گزیده خبرهای 11 تیر -94 قسمت -6

گزیده خبرهای 11 تیر -94 قسمت -6

            خبر ويژه 
عطريانفر: روحاني از انتخاب برخي وزرا پشيمان است
عضو مرکزيت کارگزاران سازندگي مي گويد روحاني اکنون پشيمان است که چرا برخي افراد با صلاحيت تر را براي وزارت انتخاب نکرده است.    محمد عطريانفر در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ اين سوال که چرا آقاي روحاني نتوانست بهترين افراد را براي کابينه خود انتخاب کند؟ گفت: اين مسئله ممکن است ناشي از عدم شناخت شخص رئيس جمهور باشد يا ممکن است آقاي رئيس جمهور اشراف کافي داشته اند اما شخص موردنظر آمادگي حضور در کابينه را نداشته و اعلام آمادگي نکرده است. البته بنده مطلع هستم که آقاي رئيس جمهور پس از اينکه کابينه را انتخاب کرده به افراد باصلاحيت و قوي تري نيز رسيده است. ايشان بعدا پشيمان شده اند که چرا از ابتدا آن فرد باصلاحيت تر را معرفي نکرده است.    عطريانفر اضافه کرد: برخي از مديران که در بخش خصوصي مشغول به کار بودند نيز در پاسخ به دعوت آقاي روحاني عنوان کرده بودند که ما در گذشته به شدت از بخش دولتي و مضرات کار در آن آسيب ديده ايم و ديگر علاقه مند نيستيم در بخش دولتي فعاليت کنيم. به عنوان نمونه بنده آگاهي دارم که مهندس زنگنه براي تکميل تيم مديريتي خود در وزارت نفت افرادي را به کار دعوت کرده است اما اين عده مقاومت کرده اند و درخواست ايشان را نپذيرفته اند. ايشان بيشتر اصرار کرده و وعده حقوق هاي بالايي داده است اما اين عده عنوان کرده اند بيشتر از پولي که دولت قرار است به ما بدهد ما در بخش خصوصي و با زحمت و دردسر کمتري به دست خواهيم آورد. اين عده عنوان کرده اند چرا ما بايد به طور مداوم دلهره داشته باشيم که براي مسائل عادي و معمولي دولتي از سوي برخي که دخالت هاي غيرکارشناسي انجام مي دهند تحت فشار قرار بگيريم.     وي همچنين گفته است: برخي از انتخاب هاي آقاي روحاني هم درست بوده اما در عمل اينگونه مديران کارآمدي خود را نشان نداده اند. البته حالت عکس اين مسئله هم وجود داشته و انتخاب رئيس جمهور با وزرا که در مرحله اول زياد مورد رضايت نبوده است با عملکرد بسيار بالاو قابل قبولي همراه شده است.
    مردم به مُهر تاييد دامپزشکي دقت کنند
    نبوي ضمن تاکيد بر اينکه کشتارها بايد مهر و تاييد سازمان دامپزشکي را داشته باشند، گفت: عامل انتقال اين بيماري کنه ها هستند که ويروس آنها يک تا دو هفته در بدن دام باقي مي ماند. وي به مردم توصيه کرد: کشتار خود را از منابع مطمئن تهيه کنند و در مراسم سنتي به کشتارگاه هاي رسمي دامپزشکي مراجعه کنند يا دام خود را از مياديني که دامپزشکي آنها را کنترل مي کند بخرند.    نبوي درباره گوشت هاي نذري نيز گفت: گوشت هاي قرباني بايد 24 ساعت در يخچال فريز کنيد. معاون مرکز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت ادامه داد: مناطق شرقي کشور بيش از ساير مناطق درگير اين ويروس است البته در همه جاي کشور احتمال انتقال آن وجود دارد اما در استان هاي سيستان و بلوچستان و خراسان بيشتر است.نبوي افزود: اين ويروس در غرب کشور هم وجود دارد که نژاد اين بيماري با نژاد ترکيه و عراق يکي است در حالي که نژاد اين ويروس در شرق کشور با نژاد هندي يکي است اما شدت بيماري زايي و علايم آن با هم برابر است.   
    شيوع تب کنگو ربطي به گوشت بوفالوي هندي ندارد
    وي با رد اين شائبه که واردات گوشت گوساله هندي ارتباطي با انتقال اين بيماري دارد، گفت: از هزاران سال پيش نمونه هاي اين بيماري در کشور وجود داشته حتي در سال 40 هجري قمري اپيدمي آن در آذربايجان ديده شده است. اين ويروس مربوط به اين منطقه است اما چون از شرق کشور رعايت بهداشتي دام ها کمتر انجام مي شود خطر انتقال اين ويروس بيشتر است که البته با توجه به کشتارگاه هاي صنعتي که ايجاد شده ميزان انتقال کاهش يافته اما نمي توان آن را صفر کرد.معاون مرکز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت گفت: زمان شيوع اين بيماري بيشتر در فصول گرم سال است چرا که کنه ها در فصل گرما فعال تر هستند و به راحتي اشخاص و حيوانات را گرفتار مي کنند.
    دستگيري عامل اهانت به مسئولان دولتي در شبکه هاي اجتماعي 
    رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي ويژه شرق استان تهران از دستگيري فردي که در شبکه هاي اجتماعي اقدام به اهانت به مسئولان دولتي و حکومتي کرده بود، خبر داد.    به گزارش باشگاه خبرنگاران، سامان محمدي گفت: پس از فعاليت 24 ساعته کارشناسان پليس فتا و اقدامات تخصصي با بهره گيري از فعاليت هاي پليسي و بررسي شبکه هاي اجتماعي پس از پنج ماه رصد مستمر، متهم که پسري 31 ساله بود شناسايي ودستگير شد.            
    برخورد مرگبار ميني بوس با عابر پياده
    بر اثر برخورد يک دستگاه ميني بوس فيات با يک عابر پياده ، پيرزن ۸۰ ساله اي جان خود را از دست داد.    به گزارش فارس، اين تصادف صبح ديروز در مسير شمال به جنوب شادمان بعد از ستارخان رخ داد و علت آن از سوي کارشناسان پليس راهور عدم توجه به جلو از سوي راننده ميني بوس اعلام شده است.
    زلزله در جيرنده رودبار 
    رشت - ايرنا: زلزله اي به بزرگي چهار و يک دهم ريشتر ظهر سه شنبه جيرنده شهرستان رودبار در جنوب استان گيلان را لرزاند.    به گزارش مرکز زلزله نگاري کشور، اين زمين لرزه ساعت 12 و 25 دقيقه و 29 ثانيه ديروز درعمق 8 کيلومتري زمين رخ داد.    همچنين ساعت 12 و 30 دقيقه و 3 ثانيه ديروز، زلزله اي به بزرگي 2.2 ريشتر در عمق 10 کيلومتري زمين به وقوع پيوست.    به گفته سيدمحمد احمدي فرماندار شهرستان رودبار، اين زمين لرزه خسارت جاني و مالي نداشت.