گزیده خبر های 14 مرداد – 95 قسمت- 3

گزیده خبر های 14 مرداد – 95 قسمت- 3
 
پیکر پاک شهید مدافع حرم، پاسدار 'محمود نریمانی' روز چهارشنبه بر روی دستان مردم شهید پرور کرج تشییع شد.به گزارش ایرنا، شهید محمود نریمانی که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه حضور داشت، در تاریخ 10 مرداد ماه جاری دراستان حما سوریه براثر اصابت گلوله تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل شد.  مردم شهید پرور کرج و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان البرز در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید حضور داشتند و با سینه زنی و نوحه خوانی، شعارهای مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را سردادند.  پیکر پاک این شهید امروز از فلکه اول رجایی شهر تا مسجد جامع این منطقه تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش روستای 'دوروان' استان البرز انتقال یافت.  پدر شهید محمود نریمانی در این آیین گفت: محمود راهش را انتخاب کرده بود و محمدهادی پسرش از الان تفنگ به دست می گیرد تا بداند که با دشمن باید چگونه بجنگد.  وی افزود: از تمام جوانان می خواهم از خط ولایت جدا نشوند وبرای این خط جلو بروند، من از همه می خواهم که نماز اول وقت بخوانند.  شهید نریمانی اهل روستای دوروان از توابع شهر کرج بود و از این شهید یک فرزند یک و نیم ساله به نام 'محمد هادی' به یادگار مانده است.  مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار روز پنجشنبه 14 مرداد ماه از ساعت 17 الی 19 در مصلی بزرگ شهرستان کرج برگزار خواهد شد.
نسخه جدید فیلم سینمایی «نفس» که با حذف 12 دقیقه از این اثر سینمایی همراه است، روز جمعه 15 مردادماه در سالن سینما تک خانه هنرمندان برای اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به نمایش در می‌آید.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی «نفس»، نسخه جدید فیلم سینمایی «نفس» تازه ترین تجربه کارگردانی نرگس آبیار، با حذف 12 دقیقه از فیلم همراه است.قرار است نسخه جدید این فیلم روز جمعه 15 مردادماه ساعت 15 در سالن سینما تک خانه هنرمندان و با حضور اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی رونمایی شود.دلیل کوتاه شدن فیلم «نفس»، رعایت زمان بندی سانس‌ها و بر هم نخوردن نظم نمایش فیلم‌ها در سالن های سینما هنگام اکران عمومی این فیلم است.فیلم سینمایی «نفس» سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی دریافت کرد و شبنم مقدمی بازیگر این فیلم سینمایی نیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری شد.همچنین پانته آ پناهی ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میر کریمی از آن خود کرد.حسین علیزاده، شمس لنگرودی، جواد مجابی، هوشنگ گلمکانی، ابراهیم حقیقی، محمد رحمانیان، عبدالجبار کاکایی، مسعود جعفری جوزانی، محمدرضا عارف، معصومه ابتکار، عماد افروغ  و ... از جمله هنرمندان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بودند که تازه ترین فیلم نرگس آبیار را به تماشا نشستند.فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار ساخته شده است و شرکت نورتابان، ابوذر محمدی و محمد حسین قاسمی تهیه کنندگان این اثر سینمایی هستند.
به عقیده متخصصان تغذیه برخی از انواع کاشت و برداشت میوه‌ها می‌توانند سلامتی مصرف کنندگان را به خطر بیاندازند.محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارزش تغذیه‌ای میوه‌ها و سبزیجات  گلخانه‌ای با محصولات مزرعه تفاوت زیادی نداردوی‌ افزود: میوه‌های گلخانه‌ای مانند سایر محصولات زراعی دارای مواد مغذی، ویتامین‌ها، کربوهیدرات و سایر املاح هستند و تفاوت ارزش تغذیه‌ای آن با این محصولات حدود 10 درصد است.عزیزی در خصوص تغییر شکل، طعم و بو در میوه‌های گلخانه‌ای اظهار کرد: عدم تابش نور خورشید، استفاده بیش از حد کود و رشد بی رویه میوه‌ها باعث تغییر طعم و ظاهر این محصولات می‌شود، اما در میزان سلامت و مغذی بودن آن تاثیری نداردوی ادامه داد: شرایط پرورش محصولات گلخانه‌ای، کشت میوه‌ها غیر از فصل، برداشت و سود بیشتر باعث می‌شود تا کشاورزان بیشتر به این نوع کشت روی آورند.این متخصص تغذیه در مورد استفاده بیش از حد سموم و کود شیمیایی در محصولات گلخانه‌ای افزود: تنها مسئله نگران کننده در رابطه با این محصولات استفاده بیش از حد مجاز این سموم شیمیایی است.عزیزی ابراز داشت: مصرف طولانی مدت سموم شیمیایی توسط افراد سبب بروز بیماری‌های خطرناک همچون سرطان می شود.
