گزیده خبرهای 12 اردیبهشت 91 .
بيكاري 200 كارگر در پي تعطيلي كارخانه روغن نباتي ناب
خوب وقتی واردات  بی ترمز ودنده عقب کنده  آنچنان شتاب گرفته است که اقتصاد کشور را نه ورشکته که وابسته به واردات و با اقتصاد دلالی و انگلی کرده باشد .گذشته از اینکه پیآمدش  رشد نرخ تورم وگرانی و فقر است . از سوی دیگر  می بایست که کارخانه های تولیدی تعطیل وکار گران هم اینگونه اخراج و بیکار شوند تا هدیه ای د ر روز جهانی کارگر  به کار گران داده شود .
ایلنا: عضو هيات مديره كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران از بيكاري 200 كارگر در پي تعطيلي كارخانه روغن نباتي ناب خبر داد.
علي اكبر عيوضي در گفتگو با خبرنگار ايلنا ضمن بيان مطلب فوق افزود: اين واحد توليدي واقع در تهرانپارس از ابتداي سال جاري تعطيل شده است.او تعطيلي پي در پي واحدهاي توليدي را مغاير با شعار حمايت از كار و توليد اعلام كرد و گفت: در سال حمايت از كار مسئولين بايد نظارت خود را از واحدهاي توليدي كشور ارتقاء دهند.
وزارت نیرو: مدعی طرح انتقال آب خزر را نمی‌شناسیم
مشخص است اگر این وزیر اعتراف کند که مدعی کیست . باید پاسخگوی سئوالات وانتقادات هم  باشد .آن موقع اگر جواب درست دهد که پست خود را از دست می دهد .اگر وارونه جواب دهد که  متهم به دروغ گویی می شود .پس چه بهتر که تقیه پیشه کند وخودش را به کوچه علی چپ  یانادانی بزند.
ماجرای طرح انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران درحالی با ادعاهای فردی که خود را طراح ایده این پروژه می‌داند وارد حاشیه‌های جدیدی شد که وزارت نیرو ادعاهای مطرح شده را به کلی رد می‌کند.پس از  انتشار گفت‌وگوی فردی به نام غلامعلی خیاط خلقی که خود را مدعی طراحی ایده این پروژه می‌دانست. مسئولان بخش آب کشور روبرو شد که ضمن رد تمام مسائل فوق،‌ تاکید کردند اساسا تاکنون نام مدعی طراحی ایده انتقال آب خزر را هم نشنیده‌اندمحمدرضا عطارزاده، معاون وزیر نیرو در امور آب در گفت‌وگو با  ایسنا در واکنش ‌به ادعاهای مطرح شده با تاکید بر اینکه "برای اولین بار است اسم این فرد را می‌شنوم"، تصریح کرد: هیچ سابقه‌ای از فرد و شرکت اشاره شده در پرونده‌های طرح انتقال آب خزر موجود نیست.معاون وزیر نیرو در ادامه گفت: من به عنوان مسئول بخش آب کشور چنین شخصی را نمی‌شناسم، ضمن این‌که نه وزارت نیرو به عنوان متصدی بخش آب کشور، نه شخص رییس‌جمهور و نه معاونت راهبری ریاست‌جمهوری هیچ اطلاعی از ادعاهای مطرح شده ندارند و سابقه‌ای از این شرکت نیز در پروژه انتقال آب خزر ثبت نشده است.عطارزاده با اشاره به این‌که هر فردی می‌تواند برای خود تخیلات و ایده‌هایی در ذهن داشته باشد، ادامه داد: ما نمی توانیم کسی را از خلاقیت و ایده‌پردازی منع کنیم، ولی مجموعه وزارت نیرو به‌عنوان مجموعه‌ای که امور اجرایی بخش آب کشور را مدیریت می‌کند، هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداشته و ندارد و ممکن است ایشان طرح دیگری را با طرح انتقال آب خزر اشتباه گرفته باشد.
