آقاي رئيس جمهور! لطفا به اين 12 سوال پاسخ بدهيد

 اوین نامه ی کیهان 28 دی - 95
آقاي رئيس جمهور! لطفا به اين 12 سوال پاسخ بدهيد
انتظار افكار عمومي از كنفرانس خبري امروز

 سربازجو شریعت نداری درا دامه انتقاد سیستماتیک روزانه اش علیه دولت روحانی که از تاریخ 25 خرداد- 92 شروع کرد .یعنی درست  روز پس از شکست نامزدان ریاست جمهوری اصول گرایان وریاست جمهور شدن  حسن  روحانی  است  که تاکنون در اوین نامه اش همه ستون هایش اختصاص به انتقاد به روحانی ومخالفت با دولت وی و برجام داده است . برای همین پیشرفت عجیبی داشته است . چون  شیوه بازجویی اش را فرموله کرده و به صورت  کیفرخواست تهیه و تنظیم کرده است . برای همین از جایگاه قاضی کیفر خواست 12 بندی برای خاتمی  از موضع متهم بطور سئوالی برایش مطرخ کرده وازو ی خواسته است که باید به این سئوالات پاسخ دهد . طوری روحانی راه مکاره کرده است که انگاری خامنه ای نه رهبر همکاره که مترسک  کیش دادن پرندگان باغات میوه ای و کستزار صیفی جات است.

بعد از ظهر امروز رئيس جمهور محترم با اصحاب رسانه کنفرانس خبري دارد و قرار است به پرسش هاي آنها پاسخ بدهد. ظاهرا بهانه اين نشست خبري، سالروز اجراي برجام است. پيش بيني مي شود اين بار هم مثل همه گفت وگو هاي خبري، بخش مهمي از وقت به سخنان آغازين رئيس جمهور محترم اختصاص يافته و بعد هم سوالاتي از سوي خبرنگاران محترم بيان شود و طبيعتا هم پرسش ها مجال طرح و پاسخ پيدا نکند.
    
اما افکار عمومي سوالات خودش را دارد و به دنبال پاسخي براي آنهاست و اگر به هر دليلي در يک گفت وگوي خبري، اجازه طرح آنها داده نشود يا ملاحظه اي باشد که فقط برخي پرسش هاي منتخب، روتين و کاناليزه اجازه طرح بيابند، نمي توان آن را دليلي بر اين دانست که همه پرسش ها همان ها بود که منتخب و گزينشي طرح شد.
    
کيهان به منظور کمک به رئيس جمهور محترم و رساندن بدون واسطه صداي مردم به وي و برطرف کردن مشکلاتي مثل محدوديت وقت و... که باعث عدم طرح سوالات مي شود، 12 سوال از بين ده ها و صدها سوالي که در زمان هاي مختلف از سوي مردم با ما در ميان گذاشته شده را مطرح مي کند، به اميد آنکه پاسخ درخور و البته دقيق و بي حاشيه اي براي آنها ارائه شود.
    1.
شما در تبليغات انتخاباتي وعده داده بوديد که در صورت برگزيده شدن به رياست جمهوري، ارزش را به پول ملي ايران باز مي گردانيد. بعدها اين وعده بارها براي زمان اجراي برجام تکرار شد. آيا موفق به عمل به اين وعده شده ايد؟ جهت يادآوري به شما و خوانندگان محترم، بر اساس گزارش بانک مرکزي، يک دلار آمريکا در هنگام انتقال دولت در مرداد 92 به مبلغ 2478 تومان معامله مي شد. اين مبلغ در دولت شما رشد کرد و سال قبل در روز اجراي برجام به 3017 تومان رسيد. با اجرايي شدن برجام اميد به معکوس شدن اين روند در دل مردم قوت گرفت و حتي عده اي از طرفداران شما در خيابان، يک دلار را با اسکناس پانصد توماني در دست گرفتند و رقصيدند که معناي آن معلوم است. اکنون هر دلار آمريکا 4000 تومان معامله مي شود! آيا در اين باره توضيحي داريد؟
    2.