یک هکر ایرانی الاصل که در ترکیه ساکن است ، سردار آزمون را تهدید کرده تا اگر پولی میلیونی به او ندهد صفحه شخصی او در اینستاگرام را هک خواهد کرد!به گزارش "ورزش سه"،  بارها اتفاق افتاده که هکرها به صفحه شخصی افراد مشهور دست می برند و اطلاعات آن را استخراج می کنند. این اتفاق یکی دو روزی است که برای سردار آزمون، مهاجم 21 ساله تیم ملی فوتبال ایران رخ داده است.یک هکر ایرانی الاصل که در ترکیه ساکن است سردار آزمون را تهدید کرده که اگر پولی میلیونی به او ندهد صفحه شخصی اش در اینستاگرام را هک خواهد کرد. آزمون به تهدید های او که غفور قهرمانی نام دارد پیشتر قصد داشت اینستاگرام محمود احمدی نژاد و البته مهرداد اولادی را نیز هک کند.این هکر که از این راه سود چند صد میلیونی بدست آورده حالا سردار آزمون را مورد تهدید قرار داده است. او حتی پا را فراتر گذاشته و به آزمون تاکید کرده که اگر این موضوع رسانه ای شود و یا مهاجم تیم ملی دست به شکایت بزند او را می کشد.آزمون البته  زیر بار پرداخت این مبلغ میلیونی نرفته و قرار است از این هکر شکایت کند. آزمون به می گوید: « چند روزی است که یک هکر مرا تهدید می کند و مدام از من خواسته میلیونی دارد تا صفحه اینستاگرامم را هک نکندهکر مورد نظر از من پول خواسته که من هم به خواسته اش پاسخ منفی دادم. از این هکر سندی در اختیار دارم که از من درخواست پول کرده. در اولین فرصت از او شکایت می کنم تا با اطلاعات شخصی افراد به همین سادگی برخورد نکند.او البته مرا تهدید به مرگ هم کرده اما امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد. همچنین در ملاقاتی که با دکتر روحانی خواهم داشت از او می خواهم که به این موارد که بعضا مشکلاتی برای افراد مشهور و برخی ورزشکاران بوجود می آورد برخورد اساسی کنند تا آنها با تمرکز به دنبال موفقیت باشند. من بازیکن تیم ملی هستم و دوست دارم با تمرکز کامل و تمام قوا برای فوتبال کشورم مفید باشم و ایران در راه رسیدن به جام جهانی کمک کنم. فقط امیدوارم مسئولان به این مشکلات رسیدگی کنند. »
پسرجوان با گذشت ٢روز بی‌اطلاعی از مادرش وقتی پای درخانه گذاشت، با سناریوی مرموز کشته‌شدن مادرش روبه‌رو شد. عقربه‌ها ساعت ٦ عصر سه‌شنبه ١٢ مردادماه را نشان می‌داد که پسرجوان وقتی در برابر تلفن‌های بی‌پاسخ مادرش قرار گرفت، برای سرکشی به خانه مادری‌اش درخیابان دماوند، خیابان باباطاهر رفت و زمانی که پای در طبقه اول ساختمان ٥ طبقه گذاشت، با صحنه هولناکی روبه‌رو شد.همه وسایل خانه به هم ریخته بود و دست و پاهای مادر پیر با روسری بسته شده بود و یک روسری دیگر دور گردن این مادر نشان از به قتل رسیدن او داشت. بدین‌ ترتیب ماجرای کشته‌شدن مادر ٧٣ساله به مأموران کلانتری ١٢٨تهران‌نو مخابره شد و مأموران پس از حضور در قتلگاه مادر خانواده، بازپرس ویژه قتل را با خبر کردند. همین کافی بود تا تیمی از مأموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس محسن مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران درصحنه جرم حاضر شوند. بررسی‌های ابتدایی نشان از آن داشت که زن تنها با روسری خفه شده است و به هم‌ریختگی خانه فرضیه قتل برای سرقت را در دستورکار مأموران قرار داد.