امدادرسانی به 600 نفر آسیب دیده از سیلاب در خوزستان

امدادرسانی به 600 نفر آسیب دیده از سیلاب در خوزستان  14 آذر-95 
اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران هلال احمر استان به 600 نفر آسیب دیده از سیلاب در شهرستان های اندیکا و آغاجاری خدمات رسانی کردند.
علی خدادادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از وقوع سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان اندیکا خبر داد و بیان کرد: بارندگی شدید در مناطق شهری، روستایی و عشایری اندیکا منجر به آسیب دیدگی 60 خانوار شد که در مجموع 245 نفر در این شهرستان از کمک های امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه دو منطقه تاراز و شیمبار از توابع اندیکا و محور اندیکا ـ چهارمحال و بختیاری متأثر از سیلاب بودند، افزود: سیلاب در مناطق سرجولکی، آب باران و سطح شهرستان آغاجاری نیز، به 25 خانوار آسیب رساند که ماموران امداد و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی به نجات افراد گرفتار در این مناطق اقدام کردند.
مدیر عامل هلال احمر خوزستان با بیان اینکه برای کمک به مناطق سیلزده 6 گروه امداد رسان و 6 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین اعزام شد، افزود: در مجموع 55 تخته پتو، 100 متر موکت، 100 کیلو نایلون پوششی به همراه مقادیر مورد نیاز از اقلام بهداشتی و غذایی مانند انواع کنسرو، برنج قند، شکر، روغن و چای، ظروف، صابون و فانوس به همراه ملزومات امدادی دیگر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.
خدادادی با اشاره به اسکان 60 تن از افراد سیلزده در پایگاه امدادی تاراز ادامه داد: در عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر، تعداد هفت باب منزل مسکونی توسط نیروهای امدادی از آب تخلیه شد.
وی افزود: همچنین با توجه به بارش شدید باران در شهرستان های گتوند، شوشتر و مسجد سلیمان، نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان، به خانوارهای آسیب دیده امدادرسانی کردند.
از شامگاه چهارشنبه هفته گذشته بارش باران در استان خوزستان آغاز شد و تا شامگاه جمعه ادامه داشت.
آغاجاری در شرق و اندیکا در شمال شرق خوزستان واقع است.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی