گزیده خبرهای 14 اردیبهشت 91. قسمت -2
اعطای مجوز مهد کودک به مساجد کشور.(به قول معروف "خدا به داد این بچه ها برسد
آخوندهای حکومتی بدلیل شکست آشکارشان در دانشگاه ها ومدارس اکنون رویبه کنترل مهد کودک آورده اند به امید آنکه مورد نیاز وپیشمرگه شدن را در این شرایط سنی آموزش وپرورش دهند .در صورتی که این اقدام آشکارا هوار زدن عملکرد 33 ساله حکومت فاشیستی مذهبی وشکست آن می باشد.
خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعطای یکصد مجوز مهد کودک به مساجد کشور با عنوان "مسجد مهد" خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و  امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، همایون هاشمی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده موازین غیرشرعی و تخلف در این مراکز می‌توانند با سامانه 30008530  بازرسی سازمان بهزیستی موارد غیرقانونی را در میان بگذارند.وی از مهدهای کودک سازمانها و نهادها که بدون مجوز سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند خواست نسبت به اخذ مجوز اقدام کرده و از امکانات ما بهره‌مند شوند.هاشمی با اشاره به اولویت امسال سازمان بهزیستی افزود: برنامه جدید سازمان در سال جاری اعطای یکصد مجوز مهد کودک به مساجد کشور با عنوان «مسجد مهدها» خواهد بودرئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مساجد ظرفیت بالایی در پرورش کودکان ایفا کرده و می‌توانند کودکان را در فضای دینی و معنوی آموزش دهند ضمن اینکه بر اساس آمار میزان فعلی برنامه‌های آموزشی دینی در مهدهای کودک 94 درصد است.
فرافکنی  کردن سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری و وسط دعوا نرخ تعیین کردن چون خیلی وقت است که تق نامشروع بودن بودن رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی در آمده است چونکه با فریاد مرگ بر دیکتاور که پس از 22 خرداد 88 در خیابان های شهرهای ایران  طنین انداز شد . اما پاسدار شریعتمداری اکنون با پاک کردن صورت مسأله و تسویه حساب کردن با رقبا پرونده ی دو حزب مدعیان اصلاح طلبان را بسته وبه تاذریخ سپرده است که چرا نمایش خیمه شب بازی  فرمایشی 12 اسفند را تحریم کردند؟
يك جامعه شناس نزديك به اصلاح طلبان تأكيد كرد سياست تحريم انتخابات مجلس از سوي اين طيف شكست خورد و احزابي نظير مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب نيز به اعتبار همين عملكرد به تاريخ پيوسته اند.تقي آزاد ارمكي در پاسخ به اين سؤال «عصر ايران» كه آيا به نظر شما تحريم انتخابات شكست خورد، گفت: بله. البته اين سياست براي گروه هاي تحريم كننده، منافعي در بر دارد اما اين سياست در اين انتخابات شكست خورد. براي اينكه شما يا بايد بازي كنيد يا نبايد بازي كنيد. شما نمي توانيد بگوييد وقتي بازي به نفع من است بازي مي كنم ولي اگر رقيبم برنده شود، بازي را خراب مي كنم. ما اصلاً اجازه خراب كردن بازي را نداريم.وي با بيان اينكه «اين نقد متوجه اصلاح طلبان است» گفت: اپوزيسيون نقش چنداني در تصميم گيري سياسي مردم جامعه ايران نداشته است. نقد اصلي من متوجه كساني است كه يك خط در ميان بازي مي كنند. اين استاد جامعه شناس دانشگاه تهران مي افزايد: در جامعه ايران هر گروهي از دايره يا رأي خارج شود، بي اثر مي شود. وقايع سالهاي گذشته نيز اين امر را به خوبي نشان داده است. وي معتقد است: جريان اصلاح طلبان بايد تكليفش را با شركت در بازي انتخابات روشن كند.آزاد ارمكي با بيان اينكه خاتمي را طبقه متوسط روي كارآوردند و همان طبقه هم او را به زمين زدند، گفت: من در انتخابات مجلس با انگيزه ادامه حيات جامعه اسلامي و تحقق دموكراسي در ايران شركت كردم. من هميشه رأي مي دهم اما هيچ وقت نتوانسته ام به سي كانديدا رأي بدهم. در انتخابات مجلس نهم مساله من اين بود كه به كي رأي بدهم؟ اما من معتقد به تحريم نيستم. من به مشاركت و ادامه بازي انتخابات در جامعه ايران اعتقاد دارم.وي در پاسخ اين سؤال كه آيا به نظر شما تحريم انتخابات مجلس شكست خورد، گفت: بله، كاملاً. تحريمي ها به يك پديده تاريخي بدل شدند.آزاد ارمكي در پاسخ اين سؤال كه «يعني حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب مثل نهضت آزادي ديگر به تاريخ سياست در ايران پيوستند؟» اظهار داشت: بله. مگر اينكه گونه جديدي از آنها شكل بگيرد كه بتواند به ساختار قدرت برگردد.
