گزیده خبرهای 23 اردیبهشت -91 –قسمت-3
بازداشت معین غمین و محمد حاجی بابائی دو فعال دانشجویی در بابل
چقدر رژیم ضدبشری و قرون وسطایی نا متعارف وحشت از قشر تحصیل کرده ونخبگان جامعه دارد که 33 سال است بطور سیستماتیک یورش وتهاجم به دانشگاه ها ودانشجویان را بدون وقفه اجرا نموده است؟
معین غمین و محمد حاجی بابائی دو فعال دانشجویی در بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.به گزارش کلمه از شهرستان بابل، نیروهای امنیتی طی روزهای گذشته اقدام به ایجاد محدودیت و فشار بیشتر به چند تن از فعالان دانشجویی و همچنین فعالان مدنی کرده اند.بنا بر اخبار رسیده از استان مازندران، نیروهای امنیتی شهرستان بابل در روزهای گذشته دو تن از دانشجویان دانشگاه های بابل را بازداشت کرده اند. از جمله دانشجویان بازداشت شده معین غمین دانشجوی سال سوم رشته صنایع دانشگاه علوم و فنون بابل است. وی در روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ۹۱ بازداشت شد.علاوه بر وی محمد حاجی بابائی، دانشجوی دانشگاه علوم و فنون بابل نیز به تازگی بازداشت شده است که از محل بازداشت و نگهداری وی تاکنون اطلاعاتی در دست نیست.لازم به ذکر است استان مازندران و به خصوص شهرستان بابل از جمله مناطقی است که طی سال های بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، ماموران و نهادهای امنیتی در آن به صورت گسترده دست به بازداشت فعالان سیاسی، مدنی و دانشجویی زده اند.با آنکه با گذشت حدود ۳ سال از انتخابات ریاست جمهوری و برخورد وسیع با اصلاح طلبان در سطح کشور، دستگاه های اطلاعاتی امنیتی ادعای کنترل بر اوضاع و حتی زنده نبودن جنبش سبز را دارند، مشخص نیست این موج فشار بر نهادها و فعالان مدنی و دانشجویی در این روزها با چه دلیلی صورت می گیرد.
ساعت تردد دانشجویان خوابگاهی به والدینشان پیامک می‌شود!
نمایشی دیگری از سیاست جاسوسی وتفتیش عقاید وتعقیب دانشجویان بدلیل وحشتی که از دانشجویان می شود .به خصوص 22 خرداد سال کودتای ننگین 88 نزدیک می شود که برای پیش گیری می بایست طرح کنترل دانشجویان دنبل شود
رییس دانشگاه آزاد بروجرد همزمان با آغاز هفته خوابگاه‌ها، گفت:ورود و خروج دانشجویان از خوابگاه با سیستم الکترونیکی به صورت پیامک به خانواده‌های آنان اطلاع داده می‌شود.به گزارش ایسنا احمد سیف با اعلام این خبر افزود: هم‌اکنون در مجتمع خمینی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد دو خوابگاه با ظرفیت ۸۰۰ نفر وجود دارد. خوابگاه سوم نیز به زودی راه اندازی می شود که با راه اندازی آن کل دانشجویان دختر دانشگاه آزاد بروجرد به خوابگاه‌های داخل مجتمع خمینی  انتقال داده می‌شوند.وی تصریح کرد: در حال حاضر ورود و خروج دانشجویان از خوابگاه با سیستم الکترونیکی به صورت پیامک به خانواده‌های آنان اطلاع داده می‌شود.رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: دانشجویان هنگام ورود و خروج از کارت الکترونیکی استفاده کرده و در همان زمان تردد دانشجویان به خوابگاه‌ها به پدر خانواده پیامک می‌شود.
رئیس دانشگاه علامه: تکفیک جنسیتی 3هزار کلاس درس دانشگاه علامه
باز هم نمایش ماهیت پلید زن ستیزی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی و وحشت از دانشجویان به خصوص دانشگاه دختر که برای کنترل کردن شان از طرح تفکیک جنسیتی جداد سازی دختر و پسر استفاده می شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی دخترها و پسرها در این دانشگاه خبر داد و گفت: 3 هزار و 218 کلاس در این دانشگاه به تفکیک خواهران و برادران انجام شد و پس از تفکیک آمار مشروطی دانشجویان کاهش یافت.به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی در همایش بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری که از سوی بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص فعالیت‌ خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در این دانشگاه گفت: با همکاری و همراهی همکاران در سال گذشته طرحی را در رابطه با ساماندهی کلاس‌های دانشگاه شروع کردیم که در این دانشگاه 3 هزار و 218 کلاس به تفکیک خواهران و برادران انجام شد.
محسنی اژه ای: عده‌ای در اوضاع گرانی سوء استفاده می‌کنند و جیب‌هایشان را پر می‌کنند
درر ژیم ضد بشری عوامفریب ودین فروش غارتگر با دستگاه فاسد قضاییه مظلوم کش ظالم پرور پس از 33 سال که فساد وظلم در همه سطوح بیداد می کند آخوند جانی گوش وآدمخور مدعی اجرای تحقق عدالت شده است!
