نقد و بررسی : دروغ
نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 14 تیرماه
سال 1391
نقد
وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی
جمهوری " ما و تبليغ تفكر مهدويت "
:سرمقاله نویس بدون توجه به فضای داخل کشور که چگونه است وتجربیات
33 ساله دین فروشی و عوامفریبی کردن شرایط جامعه به چه شکلی در آمده است ؟ یا اینکه بدون
اینکه سرمقاله نویس اشاره کند که عملکرد دین تبدیل به ابزار قدرت وثروت و سرکوب وسانسور
وجنگ افروزی وغارتگر ی شده اکنون کشور
ومردم ایران به چه سرنوشت شومی دچار شده اند؟ولی با پاک کردن صورت مسأله پیرامون عدالت که گفته فقط صحبت حرفی وتبلیغاتی
عدالت در سایر کشور های جهان می شود که به سبک نزدیکی و یکی شدن است . یعنی همان
هدفی که حاکمان ایران شعارش را می دهند...:
آیا در 33 ساله گذشته که خمینی شیاد
وارد ایران شد و با عوامفریبی تلاش کرد
حکومت مورد نظرش یا در حقیقت دیکته شده به وی را که با پسوند وپیشوند نه یک کلمه به ملت ایران تحمیل نمود .مگر از صدور
انقلاب وعدم مرز جغرافیایی اسلام و جهانی
کردنش سخن نگفت ؟ سپس مگر وعده حکومت مستضعفان وپا بر هنگان نداد ونگفت بر دست کوخ
نشینان بوسه می زند واز مرفهان کاخ نشینان اسلام آمریکایی دوری می جوید؟ در ادامه مگرچپ و راست
از موضع مظلوم پناهی مخ زنی نمی کرد وهمه اهداف پلید وشیطانی و ضد انسانی خود را
زیر چتر جنگ موهبت الهی و مبارزه با آمریکا مستضعف پناهی دنبال نکرد تا که کشور را
ویران نمود ومیلیون ها نفر را در تنور جنگ کشت ومجروح و آواره وبی خانمان نمود و یک
قلم هزار میلیارد دلار خسارات جنگی برجای گذاشت وپس از 8 سال اصرار برجنگ چون مدعی
بود راه قدس از کربلا می گذرد جام زهر شکست را به کام خودکشید. سپس گورش را گم کرد تا اینکه جانشین وی
همان سیاست را با شدت دنبال کرده است. آنگونه که با پاسداران طرح کودتا علیه ی
پیروان خط امام شیاد خمینی طراحی نمود وبا حذف اینان از صحنه نوچه اش پاسدار محمود
احمدی نژاد با ادعای اصول گرایی را جایگزین مدعی اصلاح طلبان کرد تا که کابینه ی
70 میلیونی امام زمانی عدالت محور ساده زیست تشکیل دهد تا اینکه نتیجه مبدل به دولت
امام زمانی عدالت محور و پاک تر ین دولت
تاریخ شود و پس از 7 سال حاکم بودن اصول گرایان و33 سال حکومت رژیم
فاشیستی مذهبی کودتایی به جایی رسیده است که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی
بسر می برند و رشد تورم وگرانی همراه با فقر وبیکاری تسمه از گرده ی مردم کشیده
است . البته همزمان با این ناهنجاری یا فاجعه اجتماعی فاصله عمیق طبقاتی هر روز
بیشتر می شود . طوریکه در دولت امام زمانی
عدالت محور ساده زیست پاک ترین در
جهان یک قلم اختلاس 3 هزار میلیارد تومان بانکی رخ می دهد . در صورتی که رهبر ولی
فقیه شیادانه مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام و جنبش بیداری اسلامی در منطقه می
باشد . از طرف دیگر سرمقاله نویس بدون
توجه به فضای داخل کشور که چگونه است وتجربیات 33 ساله دین فروشی و عوامفریبی کردن شرایط جامعه به چه شکلی در آمده است ؟ یا اینکه بدون
اینکه سرمقاله نویس اشاره کند که عملکرد دین تبدیل به ابزار قدرت وثروت و سرکوب وسانسور
وجنگ افروزی وغارتگر ی شده اکنون کشور
ومردم ایران به چه سرنوشت شومی دچار شده اند؟ولی با پاک کردن صورت مسأله پیرامون عدالت که گفته فقط صحبت حرفی وتبلیغاتی
عدالت در سایر کشور های جهان می شود که به سبک نزدیکی و یکی شدن است . یعنی همان
هدفی که حاکمان ایران شعارش را می دهند . اما از آنجایی که مخاطب سر مقاله نویس نه رهبر و سایر مسئولان که دولت ورئیس جمهور است
که وانمود می کنند علاقمند وپیرو امام
زمان می باشند با انتقاد کردن از این فرصت
طلبان عوامفریب که درون دولت ودفترر یاست
جمهوری هستند که مدعی پیروان امام زمان هستند این چنین از ویژگی های حکومت جهانی گفته ومحورش نقالی کرده ونتیجه گرفته است که پیرو امام زمان و حکومت
مهدودیت بودن نه با حرف وشعار که باید در
عمل باشد :
"برخلاف برداشتهاي سطحي افرادي كه
درصدد هستند با موضوع مهدويت به سوداگري بپردازند و يا كساني كه اصولاً درك صحيحي
از مهدويت ندارند، هر روز عمق بيشتري از اين موضوع بسيار مهم آشكار ميشود و
جايگاه والاي آن در سرنوشت بشريت بيشتر خودنمائي ميكند. جهان، عليرغم گسترش جمعيت
و صنعت و پيشرفت علوم مختلف، هر روز كوچكتر ميشود و براي آنكه مصداقي براي دهكده
جهاني باشد، خود را آمادهتر ميكند. اين، يعني فراهم شدن هرچه سريعتر زمينههاي
تشكيل حكومت واحد جهاني. ويژگي اين
حكومت واحد جهاني، اگر همين باشد كه حكومتهاي موجود در شرق و غرب جهان امروز
دارند، نقض غرض خواهد بود. بنابر اين، بايد از يك ويژگي ممتاز سراغ گرفت، همان كه
در متون ديني براي چنين حكومتي بيان شده است بسياري از
حاكمان امروز نيز در گوشه و كنار جهان سخن از عدالت ميگويند ولي هنگامي كه به
عملكرد آنها توجه ميشود مشخص ميگردد كه اين ادعا چيزي بيش از بازي با كلمه عدالت
نيست. آنها درصدد هستند با استفاده ابزاري از اين كلمه محبوب، مقدس و پرجاذبه راه
را براي رسيدن خود به حكومت و باقي ماندن در قدرت هموار كنند. هدف آنها فقط تحكيم
قدرت خود و غارت و چپاول ثروتهاي مردم ضعيف است. حتي بسياري از افرادي كه با نام
دين و اخلاق و خدمت به بشريت به قدرت ميرسند، آنها نيز همين هدف را دنبال ميكنند
و عملكردشان چيزي غير از استفاده ابزاري از اعتقادات مورد قبول مردم را نشان نميدهد.
