گزیده خبر های 28 دی – 95 . قسمت -6

گزیده خبر های 28 دی – 95 . قسمت -6

خبر ويژه 
يك ايرباس و اين همه بركت /بليت 400 هزار توماني، كاهش مسافر و تعديل خدمه!
وزير راه دولت اصلاحات خبر خوش را به مردم درباره ايرباس جديد داد. احمد خرم گفت بليت اين هواپيما 2 برابر خواهد شد.
    
در حالي که 95 درصد مردم همين حالاهم به خاطر قيمت گران هواپيما قادر به استفاده از آن نيستند، احمد خرم در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب ستاره صبح گفت: تنها مشکلي که ممکن است در پروسه استفاده از هواپيماهاي نو بروز کند مشکل قيمت بليت هواپيماست.
    
وي مي افزايد: طبيعي است که هواپيماهاي نو نمي تواند از نظر فيزيکي با هواپيماهاي دست دوم رقابت کند. بنابراين در اين شرايط فردي که هواپيماي نو سوار مي شود بايد ما به ازاي پرداخت هزينه خود را پرداخت کند. ميانگين قيمت بليت هواپيماي نو 2 برابر بيشتر از هواپيماي دست دوم است. به عنوان مثال قيمت بليت هواپيما به مسير مشهد با يک هواپيماي دست دوم هم اکنون 150 هزار تومان برآورد مي شود اما با هواپيماي نو ميانگين قيمت بليت به 300 تا 400 هزار تومان افزايش پيدا مي کند.    وزير راه دولت اصلاحات همچنين گفت، از سوي ديگر دومين مسئله اي که بايد هماهنگ با هواپيماي نو در طول سال به ناوگان هوايي ايران وارد شود اين موضوع است که با ارائه سرويس خوب، اشغال صندلي هواپيما به بالاي 80 درصد افزايش پيدا کند. يعني در صورتي که قيمت ها به گونه اي تعيين شود که تعداد مسافران کاهش يابد هواپيما با کاهش توزيع مواجه مي شود. از اين رو سازمان هواپيمايي بايد بين قيمت و اشغال صندلي بالانس ايجاد کند. نبايد فراموش کنيم هواپيماهاي نو بايد در طول 24 ساعت 12 ساعت پرواز کنند، چرا که 5 تا 10 ساعت پرواز براي ناوگان توجيه اقتصادي نخواهد داشت.     وي با دادن خبر خوش «تعديل نيرو» به خدمه اي که مشغول سلفي گرفتن با ايرباس خريداري شده بودند، گفت: هم اکنون ايرلاين هاي ما با مشکل حجم پرسنل مواجه هستند. به طوري که ناوگان هواپيمايي هما 20 هزار نفر پرسنل دارد. به منظور پرداخت اقساط هواپيما بايد ظرف سه سال کادر فني، مهمانداري و پروازي هما متناسب با ناوگان کاهش پيدا کند. در غير اين صورت ناوگان هواپيمايي هما نمي تواند با اين وضعيت درآمدي اقساط هواپيما را پرداخت کند. چرا که در صورتي که اقساط پرداخت نشود هواپيما توقيف مي شود. بنابراين اين موضوع خطري است که اکثر شرکت ها را تهديد مي کند که هما هم اکنون يکي از بارزترين اين شرکت هاست. شرکت هواپيمايي بايد با بازخريد کردن و ايجاد شرکت هاي خدماتي حجم پرسنل متکي به درآمد را کاهش دهد.
        انفجار در انبار ضايعات
    دزفول - ايرنا : انفجار در انبار ضايعاتي در اطراف شهر دزفول يک کشته و 2 مصدوم برجاي گذاشت.    در اين انفجار که درساعت 19 و30 دقيقه يکشنبه شب در يک انبار ضايعات فلزي رخ داد، يک نوجوان 17 ساله کشته شده و 2 نفر ديگر مصدوم شدند.نيروي انتظامي دزفول وقوع اين انفجار و کشته شدن يک نفر و مصدوم شدن 2 نفر ديگر را تائيد کرد اما ارائه اطلاعات بيشتر در اين رابطه را به بعد از روشن شدن جزئيات اين انفجار موکول کرد.    به گفته يک مقام مطلع اين انفجار هنگام روشن کردن آتش رخ داده و احتمال اينکه اين انفجار ناشي از مهمات فرسوده جنگي باشد وجود دارد.
         مشاجره مرگ آور
    گنبدکاووس- ايرنا: سرپرست منطقه انتظامي شهرستان گاليکش از توابع استان گلستان گفت: مشاجره لفظي در نيمه شب گذشته بين چهار جوان در اين شهرستان، به جان باختن يک نفر از آنان با ضربات چاقو منجر شد.    سرهنگ علي فرامرزي افزود: اين جوان حدود 22 ساله پس از مشاجره لفظي که منجر به درگيري فيزيکي شد، در ساعت يک بعد از نيمه شب مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و جان خود را از دست داد.    وي افزود: با اقدامات پليسي انجام شده، سه نفر از متهمان درگيري در دو عمليات جداگانه ماموران نيروي انتظامي دستگير و با تشکيل پرونده، روانه دادستاني گاليکش شدند.
    انبار نفت لو رفت
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: به دنبال دريافت خبري مبني بر دپوي موادسوختي در انباري در حاشيه شهر زاهدان بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.    سرهنگ ابراهيم ملاشاهي افزود: ماموران با هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از اين محل سه دستگاه خودرو را توقيف و 60 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق کشف کنند.رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه سه قاچاقچي در اين رابطه دستگير شدند خاطرنشان کرد: افراد دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.    قاتل خاموش باز هم قرباني گرفت
    مشهد- ايرنا: رئيس اداره حوادث و مديريت بحران دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: مسموميت با گاز منواکسيد کربن در مشهد سه کشته و 2 مصدوم بر جاي گذاشت.شهرام طاهرزاده افزود: اين حادثه حدود ساعت 20 يکشنبه شب در يک منزل شخصي در يکي از خيابان هاي مشهد روي داد.    وي بيان کرد: به دنبال تماس با اورژانس 115 مشهد، بلافاصله 2 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که متاسفانه سه نفر از حادثه ديدگان فوت کرده بودند و مصدومان نيز به بيمارستان امام رضا ( ع) انتقال يافتند.
خروج قطار از خط

    انديمشک - خبرگزاري فارس از انديمشک، پيش از ظهر ديروز قطار مسافربري در حين جابه جايي خط در ايستگاه راه آهن انديمشک از خط خارج و دچار حادثه شد.    پس از خارج شدن قطار از خط، با تلاش مسئولان مربوطه اين قطار در کمتر از يک ساعت بر روي خط آهن مستقر شد.    گفتني است که در اين قطار مسافري وجود نداشت و اين سانحه هيچ آسيبي به قطار نرساند.