گزیده خبرهای 14 تیر-94 . قسمت -3

گزیده خبرهای 14 تیر-94 . قسمت -3
احمدی نژاد، بار دیگر خود را متولی بازخوانی خط امام معرفی کرده است!
* احمدی نژاد، بار دیگر خود را متولی بازخوانی خط امام معرفی کرده است! سایت دولت بهار که وابسته به احمدی نژاد است متن سخنان وی در جمع برخی مدیران دولتش را که چهارشنبه شب گذشته برگزار شد، منتشر کرد. وی گفت: ما در اینجا به طور مطلق هیچ برنامه‌ای و علاقه‌ای برای فعالیت‌های انتخاباتی نداریم. ما و جمعی از دوستان، براساس یک بررسی دقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که مهمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم. بازخوانی خط نورانی امام خمینی(ره) است. وی در عین حال، راه را برای ورود به میدان سیاست باز گذاشت و تحت عنوان «تکلیف»! وعده آمدن به صحنه را داد و گفت: البته شما من را می‌شناسید، اگر تصمیم یا تکلیفی داشتم که کاری را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتاً به ملت اعلام می‌کردم. وی افزود: بنده با سیاسی کاری‌هایی که معمولاً در گروه‌های سیاسی مطرح است میانه‌ای ندارم!
افغانستان از یک ماه قبل اقدام به احداث یک دکل در دو کیلومتری مرز ایران کرده است
* افغانستان از یک ماه قبل اقدام به احداث یک دکل در دو کیلومتری مرز ایران کرده است. به گزارش بولتن نیوز، این دکل با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در روستای حاجی آقاخان افغانستان دردست احداث است، گفته شده است افغانستان این دکل را با هدف شنود در ایران احداث می‌کند اما هیچ منبعی به طور قطعی این ادعا را تایید نکرده است. روستای حاجی آقاخان افغانستان هم مرز با ایران و در نزدیکی شهر دوست محمد شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد و بگفته ساکنان شهر دوست محمد این روستا که یکی از روستاهای قدیمی افغانستان است درحال حاضر خالی از سکنه می‌باشد. گفته می‌شود افغانستان در فاصله دو تا سه کیلومتری ایران، تعداد زیادی دکل مخابراتی G4 احداث کرده است که با توجه به ارتفاع بلندشان به راحتی قابل دیدن هستند.
مدیرعامل ستاد دیه:قضات کمتر حکم حبس صادر کنند
مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت که کاهش جمعیت کیفری مستلزم راهکار فرهنگی است.سیداسدالله جولایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت کیفری گفت: دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در این زمینه دارند، بسیار مهم است.وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کیفری مستلزم راهکار فرهنگی است، ادامه داد: والدین باید فرزندان خود را از گرایش به خطا، گناه و جرم دور کنند و اجازه ندهند که جوانان‌شان به مواد مخدر روی بیاورند؛ چرا که گرایش به مواد مخدر در ابتدا با سیگار شروع می‌شود و بعد از آن تبدیل به مواد نابودکننده‌ای مانند تریاک، شیشه و... می‌شود و آن‌ها را روانه زندان می‌کند.مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: برای کاهش جمعیت کیفری، ستاد دیه کار خود را از زمان شهید لاجوردی که رئیس سازمان زندان‌ها بود، یعنی از سال 69 آغاز کرد و دغدغه شهید لاجوردی همان دغدغه‌ای بود که اکنون مقام معظم رهبری دارند. آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری است تعداد کثیری از زندانیان است که به علت مواد مخدر و محکومیت‌های مالی گرفتار زندان شده‌اند.وی با اشاره به عملکرد موسسات مالی، ادامه داد: امید است که با عزم راسخ مسئولان، از ادامه فعالیت این موسسات که نابودکننده اقتصاد کشورند، جلوگیری و آن‌ها تعطیل شوند؛ زیرا این موسسات باعث ورود بسیاری از انسان‌ها به زندان‌ می‌شوند.جولایی با بیان اینکه ستاد دیه سعی کرده بخشش و گذشت را در جامعه رواج دهد، افزود: از کل بدهی زندانیان آزاد شده در سال 93 توانستیم با همکاری اولیای‌دم، شکات و طلبکاران حدود 42 درصد یعنی بیش از 300 میلیارد تومان اعلام گذشت بگیریم. این موضوع نشان می‌دهد که رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.
مدیرعامل ستاد دیه گفت: ما به همکاران خود در ستادهای دیه تاکید می‌کنیم که طلاق نه و آشتی آری. سعی داریم که با صلح و سازش خانواده‌ها را آشتی دهیم؛ زیرا معتقدیم که قضات و شوراهای حل اختلاف می‌توانند این اقدام را برای کاهش جمعیت کیفری انجام دهند.
