سرلشكر باقري: دوران سردار سلامي قطعا دوران شكست دشمن خواهد بود

سرلشكر باقري: دوران سردار سلامي قطعا دوران شكست دشمن خواهد بود
در مراسم توديع و معارفه فرماندهان سپاه 5 اردسبهشت – 98
پاسدارانی که  چند سال است از مرز بازنشستگی عبور کرده اند 40 سال است که بطور شعاری شبانه روز دارند باآمریکای دشمن مبارزه واسراییل را نابود می کنند درحالی که زهوار خودشان ورهبرشان دررفته است . برای اینکه نام شان توی لیست گروه های تروریستی ثبت شده است و چاره ای جز نمایش جای دوست و دشمن نشان دادن ندارند.
مراسم توديع و معارفه فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در ستاد فرماندهي كل سپاه پاسداران با حضور فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح برگزارشد.
در اين مراسم سرلشكر حسين سلامي به عنوان فرمانده جديد كل سپاه پاسداران معارفه و از زحمات سرلشكر محمدعلي جعفري در دوران مسئوليتش تقدير به عمل آمد.
بر اساس اين گزارش، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر سيد حسن فيروزآبادي، سرلشكر سيد يحيي صفوي، سرلشكر مصطفي ايزدي، سرلشكر حسين حسني سعدي، سرلشكر قاسم سليماني، سردار محمد پاكپور، دريادار عليرضا تنگسيري، امير عزيز نصيرزاده، سردار محمد شيرازي، سردار محمدباقر ذوالقدر، امير محمدحسين دادرس، سردار غلامحسين غيب پرور، سردار حسين دهقان، محسن رضايي، سردار اميرعلي حاجي زاده، محمدحسين صفار هرندي و حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي در اين مراسم حضور داشتند.
به گزارش سپاه نيوز، سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم توديع و معارفه فرمانده كل سپاه، اظهار داشت: بديهي است كه آمريكا از سپاه عصباني باشد و اوج اين عصبانيت خود را، با تروريست اعلام كردن سپاه نشان دهد. جنايتكاراني كه خود پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريست ها انجام مي دهند، سپاه را تروريست اعلام مي كنند و البته از دشمن جز اين انتظار نمي رود.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به دوران فرماندهي سردار جعفري در سپاه گفت: دوران فرماندهي سرلشكر جعفري دوران درخشاني براي سپاه بود و سپاه همواره در مسير رشد و ارتقا بوده و دوران مسئوليتي سردار جعفري نشانگر اقدامات بسيار اساسي در سپاه است كه از جمله مهم ترين آن مي توان به تشكيل سپاه هاي استاني، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگي و رشد محور مقاومت و پشتيباني از نيروي قدس اشاره كرد. محور مقاومتي كه امروز تروريسم را سركوب كرده تفاوت اساسي با دوران قبل از ايشان دارد.
سردار باقري در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به ويژگي هاي سردار سلامي فرمانده جديد، خاطرنشان كرد: سردار سلامي از هنگام ورود به سپاه در جبهه مستقر شدند و مسئوليت هاي سنگين عملياتي را بر عهده داشتند. بعد از جنگ هم در مسئوليت هاي مختلف خود در سپاه خوش درخشيدند، لذا ايشان فرماندهي لايق و توانا براي سپاه هستند.
وي ايمان، شجاعت، پاي كار بودن و اخلاق خوب را از ديگر ويژگي هاي سردار سلامي برشمرد و عنوان كرد: دوران فرماندهي سردار سلامي با دوران حساسي در تاريخ انقلاب همزمان شده و در اين دوره شاهد عصبانيت آمريكا و دور جديدي از توطئه ها و تحريم هاي دشمن هستيم كه سپاه مي تواند نقش اساسي در خنثي كردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامي قطعا دوره شكست دشمن خواهد بود.
سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه در مراسم توديع و معارفه فرمانده كل سپاه، با تاكيد بر اينكه اخلاص ويژگي بارز سردار جعفري است و هرگز نديدم نفسانيت را در موضوعي دخالت دهد، تصريح كرد: مشخصه بارز ديگر، ولايتمداري و تقيد نسبت به ولايت و فرمايشات رهبري است. من خدمت مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) هم عرض كردم كه سردار جعفري حتي نسبت به نمايندگي ولي فقيه كه از ارزش ها و ولايتمداري حفاظت و حراست مي كند هم ولايتمدار تر است. سردار جعفري را شهيد زنده مي دانيم و به او مي گويم كه شما همواره عزيز خواهيد ماند.
فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به ويژگي هاي سردار سلامي، عنوان كرد: سردار سلامي به پاكي و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاكي را به خوبي در او مي بينيم و من او را در پاكي به شهيد باكري تشبيه مي كنم.
سردار سليماني با بيان اينكه به عنوان يك سپاهي مي گويم كه سپاه و انقلاب در برهه خطيري قرار دارند، گفت: در سپاه اين موضوع وجود دارد كه هر انتصاب و هر امري كه از سوي رهبري است، حكمتي در آن نيز هست و اين موضوع را در طول بيست و چند سال فرماندهي نيروي قدس مي ديدم كه آنچه ايشان مي فرمودند، درست تر بود.
دوره اي كه هيمنه امپراتوري فرو ريخت
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري كه با حكم رهبر انقلاب به فرماندهي قرارگاه فرهنگي-اجتماعي بقيه الله منصوب شده نيز در اين مراسم به ايراد سخن پرداخت و گفت: براي اينكه انقلاب به اهداف خود برسد، نيازمند راهنمايي هاي رهبري است و ما بايد تلاش كنيم ابتدا تدابير ايشان را به درستي بفهميم و بعد آنها را اجرا كنيم. همچنين ما در سپاه تلاش كرديم تا به سبك دوران دفاع مقدس فرماندهي كنيم.
سرلشكر جعفري در پايان تصريح كرد: محور اصلي ما براي حفظ انقلاب مردم هستند و آنها نقش تعيين كننده اي در مهار بحران ها داشته اند. سپاه بايد براي حفظ انقلاب شرايط نقش آفريني مردم به ويژه در جنگ نرم را فراهم كند.
سردار سرلشكر حسين سلامي، فرمانده جديد سپاه نيز در اين مراسم گفت: ما امروز يك فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه مي كنيم؛ سردار جعفري محصول چهل سال جهاد است كه پرچم را يك لحظه از دست خود بر زمين نگذاشته است، شخصيتي كه به ما شجاعت تغيير آموخت و پرهيز از تجملات و ريزبيني و دقت از خصوصيات برجسته اوست كه بايد در سپاه امتداد پيدا كند.
 وي با اشاره به اينكه دوران سردار جعفري دوران طلايي و باشكوه سپاه است، ادامه داد: نيروي قدس ما با فرمانده دلاور و رشيدش كوه ها و دشت هاي زيادي را پشت سر گذاشت تا در شرق مديترانه بر سلطه آمريكا پايان دهد و تا درياي سرخ پيش رفتند و بلاد اسلامي را تبديل به سرزمين جهاد كردند.
فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: مرزهاي ما به قدرت نيروي زميني تامين شد و رزمندگان آن از صخره هاي سترگ بالا رفتند تا دژها را بر فراز مرزها برافرازند. نيروهاي هوافضاي ما دل زمين را شكافتند و شهرهاي موشكي را پديد آوردند و موشك هاي آنها با شكافتن دل آسمان بر سر دشمنان اسلام فرود آمدند.
وي با بيان اينكه نيروي دريايي ما نيز دست متجاوزان آمريكايي را بست و شكوه يك امپراطوري را شكست، گفت: بسيج نيز زيبايي با مردم بودن را به ما چشاند و امروز سپاه در اوج محبوبيت و شكوه و اقتدار به راه خود ادامه مي دهد.

سردار سلامي با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب، تصريح كرد: ما در گام دوم انقلاب بايد حاكميت اسلام را به تمدن تبديل كنيم و سپاه بايد ظرفيت نقش آفريني در گام دوم انقلاب را در خود ايجاد كند. ما بايد قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهيم تا نقطه امني براي دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.