گزیده خبرهای 6 مرداد- 91 . قسمت-2
جلیلی در دیدار هیئت سوری.ملت و دولت سوریه با عبور از این مرحله عزت و قدرتی مضاعف خواهند یافت.خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: فشارهایی که به سوریه وارد شده اگر به دیکتاتورهای منطقه که با آمریکا همراهی می‌کنند وارد شود ظرف یک هفته ساقط می‌شوند.
رژیم ضد بشری قرون وسطایی جنگ افروزچون جرأت نمی کند که نیروهای کمکی پاسدار به سوریه اعزام کند .زیرا که هم وحشت از واکنش های انتقادی  برونی وهم از ریزش پاسداران ازد رون  دارد .برای همین ترجیح  داده شده است  که از مهره های آلت دست وسر سپرده وپاسداران وپادو های قلم بردستان وامدار استفاده شود تا از موضع فرار به جلو وارونه گویی کنند وبا ضرب سیلی صورت سرخ نمایند ورجز ولغزخوانی قدرت مضاعف سوریه کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار "عمر غلاونجی" قائم‌‌مقام نخست‌وزیر سوریه با راهبردی خواندن مناسبات ایران و سوریه، بر ضرورت گسترش روابط در حوزه‌های مختلف و آمادگی کشورمان برای حمایت بیش از پیش از ملت سوریه در برابر فشارهای خارجی تاکید کرد.وی با اشاره به حمایت مقتدرانه سوریه از مردم فلسطین در جنگ 22 روزه غزه با وجود سکوت بسیاری از کشورهای عربی تصریح کرد: مردم منطقه باور نمی‌کنند که آمریکا و کشورهایی که در تاریخ خود حتی یک انتخابات نداشته‌اند امروز مدافع دموکراسی و حقوق ملت‌های منطقه باشند.نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: فشارهایی که به سوریه وارد شده اگر به دیکتاتورهای منطقه که با آمریکا همراهی می‌کنند وارد شود ظرف یک هفته ساقط می‌شوند.جلیلی در ادامه اظهار کرد: پشتیبانی دولت و ملت سوریه از مقاومت در منطقه، یک نمونه مثال‌زدنی است. به همین خاطر امروز هدف آمریکا، صهیونیست‌ها و تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.عمر غلاونجی قائم‌‌مقام نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی سوریه از حمایت‌های بی‌شائبه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر و مناسبات دو کشور را راهبردی و بلند مدت عنوان کرد.وی گفت: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب بر ضد سوریه بیش از آنکه دولت سوریه را تحت فشار قرار دهد، ملت و اقشار آسیب‌پذیر را تحت فشار قرار می‌دهد.
کجا سیاست  وقت کشی 10 ساله سازنده بوده است که قرار است ادامه یابد؟ چون اگر سازنده بود که نه نیاز بود که مذاکرات چانه زنی طولانی شود ونه  اینکه منتهی به افزایش غنی سازی اورانیوم وتحریم ها وتورم وگرانی وفقر وبیکاری می شد؟
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل از ادامه مذاكرات ايران و گروه 1+5 تا حصول نتيجه مثبت و سازنده خبر داد.علي‌اكبر ولايتي در حاشيه همايش بسيج پزشكي در جمع خبرنگاران در ارزيابي مذاكرات ايران با گروه 1+5 در سطح كارشناسي گفت: امروز مواضع جمهوري اسلامي اصولي و منطقي است و در اجلاس كارشناسي نيز همين مواضع بيان شد. اين مذاكرات تا حصول نتيجه مثبت و سازنده ادامه خواهد يافت و جمهوري اسلامي ايران بايد حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را داشته باشد و اين حق از سوي مذاكره‌كنندگان گروه 1+5 بايد به رسميت شناخته شود.وي همچنين در واكنش به سوالي درباره احتمال كانديداتوريش در انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيز از ارايه هرنوع پاسخي خودداري كرد.
تجمع اعتراض‌آميز كارگران اخراجي صنایع تبدیلی الوند
بیچاره کار گران محروم و زحمت کش چگونه به جای ثواب  هر روز کباب می شوند یا اینکه به جای سرآب نصیب شان شده است. چونکه به جای قول صاحب حکومت شدن که خمینی شیاد وعده اش را داده بود .ولی پس از 33 سال نه خبری از قدرت نشد ، بلکه دستمزد نا چیز یک پنجم زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند . بدتر اینکه  نه تضمین امنیت در محیط کار ونه شغلی دارند.