در حاشيه نخستين سفر خود به آمريکا، باراک اوباما رئيس جمهور آن کشور را فردي باهوش و مودب توصيف کرديد! آيا همچنان بر اين نظر هستيد؟ جهت کمک به شما يادآوري مي شود که وي در طول دوره مذاکرات و نيز ايام پسابرجام، بيش از ده بار کشورمان را تهديد به حمله نظامي کرد، همه تحريم هايي که روساي جمهور پيشين وضع کرده بودند تمديد کرد، تحريم هاي تازه زيادي عليه کشورمان وضع نمود و در واپسين روزهاي رياستش، افزون بر عدم وتوي تمديد تحريم هاي موسوم به آيسا، وضعيت فوق العاده عليه کشورمان را هم تمديد کرد! آيا به نظر شما، او هنوز هم فردي مودب است!؟ و اگر پاسخ مثبت است، اگر چه کار کند، مودب نخواهد بود؟!
    3.
شما در ايام تبليغات انتخاباتي، اعلام کرده بوديد که مردم، اصلي ترين ستون حاکميت اند و محرم و پشتيبان دولت شما خواهند بود. آيا هنوز هم بر آن نظر هستيد و مردم را امين و امانتدار و صاحب مملکت مي دانيد؟ و آيا اين را در طول دوره رياست خود عملي کرده ايد؟ جهت يادآوري و تقريب ذهن خوانندگان عزيز ذکر اين نکته ضروري است که در دولت شما، ده ها قرارداد و سند محرمانه منعقد شد که خلاف تمامي مقررات و وعده ها بود. قرار داد آي پي سي مهم ترين آنها بود و مردم بالاخره نفهميدند که نوشت و ذي نفع کيست و متن چيست! قرارداد اف اي تي اف را وزير اقتصاد شما بر خلاف قانون و دور از چشم مردم و اصحاب رسانه و نمايندگان نوشت و اگر نبود پايمردي رسانه اي همچون کيهان، هرگز کسي از محتواي آن آگاه نمي شد. حتي قرارداد همکاري با رنو و پژو فرانسه، نحوه دريافت يا پرداخت غرامت به پژو محرمانه اعلام شد! قرارداد خريد ايرباس هم محرمانه شد! باز هم هست و نمي خواهيم با تکرار و يادآوري همه محرمانه هاي دولتتان، باعث تکدر خاطر گرديم. فقط آيا هنوز مردم را محرم مي دانيد!؟ و آيا اين گونه!؟
    4.
شما در برنامه هاي تبليغات انتخاباتي از بالابردن ارزش پاسپورت ايراني گفتيد و وعده آن را به مردم داديد. آيا به ياد داريد؟! اکنون قريب چهار سال از آن وعده گذشته است. رتبه جهاني پاسپورت ايراني با چند پله نزول، در زمره آخرين هاست! شما حتي نتوانستيد نماينده شخص نظر خودتان براي تصدي سمت نمايندگي کشورمان در سازمان ملل را به آمريکا بفرستيد! آيا همچنان بر سر آن عهد هستيد؟ توضيحي در اين باره نداريد؟!
    5.
شما در تبليغات انتخاباتي با طعنه به واردات کالااز چين، از ايجاد اشتغال براي جوانان چيني گلايه کرديد و گفتيد سختتان است که جوان ايراني را بيکار ببينيد. به ياد داريد؟! آيا اکنون براي جوان نخبه و باهوش ايراني کاري دست و پا کرده ايد!؟ جهت يادآوري عرض مي شود که حتي نرخ بيکاري رسمي - نه حقيقي و واقعي که مردم با آن دست و پنجه نرم مي کنند - از سال قبل تا کنون، رشد نگران کننده اي داشته و از 11 درصد به 13/5 درصد رسيده است! از اين نکته بديهي و اعلام شده مي گذريم که در دولت شما، دو ساعت کار در هفته هم شغل حساب مي شود! اما اين را هم بدانيد که در برخي استان ها بيکاري جوانان به بيش از 50 درصد رسيده است. آيا در اين باره حرفي براي مردم داريد؟! اصلازيرمجموعه ها اين خبرها را به شما مي دهند؟!