 علیرغم ادعای دولتی‌ها؛ معلمان فقیرتر شده‌اند
اینهم موردی دیگر از عملکرد دولت مردان فقیر پرور که مدعی می شوند در کشور فقیری نیست وشب کسی با شکم گرسنه سر بر بالین نمی گذارد. حال این گزارش را با خبر بعدی مقایسه کنید تا بهتر ماهیت وارونه گویی دولت مردان ورهبر برجسته شود . همینطور نقش تبلیغات رسانه های خبری ومطبوعاتی محورر فتگر 29 ساله بجنوردی مشخص می شود که چرا در این مورد تبلیغات گسترده می شود ولی در مورد دلیل فقیرتر شن معلمان  سکوت می شود؟
قانون : 12 اردیبهشت سال‌روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم است؛ روزی برای پاسداشت مقام معلمانی که این روزها مشکلاتشان خیلی بیشتر از دلخوشی‌هایشان است. شیرزاد عبدالهی کارشناس باسابقه مسائل آموزش و پرورش اعتقاد دارد علیرغم بسیاری از وعده‌های داده‌شده در 7 سال اخیر، وضعیت معلمان بهبود پیدا نکرده است و سفره آن‌ها کوچکتر شده و فشارها بر آن‌ها و خانواده‌هایشان افزایش پیدا کرده است. او در گفت‌وگویی کوتاه در روزی که به نام معلمان است از مشکلات و چالش‌های این قشر زحمت‌کش و کم‌توقع و برخی سیاست‌های آموزش و پرورش و نتایج آن گفته است.آقای عبدالهی در پاسخ به این سووال که در کل وضعیت معلمان در این هفت سال (دوره احمدی نژاد) به کدام سمت رفته است، گفتند : در این دوره هفت‌ساله با وجود اینکه مبلغ ریالی حقوق معلمان افزایش یافته، اما قدرت خرید معلمان دچار کاهش بیشتری نسبت به دوره‌های قبلی شده و معلمان فقیرتر شده‌اند. دلیل آن هم نرخ بالای تورم و گرانی و کاهش ارزش پول ملی است. در سال‌های اخیر حتی حقوق کارمندان به اندازه تورم اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا نکرده و همین باعث شده که سفره معلمان کوچکتر و فشار اقتصادی بر آنها بیشتر شود. در حال حاضر میانگین دریافتی معلمان 600- 700 هزار تومان است. در حالی که افراد سرپرست خانوار با دریافتی کمتر از 800 هزار تومان زیر خط فقر قرار می‌گیرند. حقوق 800 هزار تومان تنها برای تامین 2000 کیلو کالری انرژی برای یک خانواده چهار نفری کفایت می‌کند. پرسش این است که نیازهای دیگر خانواده یک کارمند یا معلم از کجا باید تامین شود؟ اینکه گفته می شود که در سال 83 میزان دریافتی بازنشستگان و شاغلان فرهنگی 220 هزارتومان بود و میانگین حقوق این افراد در سال 90 به بالای 600 هزار تومان رسیده است را نمی‌توان نشانه رفاه و بهبود معیشت معلمان دانست. بررسی های اقتصادی حاکی از این است که قدرت خرید معلمان کمتر شده است. این را با عدد و رقم می توان ثابت کرد هرچند معلمان با گوشت و پوست خود فشار گرانی و تورم را احساس می‌کنند. در بحث مشارکت معلمان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها هم پسرفت داشته‌ایم و سیستم متمرکز اداری متمرکزتر شده و روابط عمودی تقویت شده است.
هزینه میلیاردی حامیان خامنه‌ای برای تخریب یکدیگر.
