گزیده خبرهای 6 مرداد -94 قسمت -4

گزیده خبرهای 6 مرداد -94  قسمت -4
 
دستگیری عامل انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی
شهرکرد – خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی چهارمحال وبختیاری از شناسایی ودستگیری عامل انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی دراین استان خبرداد.سرهنگ «قاسم جعفریان» با اعلام این خبرگفت: در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی با رصد فضای سایبر سایتی را که حاوی مطالب و تصاویر غیراخلاقی بود را شناسایی کردند.وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری تحقیقات فنی و مهندسی عامل انتشار این تصاویر غیراخلاقی را در شهر شهرکرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.سرهنگ «جعفریان» با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی و معرفی وی به دادسرا،از خانواده‌ها خواست با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراهم بودن بستر استفاده از اینترنت نسبت به کنترل فرزندان خود در فضای مجازی و استفاده از اینترنت اهتمام بیشتری داشته باشند تا فرزندانشان گرفتار اهداف شیطانی افراد فرصت طلب و سودجو در فضای سایبر نشوند. 
مادری که برای نجات جان فرزندش جان داد
مهر - یک مادر چینی زمانی که همراه فرزندش از پله برقی یک فروشگاه بالا می‌آمد بر اثر باز شدن یک بریدگی در پاگرد پله‌ها داخل حفره افتاد و فقط توانست فرزندش را از این گودال خارج کند. این اتفاق دلخراش در ساعت 10 صبح اتفاق افتاد و این مادر بعد از نجات دادن جان فرزندش، نتوانست جان خود را نجات دهد و به زیر چرخ‌های پله برقی رفت.طبق فیلم‌های به دست آمده از این فروشگاه؛ مادر مانع از سقوط فرزند شده و تلاش دارد تا با بالا نگه داشتن فرزند، او را به یکی از عابران برساند تا فرزندش زنده بماند.این حادثه دردناک بارها در رسانه‌های جهان به عنوان نمونه‌ای از ایثار و فداکاری مادرانه منتشر شده است.
یک مقام ارشد شرکت رنو فرانسه گفت: این شرکت خودروسازی در حال بررسی اقدامات برای ارائه چند نوع از خودروی مدل کوید مینی کراس روور خود که در هند تولید شده به بازار ایران است.یک مقام ارشد شرکت رنو گفت، این شرکت خودروسازی در حال بررسی اقدامات برای ارائه چند نوع از خودروی مدل کوید مینی کراس روور خود که در هند تولید شده به بازار ایران است.جرارد دتوربت، معاون اول ائتلاف رنو-نیسان که توسعه مدل جدید و کم هزینه خودروی کوید به ابتکار او صورت گرفته گفت، این مدل قبلا توجه شرکای ایرانی احتمالی را جلب کرده بود.وی افزود: «این مدل خودرو می تواند حریف خوبی در بازار ایران باشد.»«ما قبلا این مدل را به آنها عرضه کرده ایم و آنها به آن علاقمندند... اما بین علاقمندی و تصمیم برای انجام یک کار هنوز اندکی فاصله وجود داردشرکت های مختلف خودروسازی از جمله فولکس واگن در تلاش اند تا پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، مجددا جای پایی برای خود در بازار این کشور دست و پا کنند.شرکت های رنو و پژو سیتروئن فرانسه اذعان کرده اند که برای دفاع از موقعیت قوی خود در بازاری که قبل از تحریم های سال 2011 از آن بهره مند بوده اند، باید پیشنهادات قبلی خود به ایران را ارتقا دهند.رنو که فروش خودروهای مدل لوگان آن در ایران کاهش یافته، در ماه می، خودروی مدل کوید خود را در هند رونمایی کرد. رنو-نیسان در نهایت قصد دارد با ارائه مدل های مختلف خودروهای خود در بازار ایران از مرز فروش یک میلیون دستگاه در سال عبور کند.دتوربت تاکید کرد، تصمیمی در مورد طراحی مدل های جدید برای بازار ایران و اینکه این خودروها باید در کجا مونتاژ شوند گرفته نشده است. وی افزود، توسعه طرح های احتمالی «بیش از یک یا دو ماه» به طول خواهد انجامید