    6.
آيا به خاطر داريد در ايام تبليغات انتخاباتي درباره درآمد مردم و يارانه چه گفتيد؟! اجازه بدهيد به يادتان بياوريم. در آن ايام شما گفتيد آنچنان مردم را از درآمد سرشار مي کنم که اصلااين 45 هزار تومان يارانه به چشم مردم نيايد! به خاطر داريد؟ اکنون در واپسين ماه هاي دولتتان هستيد و خودتان از اوضاع خبر داريد. بر اساس آمار بانک مرکزي، در دولت شما بر اثر گراني کالاهاي اساسي و مصرفي مردم، سفره خانواده هاي ايراني کوچک و کوچک تر شد و بسياري از کالاها از سبد خريد حذف يا محدود شد. آيا قرار نيست آن درآمد وعده داده شده و سرشار را به مردم برسانيد؟! فرصتي باقي نمانده است و مردم وضع معيشتي خوبي ندارند.
    7.
از جمله وعده هاي فراموش نشدني شما، رونق چشمگير اقتصادي و چرخيدن چرخ زندگي مردم همزمان با چرخش سانتريفيوژها بود. به خاطر داريد؟! جمله معروف شما بود ديگر! هم چرخ زندگي و هم چرخ سانتريفيوژ! آيا الان چرخ زندگي ها به خوبي مي چرخد!؟ يادتان هست از رونق توليد گفتيد؟! کارخانه ارج، آزمايش، اريرانا، ريس باف و صدها مثل اينها تعطيل و نابود شده اند. کارخانه هاي معروف و عظيمي مثل هپکو و... نمي توانند پول کارگرانشان را بدهند! اما شما باز هم نرخ رشد را مثبت اعلام مي کنيد! آيا بين اين آمار و ارقام و واقعيات با ادعاهاي شما هيچ رابطه منطقي وجود دارد!؟
    8.
حالاکه صحبت از شعار تاريخي شما در بند قبل شد، خوب است به موضوع صنعت هسته اي هم توجهي بفرماييد. بالاخره در آغاز کار شما قريب 20 هزار سانتريفيوژ در کشور کار مي کرد که حالاحدود 5 هزار تا بيشتر نيست! آن روز اورانيوم را تا 20 درصد غني مي کرديم و حالاحدود 3 درصد! آن روز قريب ده تن اورانيوم غني سازي شده داشتيم و حالا300 کيلو (که ظاهرا و پنهاني توافق شده 200 کيلو بشود!) آن روز سي تن آب سنگين داشتيم و امروز...!؟ آن روز راکتور اراک داشتيم و امروز يک حفره پراز بتن! آقاي روحاني! واقعا با صنعت هسته اي چه کرديد!؟ و آيا باز هم معتقديد چرخ آنها مي چرخد!؟ لطفا خروج اجباري و تحميلي آب سنگين و اورانيوم غني شده را به حساب ورودمان به باشگاه صادر کننده ها نگذاريد که بيش از خنده دار بودن، گريه دار و رنج آور و نماد واقعي توهين به شعور ملت است.
    9.
