سرمقاله : جمهوری "امتداد آثار وجودی خمینی شیاد"

روزی نامه ی جمهوری اسلامی شنبه 20 تیرماه سال 1394
سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری اسلامی "امتداد آثار وجودی خمینی شیاد"
سرمقاله نویس روزی نامه ی جمهوری اسلامی باآویزان شدن به فتوای خمینی شیاد که شیادانه  جمعه آخر ماه  روزه ای را روز قدس نامید وهرسال در چنین روزی شوی کمدی راهپیمایی   در دفاع تاکتیکی – تبلیغاتی از فلسطین علیه ی اسراییل برپا می شود وپرچم کشورهای آمریکا واسراییل آتش زده می شود . اما سرمقاله نویس با بهانه ی دفاع از هم پیمانان عراق و سوریه و حزب الشیطان لبنان و حوثی های یمنی  به سراغ کشورهای عربی منطقه رفته است و زهبران این کشورها ا متهم به سران ارتجاع عرب کرده است که چرا دراتئلاف علیه ی حوثی های یمنی آلت دست پاسداران وارد جنگ هوایی شدند . بنابراین بدون اشاره به نقش سپاه پاسداران که عامل اصلی مسلح وتحریک کردن حوثی های یمنی و ایجادجنگ داخلی در یمن می باشد . زیراکه هدف ناامن وبی ثبات کردن شبه جزیره ی عربستان بوده است . ولی مدعی سرمقاله نویس باپاک کردن صورت مسأله  مدعی شده  همدستی سران ارتجاع عرب با رژیم صهیونیستی، برای اهل فن، موضوع پنهانی نبود ولی اینکه آل سعود، علیرغم ظاهرسازی‌ها و مسلمان نمائی‌هائی که برای فریب دادن افکار عمومی مسلمانان دارند، اینگونه آشکارا و بی‌پرده به میدان بیایند و دست دردست صهیونیست‌ها علیه ملت‌های سوریه و عراق و یمن مرتکب اینهمه جنایت شوند، نشان دهنده عبور آنها از خط قرمزها و گستاخی و بی‌پروائی آنها در ارتکاب هر اقدامی علیه ملت‌های مسلمان است. در این میان، آل سعود از سایر سران ارتجاع عرب بی‌پرواتر و گستاخ‌تر عمل کرده و عدم پای بندی خود به موازین شرعی و اخلاقی را نشان داده است. جنگ علیه ملت یمن در ماه حرام و ماه صیام، کودک کشی، ویران ساختن خانه‌ها، مساجد،‌ بیمارستان‌ها، مدارس و زیرساخت‌های کشور فقیر یمن در نهایت قساوت، فقط بخشی از عملکرد آل سعود است. پرونده این خاندان جنایتکار بقدری سیاه است که آن را فقط با پرونده رژیم صهیونیستی می‌توان مقایسه کرد.

تفاوت اساسی مردان خدا با افراد دیگر اینست که آثار وجودی مردان خدا برای همیشه امتداد دارد و همه از برکات آنان بهره می‌برند. اتصال خود مردان خدا با مبدا موجب استمرار آثار وجودی آنان و شمول برکات آن بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی و مصداقی می‌شود.
امام خمینی، یکی از کم‌نظیرترین مردان خداست که خدای متعال، زمینه توفیق درک برکات وجودی او را برای ما مردم عصر حاضر فراهم ساخته است. اینکه چه تعداد از ما به بهره‌برداری از این زمینه مساعد موفق شده‌ایم، موضوعی است که به خودمان مربوط می‌شود. از حالا به بعد نیز فرصت تلاش برای بهره‌برداری فراهم است و هر کس بخواهد عقب ماندگی خود را جبران کند، می‌تواند.
