گزیده خبرهای 12 اردیبهشت 91
به بهانه خودکشی دو کارگر در آستانه روز کارگر : بابا دیگر جان ندارد
آری این چنین است که به جای حاکم شدن  محرومان وزحمت کشان اما  نتیجه عملکرد تراژیک 33 ساله ی حاکمان دین فروش آنگونه شده است که در روز جهانی کارگر هدیه ی مرگ کارگران در معدنی در طبس به جای مجوز راهپیمایی به کارگران داده شده است تا در کتب دبستانی مدارس به جای بابا نان داد عوض شود بابا درر وز جهانی اش جان داد ودیگر کسی نیست به فرزندان یتیمش نان دهد.
 
قانون : دیگر خسته شده بود و توان ادامه دادن نداشت، هر لحظه در ذهنش و نجوای درون، هزاران دلیل و بهانه به خاطر تصمیمی که گرفته بود، ‌می‌آورد. تصمیم سختی بود؛ شاید از این می‌ترسید که دخترش بعدها از او به عنوان ترسو و بزدل یاد کند،‌ نگران سرنوشت پدر و مادر پیر و بیمارش بود و به فکر آینده همسر.از جا که برخواست نفس‌هایش به شمارش افتاد،‌ اولین قدم را که برداشت یاد روزهای خوش زندگی افتاد،‌ یاد شب خواستگاری و بله عروس خانم،‌ یاد روزهایی که ذوق پدر شدن داشت و دخترش که متولد شد،‌ قدم‌هایش شل شده بود که قدم دوم را برداشت،‌ قدمی که با برداشتن آن لبخند خوشی‌ها را از چهره اش گرفت و تلخی‌های روزگار را نشان داد،‌ ‌یاد فقر و بدبختی افتاد،‌ نگرانی‌هایی که اگر خدای نکرده والدین بیمارش فوت کردند،‌ چگونه آبرو داری کند و هزینه‌ها را بدهد. قدم سومش را محکم‌تر برداشت،‌ برخورد‌های کارفرمایانی که او را اخراج کردند عذابش می‌داد،‌ خانه‌نشینی و افسردگی را دیگر نمی‌خواست ادامه داد،‌ دیگر توان التماس کردن نداشت.با قدم چهارم به دنیای واقعی برگشت، طنابی که از سقف آویزان کرده بود ‌مقابل صورتش بود. صندلی را زیر پایش گذاشت و بعد از روی آن پرید. خود را آویزان کرد تا دیگر به درد‌ها و ذهن مشغولی‌هایش پایان دهد،‌ پایانی دهد به این نگرانی که با این وضعیت اقتصادی و بیکاری‌اش چگونه برای والدین بیمارش مراسم ترحیم بگیرد.علی آقا رفت آن هم در آستانه روز کارگر. اما باباعلی تنها کارگری نبود که در سالی که به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است،‌ خود زمان مرگش را تعیین کند. مصطفی علیزاده از کارگران قسمت رنگ گروه بهمن نیز اوایل هفته جاری در محوطه کارخانه دست به خودکشی زد و جان باخت.خبرگزاری ایلنا که دو روز پیش این خبر را منتشر کرد، اعلام کرد که به نظر می‌رسد دلیل خودکشی مصطفی علیزاده قرارداشتن نام او به همراه تعداد دیگری از کارگران در لیست اخراج پایان سال بوده است.علیرضا محجوب؛ دبیرکل خانه کارگر اخیرا اعلام کرده که در سال گذشته 100 هزار کارگر از کار اخراج شده‌اند. مشخص نیست که چه تعداد از این کارگران اخراجی به سرنوشت علی و مصطفی دچار خواهند شد.سال جاری که به نام تولید ملی و حمایت کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، این انتظار را در کشور به خصوص در جامعه کارگری بوجود آورده که حمایت بیشتری از این قشر به عمل آمده و حداقل در این سال خیالشان از امنیت شغلی آسوده باشد اما از ابتدای سال روند اخراج کارگران به طور غیر طبیعی آغاز و همچنان ادامه دارد. به عنوان نمونه شرکت شهاب خودرو بیش از 650 کارگر و یک واحد تولیدی دیگر در استان گلستان نیز بیش از 100 کارگر خود را اخراج کرده است.البته باید به این آمار اخراج ها آمار مربوط به عدم دریافت حقوق هزاران کارگر را نیز اضافه کرد که از همین ابتدای سال در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت حقوقی دست به تجمعات اعتراض‌آمیز زده‌اند.
اسب هم به اردوغان سواری نداد + فیلم.خبرگزاری فارس: نخست وزیر ترکیه در حرکتی نمایشی تلاش داشت تا خود را در موقعیتی متفاوت قرار دهد، اما هنگام سوار شدن بر اسب به زمین خورد..
چگونه است در نه زمان چندان دور که حاکمان ایران وسایر مسئولان حکومتی به رئیس جمهور و وزیر اکشور خارجه به ویژه اردوغان نخست وزیر ترکیه هم  سواری وهم باج  های کلان داده می شد . البته این سیاست قطع نشده است از اینگونه  تیتر گزارش  خبری وتصویری  در مورد نخست وزیر ترکیه  نهبازتاب داده نمی شد، بلکه کلی هم از ترکیه تعریف وتحسین می شد . حتی بمناسبت پیروزی اسلام گرایان در ترکیه هورا برای شان کشیده شد. ماا کنون بدلیل موضع گیری متفاوت دو کشور نسبت به سوریه که منجر به   شکر آب شدن رابطه میان دو کشور شده  است شیپور از در گشادش زده می شود..
