گزیده خبرهای 16 اردیبهشت 91
غلامعلی حداد عال فامیل وهم منقلی رهبر که با حزب آباد گران یکشبه ساخته شده در رأس بازار مکاره ی هفتم مدعی بود که می ایران را ژاپن اسلامی کند اکنون بگوید فرق درجه ریشتر زلزله های ژاپن و ضریب خسارات وارده بین ایران وژاپن چگونه می باشد؟ آیا مشابه زلزله آبدانان در ژاپن موجب خسارات می شود که چنین سبب تخریب وویرانی شده است؟
فرماندار آبدانان گفت: خوشبختانه تاکنون زلزله تلفات جانی نداشته و تنها 14 نفر زخمی شده ند.نصرتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه زلزله دیروز این شهرستان که 5.5 ریشتر بوده تلفات جانی تا کنون نداشته و تنها 14 نفر زخمی شده است.وی گفت: بیش از 70درصد منازل بخش سراب باغ و کلات مورموری خسارت وارد کرده است.وی اظهار داشت: برای اسکان مردم این بخشها دو اردوگاه برای اسکان مردم دایر شده است و تا کنون بیش از 700چادر در این اردوگاها دایر شده است.وی افزود: روستای هانگه کلات مورموری به طور کلی تخریب شده است و تعدادی از خانه های روستای حلیوه هم تخریب شده است.رئس ستاد بحران شهرستان آبدانان گفت: در این بخشها نیروهای امدادی مسقر شده اند و از لحاظ امکانات خوشبختانه کسری وجود ندارد و شهر آبدانان در آرامش کامل به سر می برد و تنهاد مردم بخشهای از لحاظ روحی و روانی دچار استرس شده بودند که با حضور اعضای ستاد بحران اوضاع روحی و روانی آنها به شرایط مطلوبی رسیده است و همه امکانات برای برگزاری انتخابات باشکوه مهیا است.
اینهم بخشی از دستآورد صادرات گوجه فرنگی از خوزستان به عراق می باشد که موجب افزایش قیمت گوخه فرنگی شده است. البته موجب دوبله سرکیسه کردن و سود باد آورده بردن دلالان است که هم از طریق صادر کردن وهم با گران شدن قیمت گوجه فرنگی  در داخل نصیب شان می شود.
گوجه فرنگی در بازار تهران به کیلویی ۳۵۰۰ تومان رسید و مسئولان در پاسخ به دلیل این سریال تکراری، به رغم ظرفیت‌های فراوان همواره می‌گویند تولید در این موقع سال کم است.افزایش قیمت گوجه فرنگی موضوعی است که همه ساله اتفاق می‌افتد و تقریبا به سریال تکراری تبدیل شده است.گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در تهران به ۳۵۰۰ تومان رسیده است. اما مسئولان همواره در توجیه این گرانی می‌گویند تولید گوجه فرنگی جنوب کشور در این موقع سال تمام شده و تولید منطقه شمال و شمال غرب کشور نیز شروع نشده است که باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت می‌شود.صحبت‌های مسئولان در حالی بیان می‌شود که گویا آنها اعتقادی به پرورش گلخانه‌ای، انبارداری، صنایع تبدیلی و فراوری ندارند، امکان کشت گوجه فرنگی گلخانه‌ای در هر شرایطی وجود دارد و ارقام پرمحصولی هم در کشور هست که تا بیش از ۱۲۰ تن در هکتار محصول تولید می‌کنند و در صورت توسعه کشت آن هیچ کمبودی در کشور نخواهیم داشت.همچنین این محصول بیش از دوماه امکان انبارداری و نگهداری دارد که در صورت داشتن ظرفیت انباری کافی به راحتی می‌توان این شکاف تولید را کامل کرد. از سویی کارخانه‌های فراوری و تبدیلی نیز می‌توانند با تنوع بخشیدن به محصولات تبدیلی و فراوری خود جایگزین مناسبی برای خود محصول گوجه‌فرنگی در زمان نیاز باشد.بنابراین شایسته نیست کشوری با دارا بودن جایگاه مناسب در تولید محصولات جالیزی اینچنین با نوسان شدید قیمت مواجه باشد.
