گزیده خبرهای 1 مرداد 91- قسمت-2
كم‌كم بايد فاتحه چاي ايراني را خواند.چه اتفاقي افتاده است كه در سال توليد ملي برآيند ديدگاه كشاورزان چايكار شمال ايران كه بيش از 60 هزار خانوار را شامل مي‌شود اين جمله است كه "صنعت چاي يك صنعت ورشكسته است و كم‌كم بايد فاتحه چاي ايراني را خواند.
ایکاش که نتیجه ی سیاست 33 ساله چوب حراج زدن بر منابع وذخایر طبیعی کشور که همراه با رشد واردات ونابودی اقتصاد کشور شده است فقط خواندن فاتحه برای تولید  و صنعت چای بود و این سیاست فاتحه خوانی  همه گیر نشده بود وشامل صنعت وکشاورزی ومحیط زیست و.... نمی شد؟.”
 به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دستكم 60 هزار خانوار در 34 هزار هكتار باغ چاي فعاليت مي‌كنند و هر هكتار باغ چاي 90 كارگر را در طول سال مشغول مي‌كند اما چايكاران محصول‌شان را مفلوك‌ترين محصول كشاورزي مي‌دانند و با دلي پر درد از نبود حمايت‌ها، نداشتن ارزش اقتصادي، جايگاه بازار داخلي و خارجي، فرسودگي باغات و كارخانجات چاي خشك‌كني و حتي دير پرداخت كردن بهاي محصولشان با ناميدي سخن مي‌گويندبرگ سبز چاي كه فقط بايد از طريق خريد تضميني از دست كشاورز جمع‌آوري شود، سال گذشته به دليل تخمين نادرست مسئولان، بهاي خريد برگ سبز چاي بسيار كمتر از ميزان واقعي آن درنظر گرفته شد به طوري كه بهاي دسترنج چايكاران پس از گذشت بيش از يكسال و طي ده‌ها مرحله و به صورت خرد خرد و تدريجي پرداخت شددر چنين شرايطي چايكاران كه به گفته خود "حتي براي امرار معاش با مشكل مواجه بودند توانايي رسيدگي به باغ، كوددهي و هرس و ... را نداشتند و باغات چاي امسال هيچ گونه آمادگي براي توليد نداشت و آنچه هم برداشت مي‌شود حاصل لطف خداوند و اقليم مناسب و همراهي باران رحمت الهي است.” علي‌رغم اينكه امسال ميزان برداشت برگ سبز چاي 25 درصد از سال گذشته كمتر شده است چايكاران از داشتن محصول ناراضي هستند و توليد را عامل گرفتاري خود مي‌دانند چراكه اگر محصول را برداشت نكنند باغشان از بين مي‌رود و براي دوره‌هاي بعدي با مشكل مواجه مي‌شوند و اگر قصد برداشت داشته باشند بايد هزينه‌هاي كارگري بپردازند كه قيمت‌هاي تعيين‌شده‌ خريد تضميني جوابگوي اين هزينه‌ها نيستدر اين زمينه نعمت ياور‌زاده ـ رييس سنديكاي كارخانجات چاي شمال ـ به خبرنگار ايسنا اظهار كرد: به دليل بي‌توجهي‌ها و نبود حمايت از اين محصول كم‌كم فاتحه چاي ايراني خوانده مي‌شودوي با ابراز تاسف از نبود بازار مصرف داخلي و خارجي براي چاي ايراني تصريح كرد: افزايش قاچاق چاي باعث شده انگيزه براي واردات رسمي چاي و در پي آن مجوزهاي خريد چاي خشك داخلي كاهش يابد. 
وقتی دختر معاون وزیر، با مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه معتبر می شود + سند
 خوب وقتی رفسنجانی از رأس سیرک مجمع خبرگان آخوندی جراحی می شود . همچنین در ادامه دانشگاه آزاد از چنگ وی در آورده می شود .چون موضوع رقم  250 میلیارد دلار ثروت ودارایی این دانشگاه مطرح است . از سوی دیگر مدرک قلابی سازی که مسأله ی جدیدی نیست .زیرا که حداقل در دوران خاتمی پرونده  ی دانشگاه هاروارد و مدارک قلابی را پاسدار شریعتمداری در دروغ نامه ی کیهان گشود ودنبال می کرد تا جایی که مدرک قلابی یا افتخاری این دانشگاه آخوند علیزاده همشهری ولی فقیه را فاش نمود که دادستان تهران و معاون رئیس دستگاه فاسد قضاییه بودد. بنابراین اکنون که گزارش شده  دختر معاون وزیر با مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه شده است  موضوع جدید و زیاد مهمی نیست.
انتخاب : در اقدامی تعجب برانگیز، دختر معاون یکی از وزارتخانه های مرتبط با «دانشجو» و دانشگاه،  با مدرک لیسانس تغذیه و فوق لیسانس زبان دانشگاه آزاد، عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه علم و صنعت شده استط . م فرزند م . م معاون وزیر به سادگی به عضویت هیت علمی یکی از بهترین دانشگاه های کشور در آمده است.موضوع قابل توجه آن است، که خانم م با فوق لیسانس دانشگاه آزاد در رشته ی زبان آنهم در سال 88 و صرفاً با سابقه تدریس در یک آموزشگاه، موفق به کسب چنین عنوانی شده است. ناگفته نماند که رشته ی تحصیلی ایشان در مقطع لیسانس علوم تغذیه است. این در حالی است که افراد زیادی با مدرک دکترا در صف عضویت در هیت های علمی دانشگاه های ازاد و غیره هستند.
