کریم عابدی در گفت‌وگو با فارس:حمله آمریکا به ایرباس707 همانند بمباران هیروشیما از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود .خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: همانطور که بمباران هیروشیما در خاطر ملت‌ها باقی مانده جنایت آمریکا در مورد هواپیمای مسافربری ایران از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود.  12 تیر91
چگونه است اکنون که مذاکره ی هسته ای مسکو همچون مذاکره ی هسته ای در استانبول و بغداد  منتهی به شکست شده است .زیرا که حاکمان ایران حاضر به پذیرش توقف غنی سازی اورا نیوم نشده اند در نهایت اصرارشان به ادامه ی غنی سازی اورانیوم چون ربط به هدف دست یابی به سلاح نظامی هسته ای دارد منجر به اجرای تحریم نفت از سوی اروپا شده است . ناگهان  موضوع سقوط ایراس 707  مطرح وبا بمباران هیروشیما مقایسه شده وتأکید بر عدم  پاک شدن حافظه  ی تاریخ  محور این  فاجعه شده است؟ اما سئوال است که  چرا  مدعی  به اقدام و انفجار  وکشته ومجروج شدن تفنگداران آمریکایی در سواحل آبی بیروت اشاره نکرده است که این اقدام چیست  که از سوی حزب الله لبنان انجام شد . سپس پاسدار محسن رفیقدوست فرمانده وقت سپاه پاسداران اعتراف نمود هم چاشنی وهم اید ئولوژی این انفجار تروریستی از ایران به لبنان رفته بود . همچنین این چگونه  ادعای ز نده نگهداشتن حافظه تاریخی  ضد آمریکایی می باشد که گذشته از داستان مک فارلین وکیک وکتاب و کلت ودیدار با رفسنجانی در تهران در سال 65  در ادامه پس از اشغال نظامی افغانستان  رفسنجانی در خطبه نماز جمعه ی تهران  خود خطاب به بوش گفت ایشان می داند که اگر چنانچه همکاری ما نبود هنوز هم طالبان در افغانستان  در قدرت بودند . البته مشابه همین همکاری در اشغال نظامی عراق تکرار شد.
محمد کریم عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس بار دیگر چهره کریه مقامات آمریکایی را بر همگان نمایان کرد.این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پس از هدف قرار گرفتن بالگرد هلال‌ احمر ایران و هواپیمای شهید محلاتی با چراغ سبز آمریکا در طول جنگ تحمیلی، در روزهای پایانی 8 سال دفاع مقدس، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی وینسنس آمریکا مورد اصابت موشک قرار گرفت.وی در ادامه افزود: پس از پیروزی‌های ایران در جبهه‌های مختلف جنگ و ناامیدی آمریکا از صدام، این کشور خود مستقیماً وارد عمل شده و پس از حمله به سکوهای نفتی و همچنین ناوها و ناوچه‌های ارتش جمهوری اسلامی، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد.این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: مقامات آمریکایی در حالی هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران را شناسایی اشتباه هواپیمای ایرباس از جنگنده می‌دانند که نه تنها هواپیمای مسافربری حتی با چشم غیرمسلح  ازجنگنده تمیز داده می‌شود بلکه اعطای مدال به فرمانده ناو وینسنس بعد از این حادثه خود از عمدی بودن آن حکایت دارد.عابدی خاطرنشان کرد: همانطور که بمباران هیروشیما در خاطره ملت ژاپن و سایر ملت‌های جهان باقی مانده جنایت آمریکا در مورد هواپیمای مسافربری ایران نیز از حافظه تاریخ پاک نشده و چهره کریه آمریکا را بیش از گذشته بر همگان نمایان خواهد کرد.