سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری اسلامی " جهان، تشنه عدالت "

روزی نامه ی جمهوری اسلامی 3 شنبه تیرماه   سال 1394
سرمقاله : روزی نامه  ی جمهوری اسلامی " جهان، تشنه عدالت "
در رژیم عوامفریب وارونه گوی ولایت فقیه  که 37 سال است با دین ابزاری تسمه از گرده ی مردم ایران به ویژه قشر محروم وتهی دست جامعه ایران کشیده شده است . البته بدون آنکه گفته شود زیر نام علی  وعدالتش، خمینی وجانشین وی خامنه ای وپیروان مفتخور وغرمولدحوزوی شان وشرکای شان پاسداران همراه با غارتگران شریک شان چه جنایت وظلم و بی عدالتی های طاقت فرسایی  در این 37 سال نسبت  به ملت ایران روا  داشته اند .  اکنون نیز با وقاهت تمام  سرمقاله نویس  در همین رابطه فرصت طلبانه از نام علی سوء استفاده کرده است ووکیل مدافع  ملت های فلسطین و سوریه وعراق  و... مسلمانان جهان شده و  منادی عدالت شده و جیغ بنفش علیه ی بی عدالتی در جهان کشیده  وشیادانه علیه ی آمریکا وعربستان و اسراییل مانور تبلیغاتی داده است  .
هر چند فقط سالی دو بار در سالگرد ولادت و سالگرد شهادت حضرت علی علیه السلام از ویژگی‌های ممتاز آن امام معصوم یاد می‌شود، لکن شرایط جهانی بگونه‌ایست که هر روز باید درباره آن حضرت گفت و نوشت و از امتیازات آن اسوه فضیلت برای اصلاح جامعه انسانی بهره گرفت.
از میان فضائل حضرت علی علیه‌السلام، آنچه بیش از همه مورد نیاز بشر امروز است، عدالت است، همان ویژگی مهمی که امیرالمومنین به خاطر پای بندی به آن به شهادت رسید. امروز، عدالت گمشده انسان‌هاست و ظلمی که در گوشه و کنار جهان بر ملت‌ها می‌رود، ناشی از فقدان عدالت است.
بعد از جنگ جهانی دوم، احساس بی‌عدالتی در سرتاسر جهان موجب شد سران کشورها درصدد تاسیس مجمعی بین‌المللی به نام «سازمان ملل متحد» بر آیند تا از طریق آن، مانع جنگ‌های خانمان برانداز، ظلم‌ها و تجاوز به حقوق ملت‌ها شوند. این سازمان در همان زمان یعنی 70 سال قبل تاسیس شد و اکنون اکثر قریب به اتفاق کشورها در آن عضو هستند ولی بی‌عدالتی و جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها همچنان وجود دارد و حتی درحال افزایش نیز هست. جنگ‌های جهانی اول و دوم به دلیل زیاده‌خواهی قدرت‌های بزرگ غربی پدید آمدند و امروز نیز همان قدرت‌ها با زیاده‌خواهی‌های خود، در هر گوشه جهان که بخواهند جنگ و خون‌ریزی به راه می‌اندازند، انسان‌ها را از خانه و کاشانه‌شان آواره می‌کنند، مساجد و بیمارستان‌ها و خانه‌ها و مدارس و زیرساخت‌های کشورها را ویران می‌کنند و اینهمه را به حساب تلاش برای برقراری دموکراسی می‌گذارند! قدرت‌های سلطه طلب، در دامن خود تروریست‌ها را پرورش می‌دهند و آنها را به جان ملت‌ها می‌اندازند و در همان حال ادعا می‌کنند درحال مبارزه با تروریسم هستند! سوریه، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای 5 قاره جهان امروز گرفتار ناامنی ناشی از فعال بودن تروریست‌های دست پرورده کشورهای استعمارگر هستند و سران این کشورها که تروریست‌ها را به جان مردم انداخته‌اند ادعا می‌کنند همواره درحال مبارزه علیه تروریسم هستند.
