آملي لاريجاني: گمان تاثيرپذيري قوه قضائيه از فضاسازي ها اشتباه فاحش غربي ها و رسانه هاي وابسته است

آملي لاريجاني: گمان تاثيرپذيري قوه قضائيه از فضاسازي ها اشتباه فاحش غربي ها و رسانه هاي وابسته است 28 – دی – 95
 چرا آخوند مترسک ممدصادقل اری جانی ادعای وارونه کرده است .چون چه اهدافی آمریکاو اسراییل از بهمن 57 تا حال در منطقه خواهانش بوده اند که از طریق رژیم فاشیستی مذهبی ولایت فقیه مدعی ضد آمریکا واسراییل و عملکرد قوه فاسد قضاییه آلت دست برآورده نشده و به آن نرسیده اند . فقط آمریکا تصور نمی کرد از حمایت و بهره مندی چنین سیاستی داعش  تولد می یابد؟

رئيس قوه قضائيه گفت: گمان کشورهاي غربي و رسانه هاي وابسته به آنها مبني بر تاثيرپذيري دستگاه قضايي جمهوري اسلامي از اين قبيل فضاسازي ها اشتباهي فاحش است و قوه قضاييه قاطعانه، شجاعانه و بدون توجه به دخالت هاي بيروني عمل مي کند.
    به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، تصريح کرد: طبق قانون اساسي، قوه قضائيه مرجع تظلمات و شکايات مردم است و رسيدگي عادلانه به شکايات و دعاوي، وظيفه ذاتي دستگاه قضايي است که ايفاي اين وظيفه به مقدماتي نياز دارد.

    آملي لاريجاني ادامه داد: نکته اي که همه ما مي دانيم اين است که گاهي در مسير رسيدگي هاي قضايي يا اجراي احکام، تلاش مي کنند موانعي ايجاد کنند که در دوران ما يکي از بزرگترين اين تلاش ها، دخالت هاي اصحاب قدرت و کشورهاي بيگانه از طريق رسانه ها، سازمان ها و نهادهايي است که در واقع همچون ابزارهايي براي کشورهاي استکباري عمل مي کنند.

    وي با بيان اينکه رسانه ها امروز نقش مهم و تاثيرگذاري را ايفا مي کنند، اظهار داشت: يکي از نقش هاي منفي برخي رسانه ها دخالت هاي نابجا در مسير رسيدگي به پرونده هاي قضايي است که اين فضاسازي ها در صورتي که موجب اخلال در رسيدگي قضايي شود، جرم است.

    رئيس قوه قضائيه افزود: متاسفانه از آنجا که کشورهاي غربي اينگونه تاثيرات رسانه اي را در کشورهاي مختلف مشاهده کرده اند، تلاش دارند که همين تجربه را در مورد جمهوري اسلامي نيز به کار گيرند و بر همين اساس از ابتدا هجمه هاي زيادي عليه ارکان و نهادهاي مهم نظام همچون قوه قضائيه و شوراي نگهبان بعمل آورده اند.

    آملي لاريجاني، گمان کشورهاي غربي و رسانه هاي وابسته به آنها مبني بر تاثيرپذيري دستگاه قضايي جمهوري اسلامي از اين قبيل فضاسازي ها را اشتباهي فاحش توصيف کرد و گفت: قوه قضائيه همواره نشان داده است که قاطعانه، شجاعانه و بدون توجه به دخالت هاي بيروني عمل مي کند. تاکيد موکد اينجانب به همه کساني که به نحوي درگير رسيدگي هاي قضايي هستند از جمله روساي محترم دادگستري ها، دادستان هاي محترم و قضات شريف اين است که در جريان رسيدگي ها هيچ اعتنايي به فضاسازي هاي رسانه اي نداشته باشند و کار خود را صرفاً بر مدار قانون، شرع و تقواي الهي انجام دهند.

    رئيس قوه قضائيه تاکيد کرد: ما نبايد به کساني که گمان مي کنند با فشار رسانه اي مي توانند منويات خود را اعمال کنند مجالي بدهيم. گاهي تصور مي کنند که با فضاسازي گسترده و وسيع پيرامون اعتصاب غذاي يک زنداني يا مواردي از اين دست مي توانند در روند رسيدگي هاي قضايي و يا اجراي حکم تاثير بگذارند در حالي که چنين اقداماتي نه وجهة قانوني دارد و نه در مسير رسيدگي نيز تاثيري خواهد داشت.

    وي با اشاره به استانداردهاي دو گانه برخي مدعيان حقوق بشري در اين زمينه، اظهار داشت: همان کساني که براي اعتصاب يک زنداني اين هجمه ها را عليه قوه قضائيه و ساير نهادهاي نظام روا مي دارند برايشان هيچ اهميتي ندارد که در حال حاضر ده ها و صدها انسان بي گناه اعم از زن و کودک زير آتش جنايات جنايتکاران سعودي کشته مي شوند.

