'دروغ آوریل' سه نخست وزیر عراق را راهی بیمارستان کرد

 'دروغ آوریل' سه نخست وزیر عراق را راهی بیمارستان کرد 13 فروردین-98
بغداد - ایرنا - شایعات و اخبار کذبی که بعدا مشخص شد بیشتر 'دروغ آوریل' بوده است، دامن سه تن از نخست وزیران کنونی و گذشته عراق را گرفت، یکی را کشت و دو نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد!
به گزارش ایرنا، طی دو روز گذشته بویژه امروز اول آوریل 2019 اخبار و شایعاتی مبنی بر درگذشت 'ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه سابق و نخست وزیر اسبق عراق منتشر شد.
این خبر بلافاصله از سوی دفتر وی تکذیب شد.
در خبر دیگری که در فضای مجازی عراق با عنوان خبر منتشر شده در برخی رسانه های عربی بازتاب یافت، از دچار شدن حیدرالعبادی نخست وزیر سابق عراق به حمله قلبی و انتقال وی به بیمارستانی در لندن سخن گفته شده بود.
ساعتی بعد دفتر العبادی با صدور اطلاعیه ای این خبر را کاملا تکذیب کرد و این احتمال را مطرح کرد که ممکن است بعنوان دروغ اول آوریل باشد.
خبر سوم که بعدا تکذیب شد، مربوط به دچار شدن 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر کنونی عراق به سکته مغزی، انتقال وی به بیمارستان ابن النفیس بغداد و وضعیت وخیم وی بود.
این سه خبر در حالی در فضای مجازی عراق بطور گسترده منتشر و تکذیب شد که برخی به تصدی پست نخست وزیری بعنوان وجه اشتراک شخصیت های مطرح شده در آن و نیز همزمانی آن با روز نخست آوریل که در برخی کشورها انتشار 'دروغ آوریل' مرسوم است، اشاره کرده اند