ظلم آشکاری که بیش از 65 سال است بر ملت فلسطین روا داشته شده و غده سرطانی صهیونیسم به جان این ملت افتاده، از دست پخت‌های قدرت‌های استعماری با استفاده ابزاری از سازمان ملل است. سازمان ملل، از همان آغاز تاسیس، آلت دست قدرت‌های استعمارگر بود و آنها از این سازمان برای رسیدن به اهداف ضد بشری خود بهره‌برداری می‌کردند و اکنون نیز می‌کنند. اصل تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین، که سازمان ملل در انجام آن سهم داشت، اقدامی خلاف قانون و خلاف حقوق ملت‌ها بود. در طول 67 سال عمر ننگین و پر از تجاوز رژیم جعلی صهیونیستی نیز هرگاه مردم فلسطین برای احقاق حقوق قانونی خود قیام کردند، سازمان ملل از آنها حمایت نکرد ولی هر وقت صهیونیست‌ها به کشتار مردم فلسطین اقدام کردند، مورد حمایت سازمان ملل قرار گرفتند. به دستور و سفارش آمریکا، مردم فلسطین و هر ملت دیگری که درصدد مبارزه علیه زورگویان بر آیند، تروریست خوانده می‌شوند و همواره سرکوب شدن آنها قانونی تلقی می‌شود.
این روزها مردم یمن، زیر بمباران‌های هواپیماهای ارتش عربستان سعودی به خاک و خون کشیده می‌شوند و ماموران سازمان ملل می‌بینند که این مردم دچار کمبود غذا، آب، برق و نیازهای اولیه زندگی هستند و خانه‌هایشان را سعودی‌ها بر سرشان خراب می‌کنند و بیمارستان‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها و مساجدشان یکی پس از دیگری با خاک یکسان می‌شوند ولی کوچک‌ترین حرکتی از جانب این سازمان عریض و طویل صورت نمی‌گیرد. اکنون 103 روز است که آل سعود بر سر مردم یمن بمب می‌ریزد و مانع رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به این مردم جنگ زده می‌شود و کودکان یمنی در برابر چشمان ناظران بین‌المللی پرپر می‌شوند ولی سازمان ملل هیچ اقدامی برای توقف این جنگ ظالمانه به عمل نمی‌آورد. فاجعه، بالاتر از اینست. زیرا در روزهای آغازین همین جنگ، شورای امنیت سازمان ملل با یک مصوبه غیرعادلانه دست آل سعود را برای تهاجم نظامی به یمن باز گذاشت و به این جنگ ظالمانه جنبه قانونی داد!
همه می‌دانند که پشت سر آل سعود و پشت پرده مصوبه سازمان ملل برای باز بودن دست جنگ افروزان علیه مردم یمن، رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین‌الملل قرار دارند.لابی صهیونیستی با نفوذی که در دولت آمریکا و سازمان ملل دارد، جنگ یمن را به راه انداخت تا از یکطرف انقلاب مردم یمن را سرکوب نماید و این کار به دست آل سعود انجام شود که سالهاست اشتهای سیری‌ناپذیر بلعیدن سرزمین یمن را دارد و از طرف دیگر با مشغول شدن اذهان مسلمانان به جنگ یمن و جنایات تکفیری‌ها در سوریه و عراق و مصر و لیبی و افغانستان و... موضوع بسیار مهم فلسطین به فراموشی سپرده شود و فرصت جدیدی برای رژیم صهیونیستی جهت تجدید قوا پدید آید.
به این بی‌عدالتی‌ها که در سرتاسر جهان به ویژه در جهان اسلام جریان دارد، می‌توان پایان داد اگر ملت‌های مسلمان باهم متحد شوند و به مولای متقیان که عدالت مجسم بود اقتدا کنند. برای رسیدن به این هدف مقدس، باید علمای مسلمان، اعم از شیعه و سنی، همت کنند و با ایجاد یک نهضت بزرگ اتحاد و عدالت، زمینه را برای برچیدن بساط ظلم و تبعیض و جنایت و فساد آماده نمایند. این اقدام اگر با برنامه‌ای حساب شده و عزمی قوی صورت بگیرد قطعاً با حمایت ملت‌های مسلمان مواجه خواهد شد، زیرا امروز جهان، تشنه عدالت است.