به گزارش مانیتورینگ فارس، رجب طیب اردوغان به بهانه افزایش قدرت نرم در مقابل دوربین ها بارها دست به اقدامات جالب توجهی زده که موجب جلب توجه خبرنگاران شده ولی این بار تیر نخست وزیر ترکیه به خطا رفت.
كشف تخلف بزرگ ديگر در شبكه بانكي كشور
هر دم از این باغ بری می رسد.  کلان ودزد وغارتگر  و رشوه گیر واختلاس گری می رسد . البته مشخص است وجای ابهامی نیست که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد غیر از درز کردن اینگونه خبر ها نمی توان انتظار دیگری داشت . مگر امکان دارد که درون دولت مدعی امام زمانیو ساده زیست عدالت محور وپاک ترین تاریخ  که مورد حمایت رهبر می باشد این چنین فساد گسترده وجود داشته باشد .اما سایر نهادهای حکومتی وغیرو آلوده به فساد نباشد؟
ایسنا: مشاور رييس سازمان بازرسي كل كشور و مديركل بازرسي استان هرمزگان از كشف يك تخلف گسترده ديگر در يك بانك دولتي خبر داد و گفت: طي اين تخلف بيش از ده‌ها ميليون يورو و چندين ميليون دلار تسهيلات بدون اخذ وثايق كافي به يك شركت خصوصي اعطا شد.عباس مؤمن‌آبادي در يك نشست خبري  سخن مي‌گفت، از كشف يك تخلف گسترده ديگر در شبكه بانكي خبر داد و افزود: اين تخلف در جريان اعطاي تسهيلات توسط يك بانك دولتي به يك شركت خصوصي رخ داده است.مشاور رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: طبق بررسي‌هاي انجام شده، مسئولان وقت اين بانك دولتي در پرداخت تسهيلات ده‌ها ميليون يورويي و چند ميليون دلاري به يك شركت خصوصي مرتكب تخلفات متعددي شده‌اند.وي ادامه داد: بانك مورد نظر در قبال اعطاي اين تسهيلات، وثيقه چنداني دريافت نكرده است و ميزان سرمايه اين شركت در داخل كشور نيز بسيار كمتر از ميزان بدهي آن به سيستم بانكي است كه آن هم در گرو بانك‌ها مي‌باشد.مؤمن‌آبادي خاطر نشان كرد: با ورود به موقع اداره كل بازرسي هرمزگان به اين موضوع از پرداخت 20 ميليون يورو ديگر به شركت مذكور جلوگيري شد.وي هشدار داد: چنانچه در مراحل رسيدگي به اين پرونده بي دقتي يا تأخيري صورت گيرد قطعاً تضييع بيش از پيش حقوق بيت‌المال را شاهد خواهيم بود.
كارگران شوشتر در اعتراض به ناامني شغلي در روز جهاني كارگر تجمع كردند
آخر رژیم عوامفریب ودین فروش و غارتگری که اجازه نمی دهد  تاکارگران محروم وزحمتکش جامعه در روز جهانی شان راهپیمایی داشته باشند . چگونه می تواند ادعای مردمی بودن و مشروعیت داشتن کند؟
ایلنا: كارگران شوشتر به دليل عدم صدور مجوز راهپيمايي با برگزاري تجمعي ضمن گراميداشت روز كارگر به عدم وجود امنيت شغلي و دستمزد ناعادلانه اعتراض كردند.سيد علي عليزاده در گفتگو با خبرنگار ايلنا با تاكيد بر لزوم ارائه مجوز راهپيمايي در روز جهاني كارگر تصريح كرد: كارگران به دليل عدم صدور مجوز راهپيمايي مجبور شدند تا با برگزاري تجمعي در خانه كارگر شوشتر صداي اعتراض خود را به گوش مسئولين برسانند.لازم به يادآوري است كه امسال مراسم روز جهاني كارگر به دليل تفاوت محاسبه سال کبیسه در تقویم هجری شمسی و میلادي يك روز زودتر از اول ماه مي كه در ساير نقاط دنيا روز كارگر شناخته مي‌شود برگزار شد چرا كه قانون كار ايران 11 ارديبهشت را روز كارگر و تعطيل رسمي مشمولان اين قانون اعلام كرده است.
رييس دفتر رویترز در تهران را به دادگاه احضار شد
مشخص است هر خبرنگار یا خبر گزاری که از خط ترسیم شده ی قرمز عبور کند و سیاست وارونه گویی گزارش دادن و سانسور  را رعایت نکند نه تحمل نمی شود که مجازات می شود
ایسنا : رييس دفتر رويترز در ايران به دادگاه فراخوانده شد.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پريسا حافظي به خاطر ارسال يک گزارش ويدئويي که در آن دختران رزميکار ايراني به عنوان آدمکش خطاب شده بودند، در مقابل قاضي قرار خواهد گرفت.
اين گزارش رويترز که در ماه فوريه پخش شد، دولت ايران را به آموزش آدمکشها متهم کرده است.شماري از رزميکاران ايراني که در تصاوير رويترز نشان داده شده‌اند، اين خبرگزاري انگليسي را تحت پيگرد قانوني قرار داده‌اند.براساس گزارش شبكه پرس‌تي‌وي، پريسا حافظي حاضر به اظهار نظر در اين زمينه نشده است.رويترز در گزارش ماه فوريه خود ايران را به آموزش بيش از سه هزار نينجاي خانم براي انجام عمليات ترور متهم کرده بود.