برداشت میلیونی نوه از حساب پدربزرگ
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ جزئیات خالی شدن حساب بانکی یک پیرمرد از سوی نوه‌اش برای خرید بازی‌های اینترنتی آنلاین را تشریح کرد.سرهنگ «محمدمهدی کاکوان» در این باره گفت: در تاریخ سی‌ام خردادماه امسال مردی 62 ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که بیش از 180 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.وی با بیان اینکه این پیرمرد به کسی مشکوک نبوده است و نمی‌دانست که ممکن است چه کسی پول را از حسابش برداشت کرده باشد، اظهار کرد: گروهی از کارآگاهان فتا مسوول رسیدگی به این پرونده شده و در بررسی‌های اولیه خود با پیگیری تراکنش‌های بانکی متوجه شدند که این پول به حساب صرافی‌ها و از آنجا به خارج از کشور منتقل شده است که با کسب این اطلاعات پرونده به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.رئیس پلیس فتای تهران ادامه داد: ماموران با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و مهندسی معکوس سرانجام سرنخ‌هایی از عامل برداشت از حساب این پیرمرد را به دست آورده و متوجه شدن که برداشت‌کننده غیرمجاز از حساب پیرمرد 62 ساله کسی نیست جز نوه 15 ساله‌اشکاکوان» با بیان اینکه این پسر 15 ساله که ساکن تهران است، به همراه پدربزرگش به مقر پلیس فتا آورده شد، گفت: این نوجوان در حالی که از کار خود پشیمان بوده و از عواقب آن نیز هیچ اطلاعی نداشت و احتمال نمی‌داده که کسی متوجه کارش شود، به ماموران گفت که بیش از 18 میلیون تومانی را که از حساب پدربزرگش برداشت کرده است صرف خرید بازی‌های آنلاین رایانه‌ای یا شارژ حساب بازی‌های اینترنتی‌اش کرده است.وی با بیان اینکه پیرمرد 62 ساله از شکایتش صرف نظر کرد، گفت: در این پرونده گرچه نوه نوجوان مال باخته بازداشت نشد اما لازم است خانواده‌ها توجه داشته باشند که اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارت‌های عابربانک خود را نزد خود نگه داشته و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند ضمن اینکه بهتر است در بازه‌های زمانی یک یا دو ماهه حتما به تعویض رمز اول و دوم کارت‌های عابربانک اقدام کنند تا امکان چنین استفاده‌هایی از حساب سلب شود.
دستگیری فروشنده اسلحه در خیابان کریمخان و کشف 100 سلاح
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران از دستگیری یک فروشنده اسلحه در منطقه مرکزی تهران و کشف 100 سلاح گرم و سرد از مخفیگاه وی خبر داد.سرهنگ «علیرضا لطفی» در گفت‌وگویی با اشاره به دستگیری یک فروشنده سلاح گرم و سرد در مرکز تهران در خصوص چگونگی دستگیری وی اظهار داشت: در پی اخبار و گزارشات به دست آمده از منابع اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش سلاح گرم و سرد توسط فردی به‌نام «داریوش» در محدوده کریمخان، موضوع به‌سرعت در دستور بررسی قرار گرفت.رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران ادامه داد: پس از سنجش صحت اولیه اطلاعات واصله، ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، اقدام به شناسایی پاتوق فرد مذکور در خیابان کریمخان زند کردند و متوجه شدند این فرد به‌صورت حرفه‌ای اقدام به خرید و فروش سلاح و اسلحه می‌کند.وی افزود: پس از به دست آمدن این اطلاعات و پس از اخذ دستور قضایی، ماموران این پایگاه به نشانی مذکور اعزام شدند و در عملیاتی غافلگیرانه، این متهم را دستگیر کردند.به گزارش تسنیم وبه گفته لطفی، به ‌دنبال دستگیری این متهم، ماموران پلیس موفق شدند از مخفیگاه وی تعداد یک قبضه کلت کمری و 99 قبضه انواع سلاح سرد را از محل اختفای وی کشف و ضبط کنند.
راننده پراید، موتورسوار را له کرد!

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تصادف مرگبار میان دو دستگاه موتورسیکلت و سواری پراید در جنوب تهران خبر داد.سرهنگ «مراد مرادی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره جزییات این خبر گفت: در حوالی ساعت یک بامداد دیروز دو دستگاه موتورسیکلت در جاده پالایشگاه واقع در محدوده باقرشهر در حال حرکت بودند که به شکل شاخ به شاخ با یکدیگر برخورد کرده و سرنشینان موتورسیکلت به روی زمین پرتاب شدند.وی با بیان اینکه در همین حین یک دستگاه سواری پراید از روی یکی از سرنشینان موتورسیکلت‌ها عبور کرده و منجر به مرگ وی شده است، گفت: دو سرنشین دیگر موتورسیکلت نیز دچار مصدومیت شده و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی افزود: توصیه و هشدار ما به موتورسیکلت‌سواران این است که از کلاه ایمنی استفاده کرده و قوانین و مقررات را نیز رعایت کنند.