ايلنا: جمعي از كارگران اخراجي کارخانه صنایع تبدیلی الوند در مقابل ساختمان استانداري همدان تجمع كردند.به گزارش خبرنگار ايلنا در همدان، اين كارگران كه در در خردادماه سال 89 از اين كارخانه اخراج شده بودند، حكم اخراج‌شان را غير قانوني مي‌دانند و خواستار دريافت 26 ماه حقوق از زمان اخراج‌شان هستند.بنا بر اين گزارش عمده اين كارگران به طور دائمي استخدام شده بودند و بيش از 10 سال سابقه كار در اين كارخانه را داشته‌اند و به دليل كهولت سن امكان يافتن شغل در دو سال گذشته را نداشته‌اند.کارگران خوش نوش ساری ۳ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.ایلنا: دبیر خانه کارگر مازندران اعلام کرد: کارگران کارخانه خوش نوش ساری سه ماه از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.نصرالله دریابیگی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده نوشابه شمال کشور به دلیل خصوصی سازی دچار بحران شده است، به ايلنا گفت: کارخانه نوشابه سازی خوش نوش ساری توان پرداخت حقوق سه ماهه گذشته کارگران خود را ندارد.او افزود: این واحد تولیدی در ۱۰ سال گذشته بیش از ۹۰۰ کارگر داشته است که این تعداد هم اکنون به ۴۳ نفر تقلیل یافته است.این فعال کارگری با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب این کارخانه در اختيار بنیاد مستضعفان و بعد آن به جامعه الزهرای حوزه علمیه قم واگذار شده است، اظهار داشت: طی یکسال گذشته به دنبال خصوصی سازی این واحد توليدي دچار مشکل شده و هم اکنون با حداقل تولید فعالیت می‌کند.
نجات 60 پناهجوی عراقی و ایرانی در سواحل اندونزی
چرا گفتعه نمی شود که عامل  فرار وآوارگی وخطر پناهجویان ایرانی وعراقی  بدلیل حکومت های فاشیستی مذهبی وضد بشری حاکم بر ایران وعراق می باشد؟
شصت پناهجوی عراقی و ایرانی که به احتمال زیاد مقصدشان استرالیا بوده، پس از این که کشتی آنها در آبهای نزدیک به سواحل اندونزی دچار نقص فنی شد و سرانجام در ساحل یک جزیره کوچک در شمال "بالی" به گل نشست، نجات پیدا کردند.به گزارش رادیو فرانسه، آنها به مدت سه روزدر دریا سرگردان شده بودند. مقامات محلی به این پناهجویان خوراک دادند و آنها را به دست اداره مهاجرت سپردند.نجات این کشتی پس از یک تماس تلفنی شب گذشته از روی کشتی ممکن شد. مقصد این پناهجویان فاش نشده اما آبهای اندونزی همواره شاهد گذر پناهجویانی است که خواستار رسیدن به استرالیا هستند.پناهجویانی که بیشتر از خاورمیانه می آیند و نظر به این که از کشتی های کهنه و نامطمئن برای سفرهای طولانی دریائی استفاده می کنند، شماری از آنها با دشواریهای بسیار برخورد می کنندو صدها تن از آنها نیز جان خود را از دست می دهند.
آمار زندانیان زن مواد مخدر ۱۰۰ درصد افزایش یافته
نمودی دیگر از عملکرد 33 ساله ی مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر که منتهی به رشد 100% آمار زندانیان مواد مخدر در استان کردستان محروم گزارش شده است .