پسرخانواده که هنوز باور نداشت مادرش به قتل رسیده، به مأموران گفت:  مادرم به تنهایی زندگی می‌کند و معمولا تلفنی با هم در تماس هستیم تا این‌که ٢روز پیش با مادرم تماس گرفتم اما جواب نداد و پس از ٢روز هرچه به خانه مادرم زنگ زدم، بی‌فایده بود تا این‌که از روی نگرانی پای درخانه مادرم گذاشته و با جسد وی روبه‌رو شدم. کارشناسان پزشکی قانونی درمحل پی بردند که ٢روز از مرگ این مادر پیر می‌گذرد و جسد زن پیر به دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی منتقل شد.در ادامه مأموران پی بردند که در این مدت هیچ صدای درگیری از خانه مادر پیر به گوش نرسیده و با بررسی دقیق در خانه ٥‌میلیون تومان پول نقد و دفترچه‌های مأموران سپرده مالی بلند‌مدت درکشوی کمد به دست آمد که نشان از حساب ٣٠٠میلیونی مادر  پیر را داشت. بازپرس محسن مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا تیمی از مأموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران برای ردیابی عامل جنایت و افشای راز به قتل رسیدن مادر پیر وارد عمل شوند.منبعروزنامه شهروند
در جریان دو جنایت، دو زن در دو منطقه مختلف تهران به قتل رسیدند. همزمان با اعلام این دو ماجرای جنایی تحقیقات تخصصی پلیس و بازپرس کشیک ویژه قتل برای کشف پرونده ها آغاز شدبه گزارش ایران، در نخستین جنایت که ساعت 15:40 دقیقه به مأموران کلانتری 152 خانی آبادنو اعلام شد جسد زن 63 ساله‌ای در خانه‌اش پیدا شد که با ضربات جسم سنگینی از پا درآمده بود.شوهر قربانی که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود، به بازپرس محسن مدیر روستا گفت: پسرم چند روز قبل به مسافرت رفته بود و امروز بازمی گشت. من هم به همراه پسر دیگرم به ترمینال رفتیم تا او را به خانه بیاوریم. زمانی که خانه را ترک کردیم همسرم و پسر 36 ساله‌ام در خانه بودند. اما زمانی که به خانه برگشتیم از پسرم خبری نبود و ناگهان با جسد همسرم داخل آشپزخانه روبه‌رو شدم. البته پسرم بیماری اعصاب و روان دارد و بارها تحت درمان قرار گرفته است.باتوجه به ناپدید شدن پسر جوان، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی دستور دستگیری و بازداشت او را صادر کرد.قتل دومین زن
در دومین حادثه که حدود دو ساعت بعد از نخستین ماجرا به پلیس اعلام شد، زن 73 ساله‌ای که تنها در خانه‌اش زندگی می‌کرد به دست فرد یا افراد ناشناسی به قتل رسیده بود. پسر این زن وقتی متوجه شد مادرش به تلفن‌ها پاسخ نمی‌دهد، با نگرانی خود را به خانه‌شان در خیابان دماوند رساند. اما پس از ورود با صحنه دلخراشی مواجه شد. خانه به هم  ریخته بود و پیکر دست و پا بسته مادر 73 ساله‌اش که با روسروی خفه شده بود نیز روی زمین افتاده بود.باتوجه به شرایط خانه ونحوه قتل، تیم جنایی احتمال اینکه این زن قربانی سرقت مرگبار شده باشد را مطرح کرده‌اند.در خانه این زن 5 میلیون تومان پول نقد نیز کشف شد که برای تیم جنایی موضوع عجیبی بود. با این حال رازگشایی از این جنایت نیز در دستور کار بازپرس و تیم جنایی پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.