سردار جعفري: استفاده نكردن از روش هاي اجاره اي عامل موفقيت سپاه است

سردار جعفري: استفاده نكردن از روش هاي اجاره اي عامل موفقيت سپاه است  11 بهمن -95

چه موفقیتی ارگان فاشیستی پاسداران کسب کرده است؟  چون در کشور تبدیل به یک ارگان غارتگر وسرکوبگر منفور شده است.در برون مرز هم یک ارگان فاشیستی جنگ افروز تروریستی معرفی شده است که آشکارادرامورداخلی کشورهای منطقه مداخله جویی می کند و اهداف جنگ افروزی وناامنی وبی ثباتی وناامنی منطقه رادنبال می کند.

يکي از رموز موفقيت سپاه را استفاده نکردن از روش هاي اجاره اي و متعلق به ديگران دانست و گفت که امروز برخي هر اقدامي را اقتصاد مقاومتي مي نامند.
    سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز طي سخناني در جشنواره دانش و پژوهش امام علي(ع) با بيان اينکه تفکر و انديشه ورزي به شدت مورد نياز سپاه و انقلاب در اين مقطع حساس است، اظهار داشت: چند سالي است که به دنبال موضوع تحول خواهي مورد نظر حضرت آقا، معاونت دانش و پژوهش در سپاه ايجاد شده و پيشرفت هاي خوبي هم داشته است و ما نيز بايد دانشي که امروز مورد نياز سپاه و انقلاب است را بايد بخوبي بشناسيم.

    جعفري با مروري بر انواع روش ها و سبک هاي نظامي در ميدان نبرد، تصريح کرد: مباني کلاسيک نظامي که قبل از انقلاب داشتيم فقط 3 ماه اول جنگ دوام آورد و بني صدر که طرفدار آن بود دستهايش را بالابرد و خدمت امام رفت و گفت بايد تسليم شويم و ديگر کسي هم سراغ آن روش ها نرفت و ادامه جنگ با تغيير اساسي در مباني دانش نظامي صورت گرفت و بعد از جنگ نيز با ايجاد دانش جديد و با استفاده از تجربه دفاع مقدس راه را ادامه داديم. وي ادامه داد: ملاک برخي افراد براي علمي بودن نظريات و حرفها، تطابق آن با متون کتب غربي و ماترياليستي است.

    فرمانده سپاه، عدم تطابق علوم انساني اسلامي با مديريت در عرصه هاي مختلف جامعه را يکي از مشکلات اساسي کشور دانست و گفت: بعد از انقلاب در مسيري که بايد حرکت مي کرديم حرکت نکرديم و مسير انحرافي را رفتيم چون بعد از انقلاب فرهنگي تحول در علوم انساني انجام نشد و دانشگاه ها با همان علوم قبلي باز شد و به کار خود ادامه داد.

    سرلشکر جعفري سپاه را يک نهاد انقلابي و به روز ولي در معرض خطر بروکراسي عنوان کرد و اظهار داشت: مردمي بودن و انقلابي بودن دو ويژگي خاص سپاه است.

    وي افزود: ممکن است همه ادعاي مردمي يا انقلابي بودن داشته باشند اما اينها در سپاه يک ويژگي خاص است.

    سرلشکر جعفري، درک و عمل انقلابي را مبناي تشکيل سپاه معرفي کرد و گفت: پاسداري محافظه کارانه از انقلاب نتيجه اش مي شود در جا زدن. يعني چيزي که در حوزه هاي ديگر نيز شاهديم اما پاسداري غير محافظه کارانه يعني پيش برندگي انقلاب.

    فرمانده سپاه اظهار داشت: بسياري از فعاليت هاي اقتصادي از قبل هم وجود داشته و انجام مي شده اما برخي هر کاري که امروز انجام مي دهند، يک اسم اقتصاد مقاومتي هم روي آن مي گذارند چون شعار روز است و همه خوششان مي آيد اما اينها را که نمي شود اقتصاد مقاومتي دانست.