جناب رئيس جمهور! از وضع مسکن مردم و به خصوص جوانان خبري داريد؟ آيا از آمار اخير بانک مرکزي که گواه اوضاع اسفبار مردم در اثر سياست هاي شماست خبر داريد!؟ قريب ده ميليون نفر از مردم کشورمان در اثر طرح مسکن مهر خانه دار شدند. شما و وزيرتان با همه توان به مسکن مهر بي مهري کرديد. واژه «مزخرف» برايتان آشنا نيست؟! اين واژه را وزير مسکن شما چند بار براي مسکن مهر به کار برد و حالادر نهايت ناتواني و عجز از اين سخن مي گويند که خانه هاي ساخته شده براي مردم، زيرساخت و کلانتري و... نداشت! آقاي رئيس جمهور! آيا شما هيچ برنامه عملي و حتي اسمي و روي کاغذي براي مسکن مردم داريد!؟ آيا اساسا وظيفه خود مي دانيد که براي مسکن مردم بي خانه فکري بکنيد!؟ و آيا متوجه رکود عميق بيش از 160 شغل و صنعت وابسته به مسکن هستيد!؟ خبر داريد که هزاران معدن سنگ و کارخانه توليد مصالح ساختماني تعطيل و کارگران آنها بيکار شده اند!؟ اساسا اخبار اقتصادي به شما هم داده مي شود يا مردم در ميانه سختي هاي معيشتي و اقتصادي تنهايند!؟
    10.
يکي از مهم ترين وعده هاي شما، شفافيت با مردم و قانون گرايي بود. به ياد داريد که همه مشکلات دولت قبل را ناشي از عدم تمکين به قانون و شکستن مرزهاي قانوني مي دانستيد؟ آيا اکنون خود و دولتمردانتان به اين موضوع وفاداريد؟ اگر بله، چرا دو وزير شما با اينکه عمر دولت رو به اتمام است، هنوز هم بر خلاف قانون اساسي، فهرست اموال خود را ارائه نکرده اند و ظاهرا قصد ارائه ندارند!؟ اين بود آن قانونگرايي که از آن دم مي زديد!؟ يا چرا درباره نقش آفريني برادرتان در برخي مفاسد -که مورد تاکيد و تصريح مقامات ارشد قضايي هم قرار گرفته - اقدامي نمي کنيد!؟ آيا اين صحت دارد که شما مانع رسيدگي به پرونده مطول اتهامات وي هستيد؟! بهتر نيست امروز در اين باره به مردم توضيحي بدهيد؟
    11.
در مدت کوتاهي مانده به انتخابات، شما در يک مصاحبه انتخاباتي اعلام کرديد که بيست درصد مشکلات کشور ناشي از تحريم هاست و مابقي به سوء مديريت دولت دهم برمي گردد. اکنون به گفته شما، هم تحريم ها تماما برطرف شده و هم قريب 4 سال است مديران نخبه دولت شما زمام امور را در دست دارند. اما مردم مي بينند که نه تنها گرهي باز نشد، بلکه مشکلات بيشتر هم شده است! دليل اين را چه مي دانيد!؟ آيا حرف آن روزتان اشتباه بود و تاثير تحريم ها بيش از 20 درصد بود!؟ آيا مشکلات مديريتي دولت خودتان را انکار مي کنيد!؟ چه اتفاقي جديدي افتاده که با وجود رفع دو مشکل اصلي تحريم و سوءمديريت، باز هم مردم در درياي مشکلات سخت و جانکاه دست و پا مي زنند؟
    12.
جناب رئيس جمهور! شما در آخرين برنامه تلويزيوني با افتخار از افزايش چشمگير فروش نفت به عنوان دستاورد مهم ديپلماسي دولت يازدهم نام برديد و آن را سند موثر و موفق بودن برجام دانستيد. فرض هم بر اين است که اساسا خام فروشي اشکالي ندارد و همه بايد از اينکه بعد از صد سال از کشف نفت در ايران، باز هم نفت خام مي فروشيم خوشحال باشيم. فقط يک اشکال کوچک مي ماند! الان بر خلاف دوران دولت قبل، تحريم ها برداشته شده، نفت بيشتري مي فروشيم، پول نفت به ايران مي آيد با اين حال چرا بر اساس اعلام منابع بانکي کشور، درآمد ما از محل فروش نفت 18 درصد کاهش پيدا کرده است!!؟ آن هم در شرايطي که قيمت نفت بالاتر هم رفته! آيا باز هم چيز محرمانه اي وجود دارد که ما نبايد از آن خبر داشته باشيم؟!