب مشارکت منحل شده مدعی اصلاح طلب 2 روز قبل از 16 آذر بود تا پیام به دانشجویان حامی شان دردانشگاه هاد اده شود اگر چنانچه خطاکنید به سرنوشت مشابه دچار می شوید.
تهران - ایرنا - نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات هفت عضو سابق جبهه مشارکت لحظاتی پیش در دادگاه انقلاب پایان یافت.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار قضایی ایرنا، این جلسه غیر علنی در شعبه 26 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی احمد زاده در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار شد.
هیچ یک از متهمان و وکلای مدافع بعد از دادگاه حاضر به گفت وگو با خبرنگاران نشدند و دلیل گفت وگو نکردن را غیرعلنی بودن دادگاه اعلام کردند.
خبرنگار ایرنا در نهایت با اصرار توانست با یکی از وکلا درباره کلیات جلسه گفت وگو کند که هوشنگ پوربابایی در این گفت وگو اظهار کرد: از آنجا که جلسه غیر علنی بود از بیان جزییات معذوریم.
وی ادامه داد: کلیات جلسه این بود که هفت متهم تفهیم اتهام شدند و هر هفت نفر صحبت کردند.
پوربابایی درباره زمان بعدی برگزاری دادگاه گفت: هنوز جلسه بعدی مشخص نیست وبعدا از طرف دادگاه به وکلا و متهمان اعلام می شود.
جلسه امروز دادگاه که قرار بود 17 آبان برگزار شود به دلیل درخواست استمهال متهمان و وکلای مدافع آنان برای مطالعه کامل پرونده به تعویق افتاد و به امروز موکول شده بود.
آذر منصوری،یکی از هفت عضو سابق جبهه مشارکت،روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا، اتهام مشترک اعضا را عضویت در جبهه مشارکت و فعالیت های تبلیغی علیه نظام عنوان و اظهارکرد: با توجه به اینکه بعضی از دوستان که قبلا در جبهه مشارکت ایران اسلامی فعالیت می ‌کردند به دادگاه احضار شده اند، اتهام، بیشتر متوجه حضور در این جبهه است. منصوری افزود: با ارسال نامه ای برای مجلس ، موارد را در آنجا مطرح کردیم.
وی افزود: با توجه به محتویات و نحوه رسیدگی به پرونده، باید دید، روند قانونی به کجا می انجامد.
به گزارش ایرنا، اتهامات مطرح شده در کیفرخواست محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی پور، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، محمد نعیمی پور و غلامحسین کاشفی، اجتماع و تبانی، عضویت در گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است که البته این اتهامات متوجه تمام افراد نبود.
اجتمام** 7329** 1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد *انتشار: علی حبیبی