رئيس اتحاديه بارفروشان اهواز اعلام كرد .صادرات به عراق علت افزايش قيمت گوجه در بازار
اعتراف آشکار به دلیل گران شدن گوجه فرنگی در داخل کشور. زیرا که گوجه فرنگی مورد نیاز  مردم در داخل کشور  به عراق  صادر شده است تا بدلیل کمبود در داخل قیمت  گوجه فرنگی گران شود ومردم سرکیسه شوند .
رئيس اتحاديه صنف بارفروشان اهواز گفت: شرايط جوي از جمله سرمازدگي فصل زمستان موجب كاهش ميزان محصولات و تأخير در برداشت شد.اكبر بديعي در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: سقف قيمت اقلام موجود در ميدان شامل هر كيلوگرم سيب درختي فارس و آذربايجان 2300 تومان، ليموشيرين فارس 1500 تومان، پرتقال تامسون شمال 1300 تومان، سيب خاكي و پياز همدان و آذربايجان 400 تومان، خيار 700 تومان، كلم 300 تومان، گل كلم و كاهو 600 تومان و بادمجان 1200 تومان است.وي با بيان اين كه قيمت هر كيلوگرم گوجه فرنگي كرمان 1900 تومان است، افزود: افزايش قيمت گوجه به دليل كاهش مقدار توليد و همچنين صادرات آن به عراق است.رئيس اتحاديه صنف بارفروشان اهواز تصريح كرد: از جمله اقلام وارداتي از خارج از كشور موز و پرتقال مصرفي است كه قيمت هر كيلوگرم به ترتيب 3 هزار تومان و 2 هزار تومان است
اکنون مشخص شده است که دلیل تخلیه از سکنه ی روستا ها وکوچ کردن شان به شهرهای بزرگ وحاشیه وخوش نشین شدن شان بعلت فعالیت 1800 گروه فعال جهادی دانشجویی  می باشد زیرا که جزو دستآورد پیام جهاد اقتصادی خامنه ای در سال قبل است.
يزد- خبرنگار كيهان:يك هزار و 080 گروه جهادي دانشجويي در سازمان بسيج سازندگي كشور در سطح روستاها در حال خدمت رساني هستند.رئيس سازمان بسيج سازندگي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: بسيج جامعه پزشكي در بخش بهداشت و درمان، بسيج دانش آموزي در بخش مرمت و بازسازي مدارس، بسيج جامعه مهندسين در امور فني و تخصصي و طلاب بخش فرهنگي و... در سطح روستاهاي كشور در حال خدمت رساني هستند.سرهنگ محمدحسين حكيم آباديان افزود: امسال در استان يزد در دوره هاي طرح هجرت و سازندگي بالغ بر 93 هزار و 371نفر در قالب يك ميليون نفر روز در عرصه هاي بهداشتي، درماني، فني، كشاورزي مرمت و بازسازي و غيره به فعاليت خواهند پرداخت.رئيس بسيج سازندگي استان يزد خاطرنشان كرد 010 تيم پزشكي امسال به مناطق محروم اعزام و خدمات بهداشتي و درماني را به روستائيان ارائه خواهند كرد.
در 33 سال گذشته در شبکه ی زنجیره ای ترور های داخلی همچون قتل های زنجیره ای وترور های برون مرزی در کشور های گوناگون که شامل قتاله سلاخی کردن با کارد آشپز خانه وربودن ومثله کردن می شود . با وجود اینکه بادستگیری قاتلان وآدمکشان تروریست های اعزامی همراه بوده است. ولی پیوسته  تکذیب نشده است. مگر قرار است  که اکنون طرح ترور فاش شده سفیر عربستان در مصر تکذیب نگردد وبی اساس نامیده نشود؟
رئيس دفتر حافظ منافع كشورمان در قاهره با تكذيب شايعات و خبرسازي هاي برخي رسانه ها مبني بر دستگيري يك باند ايراني سه نفره در خصوص ترور سفير عربستان در اين كشور گفت كه اين گونه ادعاها كاملاً بي اساس است.مجتبي اماني در سخناني با اشاره به اينكه احمد قطان، سفير عربستان در قاهره خود اين اخبار را تكذيب كرد و افزود كه علاوه بر اينكه شخص سفير عربستان اين مساله را تكذيب كرده خود او نيز از هيچ مقام مسئولي نشنيده كه اين ادعا را تأييد كرده باشد.وي ادامه داد كه مسأله بستن سفارت و كنسولگري عربستان در قاهره نه از دور و نه از نزديك هيچ ارتباطي با ايران ندارد. همچنين اين مسأله به روابط قاهره و رياض برمي گردد.اماني با بيان اينكه اين مسأله ربطي به ايران ندارد و ايران در روابط دو كشور دخالتي نمي كند، گفت كه در پس پخش چنين شايعاتي اهداف مشكوكي قرار دارد تا مصر را به عرصه درگيري هاي سياسي و تبليغاتي تبديل كند، اما ايران شديداً با اين امر كه مصر عرصه اين گونه درگيري ها باشد، مخالف است. ايران در مشكل اخير ايجاد شده ميان مصر و عربستان طرفدار (گروه و جناحي) نيست.همچنين يك مسئول مصري ادعاهاي روزنامه الحيات وابسته به جريان وهابيت سعودي در مورد تلاش ايران براي ترور احمد القطان سفير عربستان سعودي در مصر را رد كرده و آن را عاري از واقعيت خواند.اين منبع تأكيد كرد كه سفير عربستان سعودي در مصر از زمان تصدي به اين سمت تا روز شنبه كه قاهره را ترك كرده است، هدف هيچ تلاشي براي ترور قرار نگرفته است.تلويزيون و خبرگزاري الشرق الاوسط مصر نيز خبرهاي منتشر شده از سوي روزنامه الحيات در مورد سوء قصد به احمد عبدالعزيز قطان را رد كردند.خبرگزاري الشرق الاوسط مصر تأكيد كرد: همه مطالب مطرح شده در اين خبر كاملاً بي اساس است، و سفير سعودي در مصر از آغاز مأموريتش تا زمان خروج از اين كشور در شنبه گذشته، هيچگاه مورد سوء قصد قرار نگرفته است.
از بدو ورود خمینی شیاد از بهمن 57 تا کنون در این 33 سال گذشته فقط مرگ وفقر و بدبختی وبیکاری  ومصیبت وبلاهای ناشی از جنگ و زلزله وخشک سالی وبارندگی وسیل و فاصله ی طبقاتی هرروز بیش از روز گذشته نصیب مردم ایران به خصوص محرومان شده که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند .
خرم آباد- خبرنگار كيهان:پيكر پدر فداكار دورودي كه در تلاش براي نجات فرزندش جان خود را قرباني كرد همراه با دختر 5 ساله اش در اين شهر تشييع و به خاك سپرده شد. بر پايه اين گزارش، بارندگي هاي اخير منجر به جاري شدن سيلاب در روستاي سفيد از توابع شهرستان دورود شد و زهرا مرادي مطلق 5 ساله كه همراه والدينش براي تفريح به اين روستا رفته بودند هنگام بازي به داخل سيلاب سقوط كرد. رضا مرادي مطلق رئيس يكي از شعب بانك ملي دورود به دنبال فرياد استمداد دختر خردسالش به كمك وي شتافت اما تلاش او نه تنها منجر به نجات فرزندش نشد بلكه خود نيز در سيلاب غرق شد كه تلاش اهالي براي نجات جان آنان به جايي نرسيد و هر دو جان سپردند