چرا به جای تبلیغات ومانور دادن از معلم اخلاق ودر ستکاری وامانتداری  که در ورد  رفتگر 29 ساله ی بجنوردی می شود .ولی هر گز به اینگونه فساد اقتصادی واخلاقی وغارتگری حامیان ولی فقیه اشاره  نمی شود . در صورتی که الگو گرفته از اخلاقیات رهبرشان می باشد؟
دیگربان : حامیان علی خامنه‌ای در قالب دو جبهه «پایداری» به رهبری محمدتقی مصباح یزدی و «متحد اصول‌گرایان» به رهبری مهدوی کنی با صرف میلیارد‌ها تومان هزینه مشغول تخریب یکدیگر هستند.این دو جریان محافظه‌کار که خود را مطیع محض دستورات رهبر جمهوری اسلامی می‌دانند طی ماه‌های اخیر حملات و انتقاد‌های تندی متوجه یکدیگر کرده‌اند.اعضای این دو جریان که از مدت‌ها پیش فعالیت تبلیغاتی خود برای پیروزی در انتخابات نهم مجلس را آغاز کرده‌اند در دور دوم این انتخابات بیشتر توان خود را معطوف به تخریب یکدیگر کرده‌اند.حامیان و اعضای «جبهه پایداری» و «جبهه متحد اصول‌گرایان» دامنه حملات خود را در روز‌های اخیر به رهبران این جبهه یعنی محمدتقی مصباح یزدی و محمدرضا مهدوی‌کنی نیز کشانده‌اند.گسترش این حملات و تخریب‌ها در مواردی نیز منجر به کشیده شدن پای علی خامنه‌ای به این تنش‌ها و انتشار نقل قول‌هایی از وی له یا علیه طرفین شده استجبهه متحد اصولگرایان» روز سه‌شنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در اطلاعیه‌ای از افزایش تخریب‌های پیامکی علیه این جبهه خبر داد.در این اطلاعیه آمده که هزینه این پیامک‌های وسیع بالغ بر میلیارد‌ها تومان است که از سوی برخی نشریات٬ سایت‌ها٬ مراکز اداری با ردیف بودجه عمومی برای مشترکان تلفن‌های همراه فرستاده می‌شود.مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز امروز در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده است: «بسیاری از پول‌هایی که در تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌شود از سود رانت‌های مقامات دولتی و دستگاه‌ها استاز «جبهه پایداری» به عنوان جریان نزدیک به تیم و دولت محمود احمدی‌نژاد نام برده می‌شود.
آقاتهرانی: در زمان اصلاحات ۱۷۰ هزار فحش به مصباح داده شد
در ر ژیم فحاشان وئهمت زن و پرونده ساز وتوطئه گر  که سخت باندهایش در  حال  جنگ قدرت وثروت  هستند اکنون که یک مرید مرشد آخوند مصباح یزدی کیلومتر شما رفحاشان رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلبان به وی را فاش ساخته است .چرا دروغ واتهام زنی تئوری پرداز خشونت و دروغ وفتوای صادر کننده ی مرگ  مصباح یزدی وحامیانش به رقیب  را سانسور کرده وکیلومتر شما ضبط وثبت را خاموش کرده است؟
به گزارش مشرق به نقل از فارس، همایش جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در سالن سیدالشهد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی،‌ لنکرانی، حسینیان، سقای بی‌ریا، لاجوردی، محصولی و برخی دیگر از اعضای این جبهه برگزار شد.در این همایش آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری و معلم اخلاق سابق دولت با بیان اینکه توحید مراتبی دارد و مرحله اول آن در خالقیت است، اظهار داشت: مشرکین زمان پیغمبر نیز بر این مسئله توجه داشتند و می‌دانستند که فقط باید خدا را پرستش کرد.وی با اشاره به آمار تخریب‌ها و اهانت‌ها علیه آیت‌الله مصباح در زمان اصلاحات گفت که در آن زمان بیش از 170 هزار فحش به ایشان دادند که در آن شرایط استاد بنده در یکی از دانشگاه‌های آمریکا معتقد بود باید از ایرانی‌ها حق توحش گرفت که اینگونه در روزنامه‌های خود فحش می‌نویسند اما من به وی گفتم ملت ایران اینگونه نیست و این کارها از سوی یک گروه خاصی است.دبیرکل جبهه پایداری تأکید کرد: هیچکس نباید به خود اجازه دهد که به آیت‌الله مصباح، آیت‌الله مهدوی و سایر بزرگان و علما اهانت کند.