مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه  7 اردیبهشت-98
تهران – ایرنا- ظریف:بولتون،بی بی،بن سلمان و بن زاید در پی جنگ با ایران هستند، بسیج مردمی و دستگاههای اجرایی برای مهار سیل آق قلا، 60 فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست زخمی شدند و مذاکره کنندگان صلح سوریه بر سوری بودن جولان تأکید کردند ازمهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
اخبار داخلی
*********
تهران- ایرنا- فاکس نیوز یکی از رسانه‌های اصلی حامی دونالد ترامپ از انجام مصاحبه اختصاصی با محمد جواد ظریف خبر داد و به نقل از وزیر خارجه کشورمان نوشت: تیم 'ب ' یعنی جان بولتن ، بی بی (نتانیاهو) ، بن سلمان و بن زاید در صدد کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند.
گرگان - در پی بارندگی های اخیر که به طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب مجدد در بخش هایی از استان گلستان منجر شد؛ شهرستان آق قلا دوباره در معرض آسیب قرار گرفت بطوریکه دستگاههای اجرایی، نظامی و اقشار مختلف مردم برای نجات منطقه دست به کار شدند.
تهران- تیم زنان ایران با برتری مقابل اسپانیا به مقام قهرمانی رقابت های فوتسال دانشجویان جهان رسید.
اخبار خارجی
*********
تهران- شرکت کنندگان در دوازدهمین دوره مذاکرات صلح سوریه روز جمعه با انتشار بیانیه ی پایانی، اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی از سوی آمریکا را محکوم کرده و این سرزمین را بخشی از سوریه دانستند.
تهران- اداره گمرگ چین اعلام کرد که خرید نفت ایران از سوی پکن در ماه مارس (اسفند و فروردین ) روزانه بیش از 31 هزار بشکه افزایش نشان می دهد.
نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در جمع انجمن سلاح آمریکا اعلام کرد که آمریکا امضای خود را از معاهده تجارت تسلیحاتی پس می گیرد.
بغداد - گروههای مختلف عراقی با محکوم کردن حمله بالگردهای ائتلاف آمریکایی علیه مواضع پلیس فدرال، تاکید کردند که آمریکا درباره ماموریت نیروهایش در عراق دروغ می گوید.
لندن – روزنامه «گاردین» گزارش داد که جریانات دست راستی در سراسر اروپا با توسل به شعارهای ضد مهاجرتی، اسلام‌هراسی و تحریک افکار عمومی، برای شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا صف‌آرایی کرده‌اند.
تهران - نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت: آمریکا مانع لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب است و فعالیت اتحادیه بدون حضور دمشق ناقص است.
تهران - شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی درباره گردن زدن 37 نفر در عربستان گفت که روند دادرسی اعدام شدگان بسیار ناعادلانه بوده است.
غزه –60 فلسطینی روز جمعه در جریان برگزاری راهپیمایی بازگشت در باریکه غزه در فلسطین اشغالی بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند.
لندن – رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در واکنش به برنامه سفر رسمی دونالد ترامپ به لندن گفت: «ترزا می» نباید به‌ افتخار رییس‌جمهوری که قراردادهای بین‌المللی را پاره می کند و اظهارات نژاد پرستانه و فاسد دارد و از انکارکنندگان بحران اقلیمی است، فرش قرمز پهن کند.
تهران - آمریکا از همه ظرفیت ها از جمله تحریم نفتی علیه ایران استفاده کرده و اهرم دیگری برای فشار بر تهران ندارد.