حزب الدعوه: عمق نفاق و جنایتکاری حکام سعودی آشکار شد

 در واکنش به اعدام 37 معترض عربستانی؛
حزب الدعوه: عمق نفاق و جنایتکاری حکام سعودی آشکار شد   7اردیبهشت-98
رژیم ولایت فقیه که رکور دار اعدام و محکومیت جهانی تقض مستمر حقوق بشر وتابلودر سراسر جهان است اکنون ازموضع فرار به جلو مدافع اعدام شیعیان حامی اش در عربستان شده است . چون هدف انتقام گیری سیاسی- نفتی از عربستان است .همینطور به شدت نگران از نزدیک شدن عراق به عربستان می باشد . بنابراین از طریق منفورترین عنصر عراقی و قاتل مردم عراق نوری مالکی مزدور ودست نشانده و حزب الدعوه اش واکنش نشان داده شده است چون این مزدور وحزبش به سوی عربستان کیش داده شده است.
بغداد - ایرنا - حزب الدعوه اسلامی عراق در واکنش به اعدام 37 زندانی عمدتا شیعه در عربستان سعودی به اتهام اثبات نشده تروریسم گفت: اقدام سعودی در اعدام کردن مجموعه ای از جوانان استان القطیف نشانگر عمق پوچی، نفاق و جنایتکاری حاکمان این کشور است.
به گزارش ایرنا، حزب الدعوه عراق که دبیرکلی آن بر عهده 'نوری المالکی' نخست وزیر اسبق عراق است روز جمعه با صدور بیانیه ای، تازه ترین جنایت آل سعود را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است که پول و ولخرجی سعودی ها باعث سکوت جهان و مجامع بین المللی در برابر این جنایت شده است.
بیانیه افزود: با کمال تاسف و تاثر خبر این فاجعه بزرگ را دریافت کردیم، فاجعه ای که طی آن عده ای از جوانان القطیف به شکل ظالمانه و خصمانه ای و در واقع با هدف مبارزه با افکار اهل بیت (ع) اعدام شدند.
حزب الدعوه عراق تاکید کرد: این جنایت زشت نه تنها پرده از چهره قبیح و جنایتکار طبقه حاکم در عربستان سعودی برداشت بلکه عمق پوچی، نفاق و جنایتی که مورد نفرت و محکومیت جهان متمدن است آشکار ساخت.
این تشکل پرنفوذ عراقی افزود: سازمان های بین المللی ذیربط دفاع از حقوق بشر همراه با واشنگتن در برابر این جنایت هولناک سکوت کرده اند درحالی که فریادها و ادعاهای آنان در دفاع از اقلیت ها و آزادی ادیان گوش جهانیان را کر کرده است.
حزب الدعوه اسلامی عراق در این بیانیه، ضمن محکوم کردن این جنایت فجیع، مسئولیت خون های بی گناه ریخته شده را متوجه حاکمان سعودی دانسته و از نهادهای مرجع اسلامی، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان جهانی حقوق بشر خواست موضعگیری قاطع و موثر برای جلوگیری از این بی توجهی به خون مسلمانان شیعه مذهب در نقاط مختلف جهان از سوی عربستان سعودی داشته باشند.
از زمان اعلام اعدام 37 جوان معترض در زندان های عربستان سعودی با ضربه شمشیر، گروهها و احزاب مختلف عراقی با صدور بیانیه و یا اظهارنظرهای رسانه ای ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار تحقیق و مقابله جهانی با جنایات آل سعود شدند