    آملي لاريجاني با اشاره به ايستادگي دستگاه قضايي در برابر اقداماتي که ظاهري حقوق بشري دارند اما در باطن، سياسي و عليه نظام جمهوري اسلامي هستند، خاطرنشان کرد: در اين ميان نهادهايي که مورد هجمه هستند بايد هوشياري بيشتري داشته باشند. به هر حال دستگاه قضايي در فتنه 88 به ميدان آمد، در برخورد با جاسوسان محکم ايستاد و عليه کساني که مي خواهند راه را براي نفوذ غرب به کشور باز کنند اقدام مي کند. همين اقدامات موجب شده است تا هدف هجمه هاي بسيار ناجوانمردانه قرار بگيريم اما قوه قضائيه به فضل الهي با اقتدار اين مسير را ادامه خواهد داد.

    وي افزود: من به همه مسئولان محترم قضايي عرض مي کنم که اگر در پي فشارها و هجمه ها کوچک ترين قدمي به عقب برداريم، آنها به اين نتيجه مي رسندکه با فشار رسانه اي مي توانند موجب عقب نشيني قوه قضائيه شوند و بر همين اساس قطعا هجمه هاي بيشتري خواهند داشت، زيرا کشورهاي غربي با صرف ميليون ها دلار به دنبال بازده مطلوب هستند ولي ما نبايد مجال بدهيم که به اين هدف دست پيدا کنند.

    رئيس قوه قضائيه با تشکر از مقام معظم رهبري به دليل فرمايش اخيرشان مبني بر اينکه «همه بايد قدردان يک قوه قضائيه قاطع و شجاع باشيم»، اين سخنان را دلگرم کننده خواند و اطمينان داد که دستگاه قضايي در همين مسير عمل خواهد کرد.

    آيت الله آملي لاريجاني با تاکيد بر اينکه قضات شجاع و مسئولان عالي قضايي به هيچ عنوان اهل مجامله و عمل منفعلانه نيستند، گفت: افتخار همه ما همواره خدمت به مردم است و هيچ گاه بر سر منافع مردم کوتاه نخواهيم آمد.

    وي با اشاره به تمديد قانون اضطرار ملي آمريکا عليه ايران در واپسين روزهاي رياست جمهوري باراک اوباما، تصريح کرد: اوباما در روزهاي آخر رياست جمهوري خود مدام مقرراتي را عليه ايران تمديد مي کند که خيلي از آنها نقض برجام نيز محسوب مي شود. اين اقدامات نشانگر آن است که آمريکا بر خلاف تصورات بسياري که گمان مي کردند با يک عهد و مقاوله بين المللي رفتارش عوض خواهد شد، همان مسير قديمي خود را که مقابله با جمهوري اسلامي است ادامه مي دهد و با وجود اينکه اجراي برجام اقتضائاتي دارد، مرتکب اعمالي مي شود که لااقل با روح برجام در تضاد است.

    رئيس قوه قضائيه، مجموعه اين اتفاقات را نشان دهنده پيش بيني صحيح رهبر معظم انقلاب مبني بر غير قابل اعتماد بودن آمريکا دانست و تاکيد کرد: ما قطعا بايد سياست خارجي فعالي داشته باشيم اما مهندسي ديپلماسي ما بايد منهاي آمريکا طراحي شود. متاسفانه آمريکا در هيچ کجا قابل اعتماد نبوده است؛ چنان که در جريان سوريه نيز شاهد بوديم مکررا با روس ها بر سر برخي امور توافق کردند اما نشان دادند که قابل اعتماد نيستند.

    آملي لاريجاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي بايد به نيروها و سرمايه هاي دروني خود اعتماد کند، با تاکيد بر لزوم اجراي صحيح سياست هاي مربوط به اقتصاد مقاومتي، افزود: تنها راه برون رفت از اضطراب ناشي از عهدشکني هاي آمريکا و غرب، اتکا به توان داخلي و تدبير و مديريت صحيح نيروها، ظرفيت ها و سرمايه هاي دروني کشور است.

    وي ضمن محکوم کردن شهادت سه جوان بحريني معترض به اقدامات ظالمانه آل خليفه، با بيان اينکه رژيم بحرين حتي حق راي را که کمترين توقع حقوق بشري در جهان امروز است از مردم دريغ مي کند، ايستادگي مردم بحرين را آزموني بزرگ براي کشورهاي مدعي حقوق بشر دانست و اظهار داشت: چرا نداهاي حقوق بشري در مورد بحرين به گوش نمي رسد؟ مردم کوچه و بازار در مرئا و مسمع اين مدعيان و با سلاح هاي آنها به شهادت مي رسند اما هيچ صدايي بلند نمي شود.

    بر اساس اين گزارش، ادامه بحث و بررسي پيرامون پيش نويس آيين نامه قانون رسيدگي به دارايي مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوري اسلامي ايران در دستور کار مسئولان عالي قضايي قرار داشت و در ادامه جلسه مواد ديگري از آن به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيد.