22 میلیون آمریکایی با طرح جایگزین اوباماکر بیمه درمانی خود را از دست خواهند داد

22 میلیون آمریکایی با طرح جایگزین اوباماکر بیمه درمانی خود را از دست خواهند داد  6تیر-96

تهران – ایرنا – دفتر بودجه کنگره آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، بر اساس برآوردهای صورت گرفته، نزدیک به 22 میلیون تن از اتباع آمریکا در صورت تصویب طرح جدید سلامت، بیمه‌های درمانی خود را طی یک دهه آینده از دست خواهند داد؛ موضوعی که مانع دیگری در مسیر تصویب این طرح جنجالی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بازنگری قانون بیمه خدمات درمانی دولت پیشین آمریکا موسوم به «اوباماکر» یکی از اولویت‌های جمهوریخواهان از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور بوده است.
با این حال برخی ابعاد این طرح که موجب قطع بیمه میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا می شود، موجب شده تا گروهی از سناتورهای میانه روی جمهوریخواه با آن مخالفت کنند و این طرح تا به امروز در سنا مسکوت بماند.
اکنون دفتر تنظیم بودجه کنگره آمریکا تخمین زده است که در صورت تصویب این طرح، نزدیک به 49میلیون آمریکایی در سال 2026 توان پرداخت هزینه بیمه درمانی را نخواهند داشت؛ این رقم در قیاس با 28 میلیونی که امروز در آمریکا تحت پوشش بیمه نیستند، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
با وجود اینکه طرح جدید بیمه‌های درمانی پیش از این در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود، چشم انداز روشنی از وضعیت آن در مجلس سنا در دست نیست. هیچ سناتور دمکرات از این طرح حمایت نکرده و بسیاری از اعضای حزب جمهوریخواه هم در حمایت از آن مردد هستند.
این در شرایطی است که بخش هایی از این طرح در ابتدای هفته جاری مورد بازنگری قرار گرفته و حتی در صورت تصویب، بار دیگر باید برای رای گیری به مجلس نمایندگان بازگردد و این خود موضوع را پیچیده می‌کند.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مخالفان و موافقان این طرح در جامعه آمریکا نسبت تقریبا برابری دارند.
شبس ** 9386 *1613* مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده:‌عبدالله غفاری