رییس پلیس آگاهی یزد گفت: ماموران، زن 45ساله ای را که با مهریه 40 سکه ای به عقد پیرمرد 65 ساله درآمده و قصد ازدواج مجدد داشت دستگیر کردند.سرهنگ علیرضا خالقی در این خصوص افزود: با توجه به مراجعه فردی 65 ساله به اداره آگاهی و طرح شکایت از خانمی 45 ساله مبنی بر اغفال و کلاهبرداری از وی بررسی موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری سپرده شد.وی افزود: فرد شاکی به افسر پرونده گفت: از طریق یک دلال با یک خانم 45 ساله مطلقه آشنا شدم و با هم وعده ازدواج گذاشتیم و با مهریه40 سکه طلا در یک محضر او را به عقد خود درآوردم اما بعد از عقد او حاضر به زندگی با من نشد و گفت قصد ازدواج مجدد با فرد دیگری را دارد و حالا متوجه شدم قصد و نیتش کلاهبرداری بوده است.خالقی افزود: ماموران اداره آگاهی با انجام کار فنی و اطلاعاتی و همچنین هماهنگی با مقامات قضائی متهمه را شناسایی و هنگامی که در یکی از دفتر خانه های رسمی ازدواج، قصد ازدواج مجدد با فرد دیگری را داشت دستگیر کردند.وی ادامه داد: متهمه که غیر بومی است در بازجویی های خود به جرم و نیت کلاهبرداری از پیرمرد 65 ساله اعتراف کرد و گفت: از طریق یک دلال با این فرد آشنا شدم و زمانی که دیدم این مرد دارای وضع مالی مناسبی است نقشه کلاهبرداری از او را کشیدم و با مهریه 40 سکه طلا به عقدش درآمدم و بعد قصد داشتم مهریه را به اجرا بگذارم که دستگیر شدم.رییس پلیس استان یزد با بیان اینکه پرونده مربوطه به دادسرا ارسال شده است علت و انگیزه متهمه در ارتکاب به این جرم را نداشتن اعتقادات دینی و مذهبی، زیاده خواهی و تمایل به تجمل گرایی و مال اندوزی بیان کرد.خالقی به خانواده ها توصیه کرد: افراد و خانواده ها در موارد مشابه، با تحقیقات و بررسی های لازم اقدام به ازدواج نموده و مواظب کلاهبرداران حرفه ای باشند.
غزل صارمی که سینما را با فیلم «عروس آتش» آغاز کرده ، همکاری با خسرو سینایی را کلاس درس زندگی برای خود عنوان کرد و گفت آرزو دارد بار دیگر سینما را با این کارگردان تجربه کند.غزل صارمی که با فیلم تحسین شده «عروس آتش» به کارگردانی خسرو سینایی به سینما معرفی شد و پس از آن در «سفر سرخ» ساخته حمید فرخ نژاد حضور پیدا کرد که هنوز اکران نشده، او اظهار امیدواری کرد با اکران این اثر بار دیگر به سینما برگردد.این بازیگر که پس از بازی در «عروس آتش»، در چند فیلم کوتاه و فیلم تلویزیونی بازی کرده است درباره فعالیت های خود اینگونه توضیح داد: پس از فیلم «سفر سرخ» که در جشنواره فیلم فجر نیز دیده شد، بازی در تئاتر را به کارگردانی داود دانشور تجربه کردم که خوشبختانه تجربه ارزنده ای بود. همزمان با بازی در عرصه سینما و تئاتر، دانشجوی سینما شدم و همزمان با درس خواندن در تلویزیون بازی کردم.