گزیده خبر های 14 مرداد – 95 قسمت- 2

گزیده خبر های 14 مرداد – 95 قسمت- 2
استمرار عرضه بیش از حد نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی از یک سو و کاهش ارزش سهام در بازارهای مالی آمریکا از سوی دیگر سبب شد در قیمت نفت کاهش یابد.به گزارش ایسنا، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت زیرا نگرانی درباره عرضه بیش از حد نفت خام و فرآورده های نفتی در کنار افت شاخص بازارهای سهام در آمریکا سبب شد رشد قیمت نفت خام در معاملات ساعتهای نخست دیروز، خنثی شود.در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ٣٤ سنت افت، در سطح ٤١ دلار و ٨٠ سنت تثبیت شد.براساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز ٥٥ سنت کاهش یافت و به ٣٩ دلار و ٥١ سنت برای هر بشکه رسید.فرانک کلامپ، تحلیلگر بازار نفت در بانک آلمانی لاندبانک بادن-وورتمبرگ، گفت: گفت و گوهای بسیاری درباره پیشی گرفتن عرضه مازاد فرآورده های نفتی از عرضه مازاد نفت خام مطرح شده است و این مسئله، دورنمایی نگران کننده برای بازار نفت ترسیم می کند.
یک متخصص پوست و مو گفت: ژنتیک و بالا رفتن سن عاملی مهم در افتادگی و شل شدن پوست افراد بالای 35 سال است.حمیده مروج متخصص پوست و مو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اولین عامل افتادگی یا پیری پوست و ماهیچه های صورت ژنتیک و بالا رفتن سن  است که مسئله ژنیتک از ۳۵ سالگی برای بعضی افراد اتفاق می افتد.این متخصص پوست و مو، نور آفتاب، عوامل محیطی، تغذیه، آلودگی هوا،  استعمال دخانیات، و کاهش تولید استروژن زمان یائسگی در زنان را از دیگر عوامل این امر دانست.وی در خصوص تغییرات ( DNA ) توسط نور آفتاب که بیشترین تأثیر را بر روی پوست دارد خاطر نشان کرد که گاهی این امر باعث بروز سرطان در افراد می شودمروج درباره راه های موثر پیشگیری از افتادگی ماهیچه ها وشل شدن پوست یاد آور شد: برخلاف نظر اکثر مردم در خصوص ماساژ صورت که آن را روش مناسبی برای جلوگیری از این عارضه می دانند ، این امر باعث شل شدگی هرچه بیشتر پوست می شود.این متخصص پوست و مو بهترین راه درمان را ورزش دادن ماهیچه های صورت دانست و افزود: این عمل توسط متخصصین با استفاده از دستگاه های الکتریکی و مجهز به  امواج صوتی که به سفت شدن عضلات کمک می کند انجام پذیر است و زمان ماندگاری آن را ۳تا ۶ ماه استوی درخصوص پیشگیری از شل شدن پوست، استفاده از لیزر و کلاژن های طبیعی موثر در عمل انعقاد را توصیه کرد .