افزایش 80 تومانی نرخ گندم، احتمالی گرانی نان
مگر نان غذای اصلی اکثریت خانواده محروم نیست که درزیر خط فقر اقتصادی بسر می برند .حال با توجه به نرخ رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری و گرانی افزایش قیمت نان خانواده های محروم وتهی دست چه کنند؟دولت مدعی عدالت محور وساده زیست وپاک ترین دولت تاریخ چه پاسخی در این مورد دارد؟
با تصویب دولت، قیمت فروش هر کیلوگرم گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی به کارخانجات آرد و سایر متقاضیان 440 تومان تعیین شد که بیش از 80 تومان نسبت به قیمت قبلی افزایش نشان می‌دهد.به گزارش خبرنگار مهر، این مصوبه در پی تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در جلسه مورخ 29 فروردین امسال کارگروه کنترل بازار و به استناد اصل 127 قانون اساسی اتخاذ شده است.براساس این مصوبه، قیمت فروش گندم اعم از وارداتی و تولید داخل توسط شرکت بازرگانی دولتی به کارخانجات آرد و سایر متقاضیان، 440 تومان (هر کیلوگرم) تعیین شد.محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در تاریخ 12 اردیبهشت ماه جاری این مصوبه را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده است.در حالی قیمت فروش گندم اعم از وارداتی و تولید داخل توسط شرکت بازرگانی دولتی به کارخانجات آرد و سایر متقاضیان، 440 تومان تعیین شد که پیش از این، این قیمت 360 تومان بود.باتوجه به این مصوبه، احتمال افزایش مجدد قیمت نان در آینده ای نزدیک وجود دارد.
نماینده مجلس : اختلافات سران قوا نباید رسانه‌ای شود
چون مردم نا محرم هستند ودانستن حق شان نیست .به خصوص پیرامون سگ دعوای میان 3 قوه را اگر بدانند ممکن است موجب قیام شان شود که موجب خوشآیند رهبر وکودتاگران نیست.
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: یکی از توطئه‌های دشمنان ایجاد اختلاف میان مسئولان نظام و جدایی مردم از حکومت است که طی 3 دهه اخیر این توطئه را با جدیت پی‌گیری می‌کنند.وی تصریح کرد: اگر به عملکرد رسانه‌های ضد انقلاب و غربی در این مدت توجه کنیم، در می‌یابیم که بیش‌تر تلاش آنها مربوط به ایجاد اختلاف میان مسئولان نظام و دل‌سرد کردن مردم است.این مسئول ادامه داد: در این شرایط باید هوشیار بود و اقدامی انجام نداد که به سود دشمنان اسلام و انقلاب تمام شود.عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: از سوی دیگر تحت هیچ شرایطی نباید اختلافات مسئولان در رسانه‌ها مطرح شود، چرا که موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد تنش در جامعه می‌شود.اکرمی تأکید کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که در شرایط کنونی باید بیش از گذشته به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت توجه داشته و با طرح مسائل تنش‌زا، آرامش جامعه را برهم نزنند
پرونده تخلف بانکی 100 میلیون یورویی به دادگاه ارسال شد..
سئوال است مگر می شود مدعی شد که توی دریا رفت وخیس نشد؟ چگونه است که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد فقط پرونده ی دزدی ورشوه واختلاس دولت  پیگیری وفاش  می شود؟ ! وبقیه نهادهای حکومتی وشرکاء   وحتی بیت رهبری که اگر  چنانچه فساد اقتصادی ومالی شان بیشتر نباشد کمتر هم نیست قسر در می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سؤالات روحانیون و طلاب حوزه علمیه بندرعباس پاسخ داد. ارتباط برخی مسئولان با جادو و جادوگری، ماجرای تخلف بانکی 100 میلیون یورویی در استان هرمزگان و نقش برخی از مسئولان در تخلف بانکی سه هزار میلیاردی از جمله این سؤالات بود.رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ماجرای تخلف بانکی 100 میلیون یورویی در استان هرمزگان که سؤال یکی از طلاب بود، گفت: پرونده به دادگاه ارسال شد. امیدواریم با حساسیت و جدیت به این پرونده رسیدگی شود. کسی که صد میلیون یورو با زد و بند به دست آورد، بلد است با یک وکیل حرفه‌ای خودش را از دست قانون نجات دهد. بنابراین از دوستان دستگاه قضایی درخواست داریم این پرونده را با توجه ویژه به سرانجام برسانند.