مدیر کل زندان‌های استان کردستان گفت: آمار مجرمان زن در زمینه مواد مخدر در استان با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.به گزارش سایت موکریان، اسدالله گرجی‌زاده شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: آمار و جمعیت زندانیان زن در استان در زمینه جرایم مربوط به مواد مخدر با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده که این زنگ خطر برای استان قلمداد می شود. وی بیان کرد: تعداد زنان مجرم حوزه مواد مخدر در سال ۹۰ از ۱۸ نفر به ۳۶ نفر در سال ۹۱ افزایش پیدا کرده است که این آمار مایه نگرانی جدی است.مدیر کل زندان های کردستان اظهار داشت: متاسفانه آمار با سوادان دارای مدرک لیسانس در زمینه مواد مخدر نیز با رشد زیادی روبرو بوده است. گرجی زاده با بیان اینکه میزان ورودی‌ها تا ۲۰ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: افراد بدون سابقه کیفری نیز در حوزه مواد مخدر و از ابتدای سال جاری تاکنون رشد بی سابقه ۴۶ درصد و مردها با رشدی ۵٫۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.وی اعلام کرد: ورودی زندانی‌های مواد مخدر ۸۹۸ نفر بوده که ۲۴٫۴ درصد رشد داشته است و ۳۴ درصد از این تعداد به صورت رسوبی در زندان‌ها می‌مانند.
 پاسخ امام زمان به اهل ري درباره رمضان
مشخص  نیست که چرا آخوند سعیدی نماینده ی  ولی فقیه در سپاه پاسداران کودتاگر که مدعی شده سپاه پاسداران هموار کننده ی  جاده ی ظهور  امام زمان می باشند .چگونه قرار است با تولید اینهمه انبوه امام زمانی پاسداران کودتاگر این مسئولیت را انجام دهد.
امام زمان در پاسخ به نامه اهل ري بهترين عمل در ماه رمضان را فراگرفتن مسائل شرعي و بهترين حاجت را طلب عاقبت به خيري از خداوند عنوان فرمودند.حجت‌الاسلام  سيدحسن معين شيرازي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌كه «ماه رمضان ماه پر بركت و پرنعمت با پذيرايي الهي است» به جريان نامه اهل ري به امام زمان  در مورد بهترين اعمال و بهترين خواسته و حاجت در ماه رمضان اشاره كرد.وي خاطرنشان كرد: در زمان غيبت صغري اهل ري نامه‌اي نوشتند و به شيخ صدوق پدر داده‌اند و در آن دو سوال از محضر امام عصر پرسيدند، يكي اين‌كه بهترين عمل در ماه رمضان چيست و دوم اين‌كه بهترين حاجتي كه در دعاهاي‌مان بخواهيم چه حاجتي است. شيخ صدوق نامه را گرفت و به بغداد رفت و توسط يكي از نواب اربعه خدمت امام زمان نامه را تقديم كرد و جواب گرفت. آن حضرت در جواب نامه فرمودند «بهترين عمل در ماه رمضان فراگرفتن مسائل شرعي و آگاهي ديني و بهترين حاجت طلب عاقبت به خيري از خداوند است».آقای سيدحسن معين شيرازي نگفته اند پاسخ امام زمان کتبی بوده یا شفاهی. اگر شفاهی بوده جزئیات این دیدار چگونه بوده است. لازم به توضیح است اخیرا یک کارشناس فرق ادعا کرده است 3 هزار نفر در سالهای اخیر ادعای امام زمان بودن کرده اند.بیش از سه هزار مدعی امام زمان در زندان ها هستند.به گزارش خبرگزاری حوزه ازاصفهان، مهدی غفاری امروز در جمع مبلغان ماه رمضان این استان  اظهار داشت: افراد گرفتار در دام تفکرات فرقه ای افرادی هستند که نه تنها در برنامه های مذهبی شرکت نمی کنند بلکه دیگران را افرادی گمراه می دانند.وی با اشاره به نقش مبلغان دینی در هدایت جامعه، افزود: مبلغان بر آگاهی بخشی به جامعه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.این کارشناس فرق تصریح کرد: امروز به واسطه نا آگاهی مردم بیش از سه هزار مدعی دروغین امام زمان در زندان ها هستند.وی افزود: تمام کسانی که تفکرات انحرافی فرقه ای دارند با عبور از خدا تلاش می کنند خود را به جای خدا به مردم معرفی کنند.غفاری با انتقاد از برخی افراطی گری ها و بیان مسائل تفرقه برانگیز توسط برخی مبلغان، ادامه داد: بیان مسائل تفرقه برانگیز زمینه حمله به افراد و ترورهای شیعیان را فراهم می کند.