مدارس هيئت امنايي به صورت غيرقانوني براي ثبت نام پول مي گيرند

عضو كميسيون آموزش مجلس: مدارس هيئت امنايي به صورت غيرقانوني براي ثبت نام پول مي گيرند  21 تیر-94
دررژیم از صدر تا ذیل آلوده به فساد در کدام نهاد رشوه گیری وکلاهبرداری واذخاذی واختلاس نیست تا در آموزش وپرورش نباشد و هیأت امنای مدارس به صورت غیر قانونی پول ثبت نام می گیرند؟ اصلاً مگر با وجود رهبر ولی فقیه همکاره وقانون شکن در این رژیم  قانونی هم وجوددارد ورعایت می شود؟
عضو کميسيون آموزش مجلس گفت: دريافت وجه هنگام ثبت نام از دانش آموزان غيرقانوني است و وزير آموزش و پرورش موظف است تا سرانه مدارس را از دولت بگيرد.
    جبار کوچکي نژاد عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرگزاري فارس و در پاسخ به اين سوال که دريافت وجه هنگام ثبت نام از والدين دانش آموزان قانوني است يا خير، اظهار داشت: آموزش و پرورش براساس بخشنامه هايي که دارد و گزارشاتي که مي دهد، اعلام مي کند وجهي هنگام ثبت نام از والدين دريافت نمي کند و اين يک قانون است.

    وي ادامه داد: در آموزش و پرورش مدارس هيئت امنايي داريم که پول دريافت مي کنند که آن هم غيرقانوني است؛ در حقيقت مدرسه بايد دولتي يا غيردولتي باشد و مدارس حد وسط نداريم.

    کوچکي نژاد افزود: متاسفانه آموزش و پرورش مدارسي را هيئت امنايي کرده و به اندازه مدارس غيردولتي از مردم پول مي گيرند که اين يک تبعيض در آموزش و پرورش شده است.

    عضو کميسيون آموزش مجلس يادآور شد: هفته آينده در کميسيون آموزش و تحقيقات گزارش ها را اعلام مي کنيم و در جاهايي که تخلفي صورت گيرد، تذکر مي دهيم تا روش را اصلاح کنند.

    وي گفت: مدارس هيچ مجوزي براي دريافت وجه هنگام ثبت نام ندارند و اين امر غيرقانوني است؛ وزير آموزش و پرورش موظف است تا از دولت هزينه مدارس که ما براي آن بودجه اي به مقدار 200 ميليارد تومان براي آب، برق و گاز و 320 ميليارد تومان براي سرانه واحدهاي آموزشي اختصاص داده ايم را بگيرد.

    کوچکي نژاد ادامه داد: وزير آموزش و پرورش موظف است اين مبالغ را از خزانه بگيرد و اگر نمي تواند اين مبالغ را بگيرد، بايد خود پاسخگو باشد و نبايد مردم هزينه ضعف مديريت وزارت آموزش و پرورش را پرداخت کنند.