روزنامه ایران: مشایی محبوبترین چهره سیاسی کشور است
رقابت هار ناشدنی بی ترمز ودنده عقب کنده شدگان در دروغ گفتن وخالی بندی کردن  آنگونه  شده است که از  رشد رقابت واختلاف جنگ قدرت وثروت حاد تر شده است .
روزنامه دولتی "ایران" : برخی نظرسنجی های منتشر نشده مراکز رسمی نشان می دهد، اسفندیار رحیم مشایی محبوب ترین چهره سیاسی کشور استبسیاری از صاحبنظران معتقدند حضور رحیم مشایی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری زمینه ساز مشارکت حداکثری و انتخابات رقابتی خواهد بود. در مقابل برخی دیگر بر این باورند که حضور مشایی حتی در صورت تایید صلاحیت، انتخابات را با تنش هایی روبرو خواهد ساخت.
معاون اول احمدی نژاد: رفاه را به مردم هدیه می دهیم
زمان شاه مردم متعرض توی خیابان ها فریاد می زدند که می می گویی. شاه نمی خواهیم ولی نخست وزیر عوض می شود .اکنون پرونده اختلاس کلان معاون اول رئیس جمهور گشوده است و رشد تورم و گرانی وفقر و بیکاری کمر مرم محروم را شکسته است و شرایط سختی به اینان تحمیل شده که هرروز هم شرایط سخت تر می شود .ولی این مدعی برا ینمک برروی زخم اینان  پاشیدن ادعای هدیه رفاه به مردم داده است .
معاون اول احمدی نژاد  در مراسم اختتامیه هفته تامین اجتماعی گفت: تلاش جمهوری اسلامی همواره بر این اصل استوار است تا با ایجاد و تكیه بر نظام تامین اجتماعی، رفاه را به مردم بخصوص كارگران و كارمندان هدیه دهد. به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه شنبه شب در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد، 'محمد رضا رحیمی' افزود: دولت و نظام با تمام مشكلاتی كه استكبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای كشور ایجاد كرده، با تكیه بر كارگران و كارمندان توانسته است این مشكلات را از پیش رو بر دارد و تامین اجتماعی نیز به عنوان یاری دهنده كارگران و كارمندان و تامین آینده آنان از هیچ كوششی فروگذاری نكرده است. معاون اول رییس جمهوری در ادامه افزود: استكبار جهانی با ایجاد تحریم های مختلف و موانع گوناگون به دنبال آن است تا ملت غیور و همیشه در صحنه ایران را به زانو در آورد اما ما با حمایت از یكدیگر توانسته ایم این موانع را یكی پس از دیگری پشت سرگذاشته و استكبار جهانی را مایوس سازیم. 
بازداشت برادر سردار قاسم‌ سلیمانی به دلیل اختلاس و فساد مالی
مشخص است که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد که عنصری غیر فاسد یافت نمی شود آنانکه که به مراکز قدرت وثروت وصل می باشند .هم آسان بیشتر غارتگری می کنند .هم اینکه از دیوار آهنین امنیتی برخور دار می باشند .ولی تعجب انگیز است که چرا برادر پاسدار تروریست فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی بازداشت شده است؟ لابد یا رقم فساد خیلی بالاست وگندش در آمده است .یا اینکه وابسته به جریان رقیب مدعی اصلاح طلب یا رئیس جمهور است . یا اینکه بدلیل نامش می باشد که چرا مذهبی نمی باشد.
جرس: سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران، برادر سردار قاسم سلیمانی، به دلیل اختلاس و فساد مالی از این مسئولیت برکنار و بازداشت شدبنا به اخبار رسیده به جرس، در رسیدگی به پرونده‌ او 20 نفر دیگر نیز متهم به همکاری با او بودند که اتهام همگی آنها دست بردن در جیره غذایی زندانیان و سربازان زندان عنوان شده استبر اساس این گزارش، با توجه به رابطه‌ی خویشاوندی سهراب سلیمانی با سردار قاسم سلیمانی، مسئولان قوه قضائیه از انتشار خبر این فساد مالی جلوگیری کرده و هم اکنون متهم اصلی و دیگر متهمان به قید وثیقه تا رسیدگی نهایی به پرونده آزاد هستند و بعید به نظر می‌رسد که رسیدگی به این پرونده فساد مالی همچون دیگر پرونده های مشابه به سرانجام برسد.
یک نماینده خطاب به وزیر كار: اگر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده بود امروز بیکار نداشتیم
 با این حساب این نماینده بازار مکاره آشکارا اعتراف کرده است که تعداد 4 میلیون و 100 هزار نفر بیکار دستآورد دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد  می باشد .زیرا که قول اشتغال  این رقم را داده بود.
ايلنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن در جریان حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: آقای وزیر اعلام کردید در سال ۸۹ برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در سال ۹۰ برای دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کنید اگر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شده بود امروز نباید بیکار داشته باشیم.به گزارش ايلنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱ مرداد مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که میزان رشد سرمایه‌گذاری در حدی نبوده است که بتوان چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد پس ایجاد این میزان شغل توسط دولت شعار بود .نماینده مردم ارومیه در ادامه خطاب به وزیر گفت: شما باید به عنوان وزیر کار، زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال تلاش می‌کردید و از وزارتخانه‌های دیگر کمک می‌گرفتید. اما اگر نمی‌توانید در سیاستگذاری دولت تاثیر بگذارید چرا وزیر شدید؟عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: چرا در اصلاح قانون کار سه‌جانبه‌گرایی عمل نکردید و تنها سهم دولت و کارفرما را در نظر گرفتید؟ چرا بازنشستگی پیش از موعد و ماده ۱۰ مشاغل سخت و زیان‌آور را اجرایی نکردید؟