گزیده اخبار سیاسی 13 آذر؛


گزیده اخبار سیاسی 13 آذر؛

«بابک» اعدام میشود/حمایت از سخنرانان مجوزدار/دیدار کلباسی با ظریف/برجام؛دستور کار فردای مجلس... 14آذر-95

عکس خبری روز 13 اذر
اولین روز هفته با تایید حکم اعدام بابک زنجانی، سفر وزیر امور خارجه به هند و برنامه‌ریزی نمایندگان برای شروع کاری مجلس با پرداختن به برجام آغاز شد که اخبار مرتبط با این موضوع را می‌توانید در لینک‌ اخبار برگزیده سیاسی ایسنا ددر زیر بخوانید.
در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت وتحولات سوریه ارائه و بر ضرورت حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان تاکید شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آخرین سال ریاست جمهوری  خود در  دوره اول  همزمان با روز دانشجو در جمع دانشجویان، در دانشگاه تهران حاضر می‌شود .
معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور گفت که حکم اعدام بابک زنجانی توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.
اواخر در سال 1392 بازداشت سرمایه‌دار جنجالی به نام «بابک زنجانی» از سوی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد و پس از آن بود که حضور پررنگی در رسانه‌ها پیدا کرد و کم کم نام وی در اذهان عمومی جا گرفت....
یک نماینده پیشین مجلس در رابطه با برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه او کاندیدای احتمالی طیف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 است، گفت:‌ من حتی فرصت فکر کردن به کاندیداتوری را هم ندارم و مشغول فعالیت‌های علمی هستم.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از برگزاری دادگاه خود و ۶ چهره اصلاح‌طلب دیگر خبرداد.
وزارت کشور در خصوص حمایت از تجمعات و سخنرانی‌های دارای مجوز قانونی و نحوه اطلاع رسانی درباره آنها اطلاعیه‌ای صادر کرد.
سخنگوی وزارت کشور، گفت: وزارت کشور از تجمعات و سخنرانی‌های قانونی حمایت کرده و امنیت آنها را تأمین می‌کند.
نرگس کلباسی، بانوی ایرانی متهم به قتل در دادگاه ایالت اودیسای هند، صبح شنبه (١٣ آذر ١٣٩٥) در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
ظریف به گفت‌وگوی اخیرش با یکی از بالاترین مقامات ارشد بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این مقام ارشد به تازگی در نامه‌ای به من اعلام کرد که به‌زودی شعبه‌ای از بانک UCO هند تا قبل از پایان سال میلادی جاری در تهران افتتاح می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از دستگیری دو نفر از کارمندان اداره کل بنیاد مسکن استان قزوین به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.
معاون ریاست جمهوری روسیه گفت: فروش تسلیحات تهاجمی به ایران قابل مذاکره نیست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، مصوبه شب گذشته سنای آمریکا در مورد تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را گامی بسیار اسفبار برای وجهه بین‌المللی دولت آمریکا دانست.
روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی درباره مصاحبه یکی از رسانه‌ها با اسدالله بادامچیان نوشت: تصویری که یکی از نشریات مکتوب از دکتر بادامچیان در صفحه اول خود منتشر کرده، به دور از هرگونه عرف رسانه‌ای است.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخابات آمریکا را با حضور مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه مورد بررسی قرار می‌دهد.
مجلس شورای اسلامی در هفته جاری سوال عبدالرضا مصری نماینده کاشان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سوال محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر دادگستری و سوال محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و نصرالله پژمانفر نماینده مشهد از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در دستور کار دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون در جلسه ای با حضور اعضای تیم مذاکره کننده به بررسی موضوع تمدید قانون تحریم های ایران توسط آمریکا خواهد پرداخت.
محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین نشست خبری ماهانه خود را با موضوع بررسی مسائل جاری کشور، یکشنبه (14 آذر) از ساعت 16 در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار خواهد کرد.
اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روزهای 16 و 17 آذرماه با سخنرانی آیت‌الله محمد یزدی،‌ دبیرکل این تشکل سیاسی برگزار می‌شود.
در دیدار با دادستان کشور چین به عنوان میزبان اجلاس مسایل مورد نظر مطرح و از جمله درباره آزادی و انتقال محکومین ایرانی که در چین زندانی هستند، بحث و بررسی شد که قول مساعد مقامات چینی را به همراه داشت. در این مذاکرات قول مساعد داده شد که در آینده نزدیک شاهد استرداد این محکومان که تعداد آن‌ها حدود 20 نفر است، باشیم
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که پس از ارائه لایحه بودجه کمیسیون تلفیق ۹۶ تشکیل خواهد شد و حدود ۴۵ روز بعد گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه ۹۶ در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارکرد: در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بررسی تقاضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مورد رسیدگی قرار می گیرد.
علی‌محمد شاعری در نامه خود از رئیس جمهور خواست خسارات وارده به باغات مرکبات شمال کشور در جریان سرمای اخیر جبران شود.