اكثر دانشمندان عراقي مصاحبه شونده توسط آژانس مدتي بعد ترور شدند

فواد ايزدي:اكثر دانشمندان عراقي مصاحبه شونده توسط آژانس مدتي بعد ترور شدند 11 تیر-94
 این گزارش تاکتیک تبلیغاتی برای توجیه عدم توافق بابازدید مراکز نظامی و هسته ای و گفتگو با دست اندرکاران هسته ای می باشد. چون در اصل سیاست پاسداران است که دیکنه شده است. چون این ارگان فاشیستی بشدت مخالف بازدید کارشناسان آژانس اتمی ازم راکز نظامی وهسته ای است.

فواد ايزدي با بيان اينکه صدام فکر مي کرد با پذيرش بازرسي ها تبديل به پسر خوب مي شود اما به عراق حمله کردند، گفت: زماني که حکومت صدام سقوط کرد افرادي که با آنها مصاحبه شده بود، ترور شدند و در عراق ديگر مهندس به دردبخور باقي نمانده بود.
    
عضو هيئت علمي دانشکده مطالعات جهان در گفت وگو با تسنيم، با اشاره به مذاکرات هسته اي بين ايران و کشورهاي ۱+۵ گفت: ان.پي.تي براي اين ايجاد شده بود که کشورهايي که فناوري هسته اي ندارند، اين فناوري را از کشورهايي که دارند بگيرند، اما بعد دگرگون شد، در مورد ما با اين تفاوت که بازرسي هايش به فناوري بومي ما رسيد. آژانس هيچ وقت تاييد نکرد که ايران بمب دارد. بنابراين درگيري ها بيشتر سياسي است. 
    
فواد ايزدي با تاکيد بر اينکه اين بحث که ۱۲۵ کشور پروتکل را پذيرفته اند، پس مشکل خاصي ندارد و ما هم آن را بپذيريم، يک نوع عمليات رواني روي مردم خودمان است، گفت: اگر در ليست اين کشورها نگاه کنيم بيشتر کشورهاي آفريقايي و آسيايي ضعيف هستند که اصلافناوري هسته اي ندارند. گروه دوم هم شامل کشورهايي هستند که آژانس پذيرفته است فعلابمب اتم داشته باشند. مي دانيد در ان.پي. تي هم شهروند درجه يک و دو وجود دارد. مي گويند بازرس دستمالي مي کشد و مي رود. در پروتکل الحاقي از کلمه رضايت استفاده شده، يعني بازرس بايد راضي بشود. آيا او راضي مي شود؟ اگر هم راضي شدند، بعضي از تحريم ها را تعليق و نه لغو مي کنند. در مسئله نظارت، پروتکل الحاقي هيچ محدوديتي ندارد. هيچ کشوري که کوچک ترين درصدي از استقلال را داشته باشد حاضر نيست چنين کاري را بکند.
    
ايزدي با بيان اينکه آقاي اوباما رياست جمهوري اش تقريبا تمام شده است و الزامي براي رفع تعليق نيست، افزود: علاوه بر اين ما اين تجربه را با عراق داشتيم. حکومت صدام از ابتدا نوکر غرب بود، زماني که ميانه اش با آمريکا شکراب شد، فکر مي کرد با قبول کردن همين بازرسي ها دوباره تبديل به پسر خوب مي شود. آنها وقتي ديدند وضعيت نظامي اين کشور چگونه است به آنها حمله کردند. زماني که حکومت صدام در عراق سقوط کرد تک تک افرادي که با آنها مصاحبه شده بود، ترور شدند و در عراق ديگر مهندس به درد بخور باقي نمانده بود. اگر ما الان در چاله تحريم هستيم، نبايد خودمان را در چاه بياندازيم.