دو گزارش در مورد مصرف مواد مخدر  2 خرداد 91
مرگ جوان ۲۴ ساله در زندان مشهد
  سن 24 سال یعنی 7 سال پس از قدرت گیری رژیم فاشیستی  مذهبی و کودتایی نا متعارف  است . همچنین 7 سال بیش از سن قربانی ادعای مبارزه با قاچاقچیان  مواد مخدر و معتادین  است . البته هر گز مسئولی یافت نمی شود  تا که بگوید  ریشه ی اعتیاد  در جامعه چیست؟  یا  اینکه گفته شود مواد مخدر چگونه وارد کشور می شود و توزیع می گردد ؟یاا ینکه گفته شود قربانیان از چه قشر جامعه هستند و برای چه قربانیان دو بار به مسلخ برده می شوند؟. یعنی یکبار که بدلیل فقر وبیکاری وارزانی مواد مخدر و فراوانی آن که به اعتیاد کشانیده می شوند و مسلخ بار دوم دار زدن یا این چنین مردن درون سیاه چال ها ی توی پارک ها مردن و به فراموش شدگان پیوستن شان می باشد؟ البته در گزارش دیگری در مورد  مواد مخدر  شیشه و مصرف  آن  و عوارض آن گزارش تصویری داده شده است . ولی مشخص نیست که چرا تصاویر معتادین مصرف کنند گان شیشه در ایران بازتاب داده  نشده است . همانگونه که هیچگاه اشاره به نقش مافیای مواد مخدر پاسداران نمی شود و سخنی از فعالیت اسکله های غیر مجاز  پاسداران در بنادر جنوب کشور ونقش شان در تخلیه وتوزیع مواد مخدر  در سراسر کشور و حتی بردن درون زندان ها گفته نمی شود.
جوان ۲۴ ساله اي که به جرم حمل و نگهداري موادمخدر صنعتي در زندان مرکزي مشهد تحمل کيفر مي کرد، با بريده شدن شاهرگ گردنش جان سپرد.به گزارش خراسان، صبح روز گذشته تعدادي از زندانيان متوجه جواني شدند که خون آلود در کنار سرويس هاي بهداشتي زندان به زمين افتاده بود.آنان بلافاصله موضوع را به افسر نگهبان وقت زندان اطلاع دادند و با کمک ماموران پيکر او را به بهداري منتقل کردند. اما تلاش پزشکان براي نجات اين جوان نتيجه نداد و او بر اثر شدت خون ريزي جان سپرددر پي مرگ اين جوان، مراتب به قاضي ويژه قتل عمد اعلام شد و دقايقي بعد قاضي اسماعيل شاکر به همراه پزشک قانوني و عوامل بررسي صحنه جرم به زندان مرکزي عزيمت کردند.آثار جراحت هاي عميق در ناحيه گردن و ۲ خراش سطحي روي دست چپ متوفي مشهود بودآثار خون زياد در کنار سرويس بهداشتي به همراه خرده هاي شيشه که از شکسته شدن پنجره کوچک سرويس بهداشتي روي زمين ريخته بود، اين احتمال را قوت بخشيد که متوفي با شکستن شيشه پنجره اقدام به خودزني کرده استاين در حالي بود که بررسي هاي قضايي مشخص کرد متوفي چپ دست بوده است و هم بندي هاي او نيز اظهار داشتند وقتي به محل رسيدند، مشاهده کردند که جوان متوفي غرق در خون روي زمين افتاده و خرده شيشه ها نيز در کنارش قرار دارد.
شیشه، تیشه به ریشه می زند!شیشه با شما چه می کند
  
«شیشه»،کلمه ای که تنها کافی است یکبار در اینترنت سرچ کنید،تا به عمق فاجعه آفرینی آن پی ببرید.فاجعه ای که تنها با یک وسوسه واهی آغاز می شود و انتهایی چون نافرجامی ندارد.تمركز و افزايش اعتمادبه‌نفس،افزایش میل جنسی و ... از جمله مواردی هستند که مصرف کنندگان شیشه به دنبال آن هستند اماشفاف :«شیشه»،کلمه ای  که تنها کافی است یکبار در اینترنت سرچ کنید،تا به عمق فاجعه آفرینی آن پی ببرید.فاجعه ای که تنها با یک وسوسه واهی آغاز می شود و انتهایی چون نافرجامی ندارد. لاغری ،افزایش هوش و گیرایی، انرژي، پرفعاليتي، شادابي، بي‌خوابي، افزايش تمركز و افزايش اعتمادبه‌نفس،افزایش میل جنسی  و ... از جمله مواردی هستند که مصرف کنندگان شیشه به دنبال آن هستند اما در نهایت این نابودی است که نصیب آنها می شود .همچنين شايعاتي مبني بر اعتيادآور نبودن اين مواد متاسفانه بر شيوع و مصرف آن در بين افراد دامن زده است. آسیب های مصرف شیشه با اثراتی چون  سوءظن و توهم، خشونت، كاهش شديد قوه حافظه و افسردگي در فرد رخنه می کند وبه دلیل تاثیر بر محرک های عمومی سیستم اعصاب مرکزی به فجایع بزرگ تری ختم می شود.هذیان ها و توهماتی که در این افراد به وجود می آید در موارد بسیار به قتل ها و خشونت هایی ختم می شود که جان انسان های اطراف او را تهدید می کند.بر اساس سخنان مدير كل حوزه رياست سازمان پزشكي قانوني كشور 30 تا 50 درصد تخت های بیمارستان های روانی در اشغال مصرف کنندگان شیشه است.این در حالی است که از سوی دیگر نسخه های دست ساز این ماده در لابراتور های زیرزمینی تهدید جدی به حساب می آید که جان مصرف کنندگانش را نشانه رفته است.این ماده همچنین تاثیرات وحشتناکی بر اعضای بدن و چهره افراد دارد.رشد این ماده در بین جوانان در حالی رو به رشد است که آمارها نشان می دهد بیش از 80 درصد از مصرف کنندگان ماده مخدر شیشه تولید داخل، بعد از گذشت دو سال مي‌ميرندپایین آمدن سن اعتیاد در ایران ،رشد مصرف و همه گیر شدن این ماده خطزناک در بین جوانان خط قرمز هایی است که آژیر خطر را به صدا در آورده تا شاید  جدی تر  به این قضیه نگاه شود و راهکارهای اساسی برای آن اندیشید.