يك آبروريزي ديگر از سازمان هواشناسي

طوفان عصر يك شنبه را سايت بين المللي هواشناسي 10 روز قبل پيش بيني كرده بود!
يك آبروريزي ديگر از سازمان هواشناسي  31 تیر -94
نه به خاطر مردم وخسارات و ارده ی مالی وجانی ناشی از بارش  باران و سیلاب جاری شده در تابستان در چند روستاو شهر واستان  این تیتر خبری زذه شده است ، بلکه چون یک نهاد دولتی است. بنابراین  اوین نامه ی کیهان از موضع انتقادی عنوان   آبروریزی رابرای سازمان هواشناسی بکار برده است.

رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران گفت: سايت بين المللي هواشناسي 10 روز قبل از حادثه عصر يک شنبه سرعت باد در تهران را در ساعت هاي مختلف پيش بيني کرده بود.    به گزارش تسنيم، اقبال شاکري در يکصد و هفتاد و يکمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران به حوادث سه شب گذشته تهران در پي وقوع طوفان و بارش باران اشاره کرد و گفت: متاسفانه پد هليکوپتري امامزاده داوود به پارکينگ تبديل شده و اورژانس اعلام کرده از طريق تماس هاي مردمي متوجه وقوع برخي اتفاقات شده است.
    وي افزود: ظرفيت جاده چالوس 12 هزار خودرو است اما در اين حادثه يکصد هزار خودرو در محاصره سيل و ريزش کوه قرار گرفتند. همچنين در جريان اين حادثه 80 خودرو از بين رفتند.عضو کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه تعداد کشته ها 16 نفر با 12 نفر مفقودي اعلام شده است، گفت: نکته جالبي که وجود دارد اين است که سايت بين المللي هواشناسي 10 روز قبل از حادثه اعلام کرده بود که سرعت باد در ساعت 18:30 در تهران 22 کيلومتر، ساعت 19، 33 و ساعت 19:30 به 75 کيلومتر در ساعت مي رسد اما متاسفانه به دليل اينکه سال گذشته برخورد خوبي با مقصرين نشد در اين حادثه نيز هيچ کس عذرخواهي نکرد.

    شاکري با بيان اينکه تا چه زماني مي خواهيم با جان و مال مردم بازي کنيم، گفت: خوشبختانه جهت وزش باد از غرب به شرق بود و تعداد قابل توجهي از مردم در مسافرت به سر مي بردند در غير اين صورت شاهد حوادث بيشتري بوديم. مهمترين معضلي که با آن مواجه بوديم نيز آب گرفتگي معابر بويژه در اتوبان هاي نيايش و چمران بود.
    وي تصريح کرد: شهرداري تهران بايد نسبت به اجراي جمع آوري آب هاي سطحي هر چه سريعتر اقدام کند چرا که اگر اين پروژه به اجرا درآمده بود با مشکلات آبگرفتگي کمتري مواجه مي شديم.