خوراکی‌ها خواص شگفت انگیز لوبیای سیاه

خوراکی‌ها
خواص شگفت انگیز لوبیای سیاه
لوبیای سیاه علاوه بر پروتئین و فیبر بالا، دارای ویتامین‌های فراوان و مواد معدنی ضروری برای بدن است. یک دوم فنجان از لوبیای سیاه پخته شده حاوی 312 کالری، 8 گرم پروتئین، 0.5 گرم چربی، 20 گرم کربوهیدرات و 8 گرم فیبر است.
مصرف یک دوم فنجان لوبیای سیاه می‌تواند 10 درصد از آهن روزانه موردنیاز، 14 درصد از تیامین، 32 درصد از فولاد، 15 درصد از منیزیم، 12 درصد از فسفر، 9 درصد از پتاسیم، 6 درصد از روی، 9 درصد از مس و 19 درصد از منگنز روزانه مورد نیاز بدن را تامین کند. لوبیای سیاه، همچنین دارای موادی مانند ساپونین‌ها، آنتوسیانین‌ها، کمپفرول و کوئرستین است که همگی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارند.
به طور خلاصه برخی از فواید لوبیای سیاه بر سلامت بدن به شرح زیر می‌باشند:
*
استخوان‌های سالم
آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، مس و روی موجود در لوبیای سیاه می‌تواند به ساختن و سالم نگه داشتن استخوان‌های بدن کمک شایانی کند.
کلسیم و فسفر در ساختار استخوان به شدت ضروری و مهم هستند و آهن و روی در تقویت و الاسیته استخوان‌ها و غضروف‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. 99% از ذخیره کلسیم بدن و 80% از فسفر آن در استخوان‌ها ذخیره می‌شوند که ضرورت وجود این مواد معدنی در رژیم غذایی را بیش از پیش برایمان مشخص می‌کنند.
*
فشار خون پایین