 
دادستان کل کشور گفت: مردم به نظام اسلامی امیدوارند و امیدوارتر خواهند بود اگر بدانند حق‌کشی و ظلم در کشور جایی ندارد.به گزارش خبرآنلاین؛ غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: مردم به خوبی مشکلات، فقر و گرانی را تحمل می‌کنند؛ به شرط اینکه بدانند عدالت برقرار است.او گفت: اگر بخواهیم مردم به ویژه نسل جوان امید و نشاط داشته باشند باید برای آنها مسجل شود که نظام و حکومت به دنبال تحقق عدالت هستند.اژه ای گفت: متاسفانه عده‌ای در اوضاع گرانی سوء استفاده می‌کنند و جیب‌هایشان را پر می‌کنند که این برای مردم قابل تحمل نیست.بخشی از سخنان اژه ای را به نقل از ایسنا بخوانید؛- دشمنان و شیطان‌صفتان تلاش می‌کنند که مردم و نسل جوان را نسبت به آینده مایوس کنند و اهتمام دارند که مردم را با مشکلاتی که سبب اصلی آن دشمنان هستند نسبت به آینده در تردید قرار دهند.- کسانی که از انقلاب اسلامی ضربه خورده‌اند و منافعشان به خطر افتاده است برای کشور نقشه می‌کشند و به هر طریقی سعی دارند بین مردم و مسئولان، مردم و مردم و مسئولان با یکدیگر جدایی و تفرقه ایجاد کنند.- در شرایط کنونی باید هوشیار باشیم که مسائل حاشیه‌ای وارد متن نشود، دوست و دشمن را متمایز کنیم، نسبت به توطئه‌های گوناگونی که برایمان تدارک دیده‌اند غافل نباشیم و بصیرت خود را افزایش دهیم.- سال گذشته دشمنان برای جمهوری اسلامی ایران نقشه کشیدند، حلقه اقتصادی را تنگ‌تر کردند و تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه ایجاد کردند و مسئولان جمهوری اسلامی را تهدید کردند که از ورود آنها به غرب و اروپا جلوگیری خواهند کرد؛ این در حالی است که مسئولان کشور در غرب و اروپا حسابی ندارند که بلوکه شود.- هر وقت خنثی شدن توطئه دشمنان را می‌بینیم شاهد وقوع معجزه‌ای در کشور هستیم.
همسر نرگس محمدی: نرگس گفت هر بلایی اینجا سر من بیاید مسولش وزارت اطلاعات است!
بازهم  با سیاست زن ستیزانه  فشار گاز انبری برروی وکلای دادگستری وفعالین حقوق بشر افزایش داده شده است تا دیگر جای هیچگونه ابهامی در ماهیت قرون وسطایی وضد بشری بودن این رژیم باقی نماند.
تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد، گفت که همسرش در ملاقات با خانواده اش روز سه شنبه ۱۹ اردبیهشت گفته است هر بلایی اینجا سر من بیاید مسولش وزارت اطلاعات است. تقی رحمانی با اظهار اینکه وضعیت همسرش در روز ملاقات اصلا مناسب نبوده است و هنوز مشخص نیست به چه اتهام جدیدی نرگس در حال بازجویی دوباره است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« روز سه شنبه خانواده نرگس و بچه ها با او در حضور دو نگهبان ملاقات داشته اند. وضعیت جسمی او بسیار بد بوده، به سختی راه می رفته و در زمان صحبت هم دچار لکنت بوده است. نرگس در این ملاقات به خانواده اش گفته که هر بلایی اینجا سر من بیاید مسولش وزارت اطلاعات ایران است. گفته است که در طول روزهای اخیر چند بار سرش به دیوار سلول خورده و یا به زمین خورده است. همین طور گفته که همچنان بر عقاید حقوق بشریم پایبندم و معتقدم هیچ جرمی مرتکب نشده ام. ولی او در حضور ماموران زندان نتوانسته چیزی از بازجویی های تازه اش بگویدنرگس محمدی که در تاریخ سوم اردبیشهت ماه توسط ماموران امنیتی برای اجرای حکم ۶ سال حبس از خانه مادریش در زنجان به تهران برده شد به جای آنکه طبق روال قانونی به بند عمومی زندان اوین منتقل شود سر از بند ۲۰۹ زندان اوین در آورد و در حال حاضر در سلول انفرادی و تحت بازجویی مجدد است. هنوز وکیل و خانواده او از علت بازجویی های مجدد خانم نرگس محمدی اطلاعی ندارند.بسیاری از فعالان حقوق بشر و فعالان سیاسی در داخل و خارج از کشور آزادی فوری او را از مقامات قضایی ایران خواستار شدند. همچنین به گفته تقی رحمانی آیت الله موسوی اردبیلی، صانعی و بیات زنجانی طی روزهای اخیر با مادر نرگس محمدی تماس گرفته و اظهار همدردی کرده اند.تقی رحمانی با اعتراض به اینکه برای انتقال نرگس محمدی به بند ۲۰۹ هیچ توجیه قانونی وجود ندارد به کمپین گفت:« خانواده نرگس اعتراض کرده اند که چرا او برای اجرای حکمش به بند عمومی نرفته است و مسولان در جواب گفته اند حالا عیبی ندارد، حکمش را فعلا در ۲۰۹ می گذراند. علیرغم پیگیری های خانواده و وکیلش هنوز هیچ پاسخی نگرفته ایم که او برای چه بازجویی می شود و چرا در بند ۲۰۹ است