انجمن دندانپزشکی انگلیس اعلام کرد: استفاده از نخ دندان تاثیری بر سلامت دندان‌ها ندارد و حتی می‌تواند اتلاف وقت باشد.به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه جدید این انجمن اختصاص پنج دقیقه در روز به استفاده از نخ دندان فایده‌ای ندارد یا تاثیر آن بسیار ناچیز است چرا که شواهد مستندی مبنی بر تاثیرگذاری این شیوه وجود ندارد و هم‌اکنون در آمریکا توصیه‌های پزشکی برای استفاده از نخ دندان از دستورالعمل‌های رسمی بهداشتی حذف شده است.به گفته متخصصان این انجمن، مطالعات مربوط به کارآیی نخ دندان قابل اعتماد نیستند چون برخی از آنها تنها برای مدت دو هفته انجام گرفته و در این مدت کوتاه، پوسیدگی دندان یا بیماری‌های دهان کمتر احتمال دارد، رخ دهد.پرفسور "دامئین والمسلی" از انجمن دندان‌پزشکی انگلیس گفت: استفاده از نخ دندان کمترین تاثیر را دارد. همچنین برای پاکسازی نواحی بین دندانی استفاده از مسواک بین دندانی مفیدتر است. با این حال استفاده از نخ دندان سودمند نیست مگر در شرایطی که فاصله بین دندان‌ها به حدی کم و چسبیده به هم باشد که استفاده از مسواک بین دندانی امکان‌پذیر نباشد.به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته والمسلی بهترین روش برای کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه، مسواک کردن دندان‌ها دو بار در روز با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید و مراجعه منظم به دندانپزشک است. همچنین ضروری است از مصرف مواد قندی تا حد لازم خودداری شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از بر پایی برنامه‌های متنوع دهه کرامت از 14 تا 24 مرداد در ایستگاه های منتخب مترو تهران خبر داد.به گزارش ایسنا؛ بنی حسن گفت: معاونت اجتماعی - فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران با مشارکت معاونت اجتماعی - فرهنگی شهرداری تهران و سازمان زیباسازی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و ولادت با سعادت امام رضا (ع) به مدت 10 روز برنامه‌های متنوعی را در ایستگاه‌های مترو اجرا می کند.وی با بیان اینکه در دهه کرامت تمام ایستگاه‌های مترو آذین بندی و با نصب لمینت و پوستر فضاسازی می‌شوند، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس با موضوع امام مهربانی و بانوی کرامت و بارگذاری کلیپ با موضوع دهه کرامت در مانیتور قطارها از دیگر برنامه های این ایام است.سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه به برپایی جشن در ایستگاه‌های منتخب و نمازخانه ایستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: غرفه‌های فروش کتاب، برگزاری ویژه برنامه در پایگاه ثابت نماز جمعه، اجرای موسیقی خراسانی و سرود در ایستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام مبارک برگزار خواهند شد.بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌ برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، وی در پایان خاطرنشان کرد: پنجشنبه 14 مرداد، شرکت بهره برداری مترو تهران در ایستگاه های منتخب با اهدای گل، ولادت حضرت معصومه (س) را به دختران تبریک می‌گوید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی گیاهی مصرف می‌کنند و تحت عنوان گیاهخوارها شناخته می‌شوند نسبت به افراد گوشتخوار عمر طولانی‌تری دارند.به گزارش سلامت آنلاین به نقل از ایندیپندنت، گیاهخواری یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های غذایی است و در درمان‌های پزشکی نیز روی مصرف آن توصیه زیادی می‌شود. مطالعات جدید حاکی از آن است که گیاهخوارها کم‌تر از گوشتخوارها جان خود را از دست می‌دهند.دانشمندان بیمارستان عمومی ماساچوست با ثبت رژیم‌غذایی بیش از ۱۳۰ هزار نفر در طول یک دوره ۳۰ ساله، به نتایج فوق دست یافتند. آنها دریافتند که هر ۳ درصد کالری اضافه‌ای که از موادغذایی گیاهی دریافت می‌کنیم تا ۱۰ درصد خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد. خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی نیز در این افراد تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد. در مقابل، افزایش سهم مصرف پروتئین حیوانی در رژیم‌غذایی یک نفر تا ۱۰ درصد باعث بالا رفتن ۲ درصدی خطر مرگ می‌شود. این نوع رژیم‌غذایی، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را در افراد تا ۸ درصد بالا می‌برد.جایگزین کردن تخم‌مرغ به جای پروتئین گیاهی تا ۱۹ درصد و حذف گوشت قرمز تا ۱۲ درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهد. خطر مرگ و میر در افرادی که عادات غلط دیگری نیز در زندگی دارند مانند سیگار کشیدن، چاقی و مصرف مشروبات الکلی بیشتر مشاهده می‌شود. در واقع، گیاهخوارها جوان‌تر از جمعیت عموم مردم هستند و بنابراین میزان مرگ و میر آنها نیز کم‌تر است.آمارها حاکی از آن است که شمار افراد انگلیسی که از رژیم‌های گیاهخواری استفاده می‌کنند طی یک دهه قبل ۳۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. این افراد به طور کلی فرآورده‌های پروتئینی را شامل گوشت، مواد لبنی و سایر محصولات فرآوری شده را از رژیم روزانه حذف می‌کنند.