وی ادامه داد: در همان دوران بسیاری از نزدیکانم می گفتند که اشتباه کردم وارد تلویزیون شدم و معتقد بودند بعد از «عروس آتش» باید منتظر پیشنهاد خوب می ماندم، اما خوشحالم که به تلویزیون رفتم و به هیچ عنوان پشیمان نیستم. با حضور در تلویزیون و در کنار بزرگانی چون زنده یاد رضا ژیان، اکبر عبدی و اکرم محمدی درس های مهمی آموختم و لحظه های خوبی را تجربه کردم. یکی دیگر از فعالیت هایم در دوران دانشجویی این بود که فیلم کوتاه ساختم و بعد از پایان درس سینما تا مدت‌ها مشغول فیلمسازی و کسب تجربه های مختلف بودم و در نهایت برای ادامه تحصیل به سوئد رفتم و ادبیات خواندم.بازیگر قیلم «سفر سرخ» در پاسخ به این پرسش که چرا برای ادامه تحصیل، حوزه سینما را انتخاب نکرده است؟ توضیح داد: سینما حرفه سخت و در عین حال تجربه‌گرایی است و بیشتر از آنکه تحصیلات در این عرصه کارآمد باشد تجربه کردن کارساز است. در آن زمان موقعیت های خوب برای بازی در سینما کم و فیلمنامه هایی که پیشنهاد می شد بی کیفیت بود به همین دلیل ترجیح دادم ادبیات بخوانم تا با دنیای دیگری آشنا شوم. البته در این فاصله در فیلم تلویزیونی «آخرین شب بارانی» به کارگردانی ابوالفضل عصارزاده بازی کردم.صارمی با اشاره به بازگشتش به ایران و فعالیت‌هایی که داشته است، عتوان کرد: البته پس از بازگشت به ایران بار دیگر سراغ سینما رفتم و در همان آغاز راه در فیلم کوتاه «خانه ام را دوست می دارم» که دست کمی از یک فیلم بلند سینمایی هم به لحاظ حضور عوامل و هم ساختار نداشت، حضور یافتم. در این فیلم کوتاه با بهزاد خداویسی همبازی بودم و ژرژ هاشم‌زاده تهیه‌کننده بود و بهادر ادب نیز کارگردانی اثر را به عهده داشت. همچنین فیلم های تلویزیونی چون «آخر یک شب» ساخته رضا حسین آبادی را در نوبت پخش در تلویزیون دارم.این بازیگر با تاکید بر اینکه دوست دارد بار دیگر به سینما برگردد، گفت: فیلمنامه های بلند و کوتاهی به من پیشنهاد شده اما با احتیاط حرکت می کنم تا پس از این همه سال راه اشتباهی نروم و فکر می کنم هنوز آمادگی کامل برای این حضور را ندارم. البته ناگفته نماند که بسیاری از سینماگران و کارگردان ها نمی دانند به ایران برگشته ام و شاید اگر با یکی از کارگردان های خوب کار کنم ترس ناشی از احتیاط زیادم از بین برود.صارمی در پایان در پاسخ به اینکه اگر بار دیگر خسرو سینایی پیشنهاد کار به او بدهد چه تصمیمی می گیرد؟ گفت: آرزو دارم که یکبار دیگر با خسرو سینایی کار کنم. سینایی فیلمساز تمام عیاری است و من همیشه دعاگوی ایشان هستم چون با حضور در فیلم «عروس آتش» مسیر زندگی من تغییر کرد و به سینما معرفی شدم و امیدوارم روزی پیشنهاد بازی در فیلمی از این کارگردان را داشته باشم.
سقوط در چاهک آسانسور، جان پیرمرد 65 ساله را گرفت
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: سقوط از طبقه 4 به داخل چاهک آسانسور، جان پیرمرد 65 ساله را گرفتجلال ملکی» در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: در ساعت 10:41 دیروز حادثه سقوط در چاهک آسانسور واقع در کیان‌شهر، خیابان روان‌بخش به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و ماموران گروه نجات 2 به محل حادثه اعزام شدند.وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان 7 طبقه مسکونی پیرمردی 65 ساله از طبقه چهارم به چاهک آسانسور سقوط کرده و بر روی کابین اول آسانسور می‌افتدملکی» افزود: آتش‌نشانان بلافاصله این پیرمرد را خارج و تحویل عوامل اورژانس می‌دهند که متاسفانه مشخص می‌شود جان خود را از دست داده است.