دولت ترکیه به معاون فراری رئیس جمهور عراق اجازه اقامت داد.خبرگزاری فارس: دولت آنکارا با نادیده گرفتن تحت تعقیب بودن معاون فراری رئیس جمهور عراق به اتهام مشارکت در اقدامات تروریستی به وی اجازه اقامت در خاک ترکیه را داد. 10 مرداد- 91 .
 
عصبیت گزارشگر خبرگزاری دروغ پردار پاسداران کودتاگر فارس که این دروغ پردازی نه  تبدیل به ارگان  تبلیغاتی کودتاگران حاکم برایران شده است که بلندگوی تبلیغاتی نخست وزیر  عراق نوری مالکی مزدور و دست نشانده حاکمان ایران هم شده است . چون سیاست صدور تروریسم به برون مرز ومداخله گری در امور کشور های منطقه وهمسایه ها  را  به پیش می برد . به ویژه در عراق که از حضور سپاه قدس در عراق  و ادامه ی سیاست  حیات خلوت شدن عراق بشدت حمایت می کند .به خصوص اینکه موقعیت هم پیمان سوریه بحرانی و بشار اسد خونریز وجنایتکار رفتنی شده است . برای همین اختلاف با ترکیه با شدت  بالا گرفته است . زیرا که ترکیه بر خلاف حاکمان ایران از مخالفان حکومت سوریه حمایت می کند . بنابراین اکنون اجازه اقامت طارق الهاشمی معاون رییس جمهور عراق در ترکیه بدلیل این که وی مخالفت سرسختانه با مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق می کند، برایش پرونده شد ومجبور گردید عراق را ترک و به ترکیه برود . بهر حال خبر اقامت وی در ترکیه بهانه ای برای خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران کودتا گر  شده است تا بطور موازی علیه ی وی ودولت ترکیه موضع گیری کینه ورزانه گزارش تهیه نماید .
به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، دولت ترکیه علیرغم تحت تعقیب بودن طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق از سوی اینترپل به اتهام مشارکت در اقدامات تروریستی در عراق به وی اجازه اقامت در خاک ترکیه را داد.وزارت کشور ترکیه به دنبال خاتمه ویزای نود روزه الهاشمی و به منظور برطرف کردن حضور غیرقانونی وی در خاک ترکیه بعد از مدت مذکور اجازه اقامت وی در ترکیه را صادر کرد.طارق الهاشمی پس از صدور حکم جلب وی از سوی دادگاه عراق به شمال این کشور گریخت و متعاقب آن به قطر و عربستان رفت و در نهایت در 9 آوریل گذشته به بهانه بیماری به ترکیه عزیمت کرد و در آنجا ماند. دولت آنکارا علیرغم درخواست های مکرر دولت بغداد از تحویل دادن وی خودداری کرد و به دنبال آن اینترپل حکم دستگیری وی را در تاریخ هفتم می گذشته صادر کرد.طارق الهاشمی هم اینک در شهر استانبول بسر می برد و دولت آنکارا از محل اقامت وی آگاه است.