كلمه عدالت نيز به همين سرنوشت مبتلا است و با آن نيز به همين شيوه بازي ميشود. حداكثر خدمتي كه از خدمتگران در نقاط مختلف
جهان نسبت به عدالت بر ميآيد اينست كه عدالت را تمجيد ميكنند ولي در نهايت رعايت
آن را فقط بر ديگران لازم و واجب ميدانند اما خودشان را منزهتر از آن ميدانند
كه بيش از حرف زدن درباره عدالت به پيش بروند. عملكرد بسياري از ما و حاكمان جهان
امروز نشان ميدهد ما خواهان ظهور امام زمان نيستيم هر چند چنين خواستهاي را به
زبان ميآوريم. اگر خواهان ظهور امام زمان بوديم همواره خود را ملزم به رعايت
عدالت و صداقت درباره آحاد مردم ميكرديم و اين خواسته را در عمل نشان ميداديم. نكته مهمتر و شايد ظريفتر اينست
كه بسياري از ما به دليل اينكه برپائي حكومت عدل مهدوي را مزاحم افسارگسيختگي خود
ميدانيم، با ظهور امام زمان عليه السلام موافق نيستيم. درست است كه به زبان نشان
ميدهيم از منتظران پر و پا قرص ظهور هستيم، ولي آنچه در قلبمان ميگذرد چيز ديگري
است. زيرا ميدانيم امام زمان با كسي تعارف ندارند و بدون ملاحظه اقدام به اجراي
عدالت خواهند كرد، چيزي كه با منافع ما سازگاري ندارد. اينكه در گوشهاي از جهان و در ميان مردمي كه
بيش از ديگران از حكومت موعود جهان سخن ميگويند و بيش از كليه ملتها براي ظهور
برپا دارنده چنين دولتي انتظار ميكشند و روزشماري ميكنند نظام ديني مبتني بر
امامت و انتظار حكومت جهاني تأسيس ميشود، خود نشانگر حركت جهان به سوي آماده شدن
براي تشكيل حكومت عدل جهاني است مقابله با برداشتهاي سطحي، خرافي و جاهلانه از
مهدويت. اين برداشتها اگر از ناحيه افراد سادهلوح و بيغرض باشد به انحراف منجر
ميشود و اگر از ناحيه افراد مغرض و سوءاستفاده گر باشد خطرناك است. بنابر اين، در
هر دو صورت بايد با آن مقابله شود
- به
جاي برگزاري اجلاس و همايشهاي تشريفاتي و صرف هزينههاي گزاف در اين قبيل محافل
كه فقط جنبه نمايشي دارند، بايد به اقدامات زيربنائي روي آورد. تربيت متخصصان و
افراد اهل نظر در موضوع مهدويت، تحقيق در موضوع مهدويت در سطوح علمي و عميق و
ترويج تفكر مترقي مهدويت در سطح كشور و جهان با تكيه بر يافتههاي علمي متكي بر
منابع معتبر و منطق قوي، از جمله اقداماتي هستند كه ميتوانند مهدويت را از نظريه
پردازي به ميدان عمل وارد كنند و راه را براي انجام وظيفه فراهم سازي ظهور هموار
نمايند. 3 - تنها
نظام حكومتي مبتني بر امامت و انتظار بايد در عمل نشان دهد كه در تلاش براي
برقراري عدالت صادق است. ملتها به عملكرد اين نظام نگاه ميكنند نه به شعارهاي آن. ما فقط
هنگامي ميتوانيم به مردم جهان بقبولانيم تأسيس حكومت عدل جهاني يك نظريه قابل عمل
است كه در مسير برقراري عدالت قدم برداشته باشيم. در آن صورت هيچ نيازي به شعار
دادن نداريم و عملكرد ما بهترين مبلغ براي تفكر مهدويت خواهد بود"
هوشنگ بهداد http://www.jomhourieslami.com/1391/13910414/13910414_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
نقد و بررسی : دروغ نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 14 تیرماه سال 1391
ما و تبليغ تفكر مهدويت