طی روزهای اخیر گزارش‌هایی حاکی از هک‌شدن حساب تعداد انبوهی از کاربران ایرانی در تلگرام منتشر شد، در صورتی که این خبر موضوع جدیدی نیست، اما ظاهرا و بر اساس اظهارات تلگرام با تقویت امنیت حساب‌ها توسط افراد می‌توان از آن جلوگیری کرد.به گزارش ایسنا، رویترز اعلام کرده که هکرهای ایرانی توانسته‌اند به برخی از حساب‌های تلگرامی دسترسی پیدا کرده و ۱۵ میلیون شماره کاربران را شناسایی کنند که این بیشترین نفوذ در یک سیستم ارتباطی کدگذاری شده است. این موضوع البته خبر جدیدی نیست و در طول سال جاری اتفاق افتاده است.
بر این اساس محققان امنیتی اینترنت بر روی کاربران تلگرامی که مورد هجوم قرار گرفته‌اند، تحقیق انجام داده است ؛ ظاهراتلگرام امنیت سیستم پیام‌رسان خود را ارتقاء داده، زیرا داده‌ها در حال حاضر کدگذاری شده هستند که در صنعت به آن کدگذاری دو طرفه (end-to-end encryption) می‌گویند و سایر پیام‌رسان‌ها مانند مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ نیز چنین قابلیت‌هایی را اضافه کردند.
هرچند از آنجایی که تلگرام مبتنی بر مخاطبان تلفنی و شماره‌های آنهاست، هر بخشی می‌تواند به صورت بالقوه بررسی کند که آیا یک شماره تلفن در سیستم تلگرام ثبت شده است یا نه. این موضوع برای سایر پیام‌رسان‌ها مانند واتس‌آپ، مسنجر و غیره هم صادق است.
از آنجایی که گزارش‌هایی در طول سال جاری مبنی بر دسترسی به چندین حساب از طریق کدهای تاییدیه اس ام اسی منتشر شده بود، تلگرام هشدار خود را به کاربران درباره‌ی این موضوع افزایش داده است. همچنین تلگرام سال گذشته تاییدیه دومرحله (two-step verification) را معرفی کرده بود برای این‌که به صورت خاص در چنین موقعیت‌هایی ازکاربران محافظت کند.
محققان می‌گویند: تلگرام به استفاده از پیام‌های اس‌ام‌اسی برای فعال کردن دستگاه وابسته است و وقتی کاربران می‌خواهند با دستگاه دیگری به تلگرام متصل شوند، این شرکت پیام‌های تاییدیه‌ را اس‌ام‌اس می‌کند که می‌تواند برای هکرها به اشتراک گذاشته شود. با استفاده از این‌ کدها، هکرها می‌توانند دستگاه‌های جدیدی را به تلگرام افراد متصل کرده که آنها را قادر می‌سازد تاریخچه گفت‌وگوها و پیام‌های جدید را بخوانند. اتکای تلگرام به تاییدیه اس‌ام‌اسی، در شرایطی که شرکت‌های تلفن همراه تحت نفوذ دولت‌ها هستند، این پیام‌رسان را در هر کشوری آسیب‌پذیر می‌سازد.
یکی از کاربران عضو تلگرام می‌گوید کاربران می‌توانند علیه چنین حملاتی دفاع کنند بدین صورت که تنها به تاییدیه اس‌ام‌اسی تکیه نداشته باشند، به همین دلیل تلگرام به کاربران اجازه داده تا پسوردهایی را خلق کنند که می‌توانند با ایمیل‌های ریکاوری بازسازی شوند. اگر کاربران پسورد تلگرامی قوی داشته و ایمیل‌شان امن باشد مهاجمین نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.
شما نیز اگر دلایلی دارید که فکر می‌کنید کدهای اس‌ام‌اس شما می‌تواند مورد نفوذ قرار گیرد، از تاییدیه دو مرحله‌ای استفاده کنید تا حساب شما با کلمه عبور محافظت شود و در این صورت طبق ادعای تلگرام، مهاجمین اقدام دیگری نمی‌توانند صورت دهند