گزیده خبر های 14 مرداد – 95

گزیده خبر های 14 مرداد – 95
هر روز 15 خارجی در ریو قربانی مجرمان می‌شوند.به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از آس، 15 توریست هر روز در ریودوژانیرو مورد جرم و جنایت واقع می‌شوند. در حالی که کمتر از چهار روز به آغاز  المپیک باقی‌ مانده است 76 شکایت از جانب توریست‌های این شهر به ثبت رسیده است که در ارتباط با هفته‌ پیش از آن افزایش 58 درصدی داشته است. هفته‌ گذشته این آمار 48 شکایت بود.افزایش جرم و جنایت در حالی است که 60 هزار نیروی امنیتی در این شهر حضور دارند تا این موضوع در طول برگزاری  المپیک مقابله کنند.از این 76 شکایت 34 مورد به سرقت اختصاص دارد که 18 سرقت مسلحانه انجام شده است. در یکی از این موارد شخص مورد تجاوز واقع شده مجروح شد.خوسه آنتونیو پرویی توسط دو مجرم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و 1500 دلار را از این شخص دزدیدند.یک سوم قربانی‌ها آرژانتینی هستند و بیشتر جنایت‌ها در ساحل کوپا کاپانا رخ داده است. این جنایت ها در دهکده  المپیک نیز اتفاق افتاده است. اتاق جورج ادواردو رکسترو نیز مورد دستبرد واقع شد. یکشنبه هفته‌ جاری یکی از ماموران امنیتی دهکده به علت حمله به یک خانم آتش نشان دستگیر شد.سه فرد چینی که در تیم کنترل دوپینگ  المپیک قرار دادند نزدیک به 10 هزار یورو خود را از دست دادند، زمانی که در منطقه مارینا و گلوریا در حال قدم زدن بودند از آنها دزدی شد.دو روزنامه‌نگار (یک چینی و یک ژاپنی) که برای پوشش این بازی‌ها در ریو حاضر هستند، چمدان‌هایشان دزدیده شد. یکی از آنها در نزدیکی هتل  المپیک درگیری در فرودگاه به سرقت رفتند.
هم اکنون دو سال است که در سینما نقشی به من پیشنهاد نشده و دلیل این موضوع را نمی‌دانم.الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است در کسوت بازیگری کاری را انجام نداده است، در خصوص فعالیت‌هایش غیر از بازیگری اظهار داشت: هم اکنون دوسال است که در سینما نقشی به  من پیشنهاد نشده و دلیل این موضوع را نمی‌دانم؛ ولی در حال حاضر مشغول ساخت برنامه ای 30 قسمتی با نام «با من قدم بزن» با موضوع معضلات اجتماعی هستیم. من در این کار به عنوان مجری برنامه و البته تهیه‌کننده مشغول به فعالیت هستم. قرار است این برنامه از شبکه دو پخش شود.بازیگر سریال «آوای باران» ادامه داد: در این مدت که کار بازیگری انجام ندادم، به مستند سازی مشغول بودم و مستندی 10 قسمتی با موضوع  شهدای اقلیت را ساختم.چرخنده در انتها اظهار داشت: امیدوارم در ادامه مسیر هموار شود و باز هم به بازیگری بپردازم.منبع: باشگاه خبرنگاران
ستوان سوم محمد مرادی از کارکنان غیور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نبرد با نیروهای تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.به گزارش ایسنا، این شهید مدافع حرم که چند روز پیش برای انجام مأموریت مستشاری از گروه ۲۲ توپخانه شهرضا جهت دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه اعزام شده بود به شهادت رسید.پیکر مطهر این شهید امروز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح از میدان حر به سمت گلزار شهدای شهرضا واقع در آستان امامزاده شاهرضا علیه السلام توسط مردم شهید پرور شهرستان شهرضا تشییع و به خاک سپرده شد.این شهید گرانقدر هنگام شهادت ۳۰ سال داشت و اولین شهید مدافع حرم ارتش استان اصفهان است که در درگیری با نیروهای تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد
مجری گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم در سومین سالگرد دولت یازدهم، به طور تلویحی به دو دوره ای بودن ریاست جمهوری روحانی اشاره کرد.به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان امشب در مصاحبه ای تلویزیونی حضور یافت تا گزارشی از روند کاری دولت به مردم ارائه دهد. مرتضی حیدری و شریفی مقدم دو مجری تلویزیونی در این گفت و گوی خبری هستند که دقایقی پیش از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است.در ابتدای این گفت و گو مرتضی حیدری از طولانی شدن فاصله این گفت و گوها گلایه کرد و از رئیس جمهور خواست در هفته دولت نیز میهمان صداوسیما باشد.او در ادامه به طور تلویحی به دو دوره ای بودن ریاست جمهوری روحانی اشاره کرد و در خلال سخنانش گفت: به ویژه اینکه شما اکنون در آخرین سال دوره اول خود هستید و مردم باید بیشتر در جریان روند کاری دولت باشند.
رئیس حراست وزارت و جوانان به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب شد.به گزارش تسنیم، پس از اینکه بهرام افشارزاده از سرپرستی باشگاه استقلال کنار رفت، جلسه هیئت مدیره این باشگاه امروز (چهارشنبه) در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا جانشین او انتخاب شود. در این جلسه، اعضا رضا حسنی‌خو را به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب کردند. این در حالی است که حسنی‌خو ریاست حراست وزارت ورزش و جوانان را نیز برعهده دارد.حسنی‌خو همچنین به‌عنوان پنجمین عضو در هیئت مدیره باشگاه استقلال حضور خواهد داشت. منصور پورحیدری، فریدون معینی، شهاب جهانیان و حسن زمانی؛ دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال هستند.