تعیین روز قدس، یکی از آثار وجودی امام خمینی است که امتداد دارد و هرچه بیشتر زمان می‌گذرد برکات آن بیشتر مشخص می‌شود. امسال، روز قدس، علاوه بر روز مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، روز مرگ بر آل سعود هم بود. اضلاع مشترک مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و آل سعود، از سالها قبل مشغول توطئه علیه ملت‌های مسلمان منطقه بودند ولی آل سعود با اقدامات اخیر، شرکت خود در این توطئه‌ها را پررنگ‌تر به رخ کشیده و این واقعیت تلخ را به اثبات رساند که با پول، امکانات و اعتبار جایگاه معنوی حرمین شریفین که آنها آن را غصب کرده‌اند، علیه امت اسلامی جنایت می‌کنند.
همدستی سران ارتجاع عرب با رژیم صهیونیستی، برای اهل فن، موضوع پنهانی نبود ولی اینکه آل سعود، علیرغم ظاهرسازی‌ها و مسلمان نمائی‌هائی که برای فریب دادن افکار عمومی مسلمانان دارند، اینگونه آشکارا و بی‌پرده به میدان بیایند و دست دردست صهیونیست‌ها علیه ملت‌های سوریه و عراق و یمن مرتکب اینهمه جنایت شوند، نشان دهنده عبور آنها از خط قرمزها و گستاخی و بی‌پروائی آنها در ارتکاب هر اقدامی علیه ملت‌های مسلمان است. در این میان، آل سعود از سایر سران ارتجاع عرب بی‌پرواتر و گستاخ‌تر عمل کرده و عدم پای بندی خود به موازین شرعی و اخلاقی را نشان داده است. جنگ علیه ملت یمن در ماه حرام و ماه صیام، کودک کشی، ویران ساختن خانه‌ها، مساجد،‌ بیمارستان‌ها، مدارس و زیرساخت‌های کشور فقیر یمن در نهایت قساوت، فقط بخشی از عملکرد آل سعود است. پرونده این خاندان جنایتکار بقدری سیاه است که آن را فقط با پرونده رژیم صهیونیستی می‌توان مقایسه کرد.
دیروز، راه پیمائی روز جهانی قدس، عرصه افشاگری علیه دشمنان ملت‌های منطقه بود. این افشاگری که به روزترین نسخه سیاسی و دقیق‌ترین تفسیر از رویدادهای این روزهاست، از برکات ابتکار امام خمینی است که روز قدس را از خود به یادگار گذاشته و چنین زمینه مساعدی را برای همبستگی ملت‌های مسلمان با ملت فلسطین و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام، دشمنان ملت فلسطین و دشمنان سایر ملت‌های مظلوم فراهم ساخته است. امام خمینی به همین دلیل در میان ملت‌های مسلمان زنده است و زنده‌تر خواهد ماند.
امام خمینی، روز قدس را روز حیات اسلام می‌دانست و این شعار را بارها به زبان می‌آورد و ملت‌های مسلمان را به زنده نگهداشتن مساله فلسطین توصیه می‌کرد و با امیدواری بالائی وعده آزادی فلسطین و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را به امت اسلامی می‌داد. سیر تحولات منطقه و فلسطین، نشان می‌دهد این وعده امام خمینی درحال تحقق است. از صبح پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قدرت مردم فلسطین بیشتر شد و رژیم صهیونیستی رو به افول رفت. ارتش رژیم صهیونیستی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خود را شکست ناپذیر می‌دانست، در این سال‌ها در اثر قدرت گرفتن جبهه مقاومت، بارها از حزب‌الله لبنان و رزمندگان فلسطینی شکست خورد و سران این رژیم غاصب به شکست خود اعتراف کرده‌اند. این پیروزی‌ها که نصیب ملت فلسطین می‌شود از برکات امام خمینی است و ما باید با مطرح ساختن آرمان‌های مطرح شده توسط امام خمینی و ادامه دادن راه آن پیشوای بزرگ انقلابی، راه را برای پیروزی‌های بیشتر امت اسلامی در تمام صحنه‌های مقابله حق و باطل هموار نمائیم. روز قدس، روز تبلور آرمان‌های بلند امام خمینی است و علاقمندان به امام خمینی باید با زنده نگهداشتن نام و یاد و مکتب امام خمینی، به تحقق این آرمان‌ها کمک کنند.