آماده باش 20 هزار نیروی پلیس آلمان برای امنیت نشست گروه 20

آماده باش 20 هزار نیروی پلیس آلمان برای امنیت نشست گروه 20  . 8تبر-96

 

برلین - ایرنا - پلیس آلمان در شهر هامبورگ در آستانه برگزاری نشست گروه 20 به حال آماده باش در آمده است.حدود 20 هزار نیروی پلیس تامین امنیت این اجلاس را بر عهده دارند که گفته می شود بزرگترین عملیات پلیس در این شهر تاکنون به شمار می رود.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری آلمان ، نشست گروه 20 روزهای 7 و 8 ژوییه (16 و 17 تیرماه) در شهر هامبورگ آلمان برگزار می شود و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان میزبان رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ ، ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ روسای جمهوری آمریکا ، روسیه و چین خواهد بود.
در این حال حدود 30 تجمع و راهپیمایی برای برگزاری پیش از اجلاس و در جریان برگزار اجلاس گروه 20 ثبت شده و هر چند انتظار می رود اکثر این تجمعات آرام و صلح آمیز باشد اما برخی از تجمعات با شعارهایی مانند 'جی 20 را تعطیل کنید' ، 'جی 20 برو به جهنم' ، ممکن است به خشونت کشیده شود. پلیس آلمان انتظار دارد حدود 7تا 8 هزار 'افراطی چپگرا' ممکن است در تجمعات دست به اقدامات خشونت آمیز بزنند. در این حال یک بازداشتگاه با گنجایش 400 نفر تشکیل شده و قضاتی نیز برای صدور احکام بازداشت با پلیس همکاری خواهند کرد.
'
تیمو زِل' سخنگوی پلیس هامبورگ گفته است که عملیات پلیس برای تامین امنیت اجلاس هفته آینده گروه 20 بزرگترین عملیات پلیس در تاریخ شهر هامبورگ است.
در حالی که معترضان از تبدیل شهر هامبورگ به یک 'پادگان' و ممنوعیت تظاهرات در جریان برگزاری اجلاس در بخشهای زیادی از مرکز شهر گلایه دارند، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه از تظاهرکنندگان خواست که آرامش خود را حفظ کنند.
به گزارش ایرنا ، موضوعاتی از قبیل تجارت آزاد، تغییرات آب و هوایی و مهاجرت از جمله محورهای بحث و گفتگو در نشست جی-20 خواهد بود. این نشست در حالی برگزار می شود که تحولات بین المللی موجب تهدید نظم مستقر پس از جنگ جهانی دوم شده است . کشورهای عضو جی-20 از استرالیا تا برزیل حدود دو سوم جمعیت جهان را دارند.
گروه 20 یک مجمع بین المللی از دولت ها و روسای بانک های مرکزی از 20 اقتصاد برتر جهان است که در سال 1999 با هدف بررسی سیاست ها به منظور ارتقای ثبات مالی پایه گذاری شد. اعضای این گروه شامل 19 دولت و اتحادیه اروپا است. نمایندگی اتحادیه اروپا در گروه 20 را کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا بر عهده دارند.
اروپام**1078** بابک جعفری ** انتشار دهنده : مریم شفیعی