سردار جوانی در گفت‌وگو با فارس .راهبرد "اقتصاد مقاومتی" بهترین مسیر برای عبور از گذرگاه تحریم‌ هاست. خبرگزاری فارس: مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اتخاذ راهبرد "اقتصاد مقاومتی" در شرایط فعلی بهترن مسیر برای عبور از گذرگاه تحریم هاست. 5 مرداد 91
 
همانگونه در راستای دین ابزار قدرت وثروت وسرکوب وسانسور شده خمینی شیاد  پسوندن اسلامی را بدون یک کلمه کم وبیش به جمهوری اضافه کرد.سپس در مورد مجلس و..... هم  همین پسوند اسلامی افزوده شد تا جایی که نام مستعار خمینی شیاد هم اسلام شد .چون آن موقع که می گفت هر زمان احساس کنم که  اسلام در خطر است . دستور می دهم نماز وحج وروزه تعطیل شود ناشی از احساس خطر خودش بود. بنابراین جانشین وی نیز ضمن اینکه از شگرد های رهبر شیادش استفاده کرده است . دست به شبیه سازی وتغییر وتحولاتی هایی زده که کاربردهای مشابه دارد . مثلاً جای اقتصاد مال خر است خمینی شیاد را تبدیل به جهاد اقتصادی یا اقتصاد مقاومتی  کرده است.  تا اینکه ازسوی پادو وجارچیان وپاسداران کوددتا گر  این ناصطلاح را رله ونشخوار شود . به خصوص اینکه ربط به تحریم ها به ویژه تحریم نفت دارد که ناشی از تأکید بر غنی ساز اورانیوم  و پیگیری اهداف نظامی  هسته ای می باشد.برای همین این پاسدار مأمور شده است تا با آویزان شدن به ادعای مضحک اقتصاد  مقاومتی پیراموش مانور تبلیغاتی دهد. البته نه این پاسدار نه رهبر روضه خوان ومخ زن  و سایر حامیان رهبر مدافع اقتصاد دولتی هر گز لب نمی گشایند تا بگویند  که چگونه وقتی  اقتصاد ورشکسته و وابسته به واردات می باشد ومورد تحریم نفتی و اقع شده است  که منبع  در آمد اصلی تأمین کننده ی اصلی بودجه کشور  می باشد . چگونه می توان به جز شعار طرح اقتصاد مقاومتی به پیش برد؟
سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره فشار‌های اقتصادی غرب بر جمهوری اسلامی ایران، گفت: هدف دشمنان از تشکیل فشارها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی تنها در راستای افزایش فشار‌ها بر مردم است و هیچ هدف دیگری مدنظر نیست غافل از اینکه مردم ما ثابت کردند که در مقابله با تهدیدات کوتاه نخواهند آمد.* حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.وی افزود: تحریم‌ها و فشارهایی که در مقطع کنونی از سوی غرب بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است، معیشت مردم را هدف قرار داده است تا مردم را در مقابل نظام ناراضی کند و یا سبب شود که مسئولان برای ایجاد روابط مجدد با غرب تجدید نظر کنند و در مقابل سیاست‌های تحریمی غرب کوتاه بیایند غافل از اینکه این تدبیر غرب به مانند برنامه‌های غرب به شکست ختم خواهد شد.جوانی اظهار داشت: برای خنثی سازی تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان به کار گیری فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد از این‌رو حرکت در مسیر راهبرد اقتصاد مقاومتی بهترین مسیر برای عبور از گذرگاه تحریم‌ها و تهدیدات در شرایط فعلی است.وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها انتظار می‌رود منظومه‌ای برای عبور از وضعیتی که در آن قرار داریم ایجاد شود تا بتوان از این گذرگاه عبور کرد.مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: اگر ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم و دقت‌مان در اتخاذ فرمایشات رهبری را بالا ببریم، به طور حتم خواهیم توانست در مقابل هجمه‌های دشمنان در شرایطی که ناتوان و ضعیف هستند، پیروز شویم.جوانی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که اقتصاد مقاومتی با حضور همه جانبه مردم و مسئولین قابلیت اجرا خواهد داشت. لذا مسئولین باید در شکل‌دهی اقتصاد مقاومتی بسیج شوند.*برای مقابله با تحریم‌ها نباید به دور از واقعیت عمل کردمشاور نماینده ولی فقیه در سپاه درباره نقش آرمانخواهی تؤام با واقع بینی برای عبور از تحریم‌ها گفت: مقام معظم رهبری بارها در دیدار با کارگزاران نظام بر این نکته تاکید کردند که باید آرمانگرایی با واقع گرایی همراه باشد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد. از این رو به طور حتم اگر مسئولین و مردم بتوانند نسبت به تهدیدات دشمنان نگاه آرمانی داشته باشند و بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کنند موفق خواهند بود.جوانی تصریح کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و حرکت یه صورت آرمانی باید به این نکته توجه کنیم که به دور از واقعیت عمل نکنیم.