    وي يکي از رموز موفقيت سپاه را استفاده نکردن از روش هاي اجاره اي و متعلق به ديگران دانست و گفت: در دفاع مقدس و نبرد امروز در خارج از کشور هم شاهد اين موضوع بوديم.

    سرلشکر جعفري اضافه کرد: درخصوص نقش سپاه در اقتصاد هم منظور اين نيست که سپاه کار اقتصادي کند، بلکه بايد الگوي عمل براي حل مشکلات اقتصادي ارايه دهد.

    فرمانده کل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: مشکلي در دفاع از انقلاب و جبهه مقاومت و حفاظت و حراست از انقلاب و سياست خارجي نداريم البته سياست خارجي که مبناي آن در سخنان رهبري مطرح مي شود و مردم در شعارهايشان تاييد مي کنند.

    
    
توليد موشک بالستيک براي هدف قرار دادن اهداف متحرک
    جانشين فرمانده کل سپاه گفت: در بحث توليد موشک هاي بالستيک براي اهداف متحرک بايد بگويم که ما جزو کشورهاي انگشت شماري هستيم که به اين علوم دسترسي پيدا کرده ايم. 

    سردار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه در تشريح جشنواره امام علي(ع) و در جمع خبرنگاران درباره ضرورت توجه سپاه به حوزه دانش و پژوهش گفت: دشمنان ما با يک پيچيدگي و تاکتيک و تکنيک خاص در مقابل ما هستند و ما براي مقابله با آنها نيازمند به ابتکار عمل هستيم و بايد با ابتکار عمل از روش ها و تکنيک ها و تاکتيک هاي خاص استفاده کنيم.

    وي با بيان اينکه ابتکار عمل و نوآوري موجب پيروزي رزمندگان اسلام در دفاع مقدس شد، گفت: براي پاسداري از انقلاب بايد از دستاوردهاي حوزه دانش و پژوهش بهره بگيريم چرا که هيچ دشمني دانش غلبه بر خودش را به ديگران نمي دهد و سپاه مجبور است براي انجام ماموريت خود به دانش غلبه بر دشمن مسلط باشد.

    جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نمي توان براي دفاع از انقلاب به شيوه ها و روشهاي نو و ابتکاري توجه نکرد، گفت: سطح و مساحت تفکر سپاه در حوزه انديشه و پژوهش به ما مي گويد که همانند انتگرالي که در رياضي استفاده مي شود بايد تمام حوزه هاي مرتبط با سپاه مولد دانش و پژوهش باشند.

    سردار سلامي با بيان اينکه حوزه تفکر و انديشه در سپاه لزوما از بالابه پايين نيست، افزود: وجه تمايز سپاه اين است که حوزه انديشه و تفکر در سطح کلان خلاصه نمي شود و تمام گروه ها و مجموعه هاي سپاه ملزم به توليد فکر و انديشه هستند و بحث توليد انديشه در سپاه هم از بالابه پايين و هم از پايين به بالابه صورت برداري انجام مي شود.

    به گزارش تسنيم، وي با بيان اينکه به موفقيت هاي سپاه در حوزه هايي چون پهپادها، جنگ الکترونيک، نبردهاي سايبري و موشک هاي بالستيک گفت: مثلادر عرصه سازندگي روش هايي که در قرارگاه حضرت خاتم انجام مي شود حاصل توليد انديشه و تفکر توسط همکاران ما است.

    جانشين فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: البته دانش در حوزه سپاه به مسائل فني محدود نمي شود و ما در حوزه علوم انساني نيز پيشرفت هاي خوبي داشته ايم که مخازن انباشت آن دانشگاه امام حسين(ع) است که واقعاً در حوزه توليد دانش و علم موفق عمل کرده است.

    سردار سلامي در ادامه به حوزه بازدارندگي و دفاعي اشاره کرد و گفت: در بحث توليد موشک هاي بالستيک براي اهداف متحرک بايد بگويم که ما جزو کشورهاي انگشت شماري هستيم که به اين علوم دسترسي پيدا کرده ايم.