مقام مسئول: هجمه به منتخب بیش از 23میلیون ایرانی روا نیست

اختصاصی ایرنا؛

مقام مسئول: هجمه به منتخب بیش از 23میلیون ایرانی روا نیست/ مظلومیت روحانی   5 تیر – 96

یک زمانی خمینی شیاد اهدافش راازطریق مردم درصحنه دنبال می کرد . اکنون روحانی مقابل تهاجمات رو به گسترش باندهای دلواپس که  وابسته  به خامنه ای وپاسداران اند  باید روی به رأی دهندگانش بی آورد واز اینان کمکی بگیرد تا مهاجمان را وادار به عقب نشینی کند . بلی  باید روحانی با صدای بلند سئوال انتقادی کند کدام دستانی پاسدار مداح میثم مطیعی مرید جلیلی و علم الهدا ومصباح یزدی  را با اشعار تنظیم شده که جنبه کیفرخواست بالا بلندداشت روانه نمازعیدفطر تهران کردند تاپشت تریبون قرار گیرد و قبل ازخطبه خوانی خامنه ای  مداحی اهانت وتوهین آمیز به روحانی کند وازموضع ضدآمریکایی مخالفت شدید با برجام کند تاپیام پاسداران یا دولت با تفنگ را منتقل کرده باشد.

تهران - ایرنا - مدیر مسئول روزنامه همدلی می گوید: رئیس جمهوری در مبارزات انقلاب،جنگ تحمیلی، مجلس، نهادهای امنیتی صاحب پیشینه و تجربه است، از فیلتر نهادهای نظارتی عبور کرده، مورد تایید بیش از 23 میلیون ایرانی قرار گرفته است و شایسته نیست او را مورد هجمه و فشارهای سنگین قرار داد.

«ولی الله شجاع پوریان» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: متاسفانه فضای جامعه در روزهای بعد از انتخابات فضای دلگرم کننده‌ای نبوده است و نارضایتی شخص روحانی از آنچه در روزهای پس از انتخابات در تریبون های رسمی و عمومی کشور می گذرد، در نشست با اصحاب رسانه مشهود بود.
وی در پاسخ به این سوال که دیدار اخیر اصحاب رسانه با رئیس جمهوری چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: برگزاری نشست های مشترک رئیس جمهوری با اصحاب رسانه از اقدام های مثبت روحانی در سال های گذشته بوده است.
وی به رسانه ها به عنوان عنصری موثر در فضای سیاسی، اجتماعی اشاره کرد که می توانند نقش کنترل بخش و تسهیل گر را در روابط میان دولت و ملت ایفا کنند.
شجاع پوریان افزود: رئیس جمهوری با درک نقش کنترلی و آسان کننده رسانه ها ، تعامل مناسبی با آنها دارد.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: در این برنامه نماینده ای از رسانه ها مطالبات و خواسته های اهالی رسانه را مطرح کرد و متقابلا رئیس جمهوری هم به نکات مهم و ارزشمندی اشاره داشت.
مدیر مسئول روزنامه همدلی در پاسخ به این سوال که برداشت شما به عنوان یکی از حاضرین در این برنامه از دغدغه های دکتر روحانی چه بود؟ گفت: دغدغه رئیس دولت یازدهم پیگیری مطالبات 23 میلیون رای دهنده ای است که وی را به عنوان رییس جمهوری انتخاب کرده اند.
شجاع پوریان افزود: خوشبختانه در کشور ما شرایط به گونه ای رقم خورده که در یک مشارکت حداکثری و رقابت سالم، دکتر روحانی حائز اکثریت آرا شده و در چنین شرایطی افکار عمومی انتظار دارد تصمیم ها، برنامه‌ها و فضای عمومی کشور به سمت دیدگاه موفق در انتخابات پیش برود.
نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شرایط به سمتی می‌رود که ظاهرا هیچ انتخاباتی در کشور برگزار نشده و همان تفکری که در انتخابات ناکام مانده با استفاده از ظرفیت هایی مثل تریبون‌های رسمی و امکانات بیت المال بنا دارد به هر نحو ممکن تفکر خود را بر کشور حاکم کند.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد انتخابات برگزار شود و دو هفته بعد از انتخابات چنین هجمه شدیدی از سوی ناکامان در انتخابات بر فرد منتخب وارد شود، پس چه نیازی به انتخابات و این همه هزینه در کشور است.
این فعال رسانه ای اظهار داشت: تمام تلاش روحانی در این برنامه مدارا و دعوت جناح مقابل به تعامل سازنده برای آبادانی کشور بود. اینکه عده ای سعی می‌کنند روحانی را به عنوان بخشی از اپوزیسیون نظام جلوه دهند برای ما قابل هضم نیست.
شجاع پوریان تاکید کرد: آقای روحانی هم در مبارزات انقلاب، هم در جنگ تحمیلی، مجلس، نهادهای امنیتی صاحب پیشینه و تجربه است، از فیلتر نهادهای نظارتی عبور کرده‌اند، مورد تایید 23 میلیون ایرانی قرار گرفته و شایسته نیست او را به هر دلیلی مورد هجمه و فشارهای سنگین مانند روزهای گذشته قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: سخنان روحانی در ضیافت افطار با رسانه ها حاکی از مظلومیت وی داشت، با چنین شرایطی نمی‌توانیم به آینده خوش بین باشیم. سابقه نظام و انقلاب نشان می دهد ما زمانی پیروز و موفق بوده‌ایم که به رغم تکثر و تنوع، اختلافات را کنار گذاشته و یک دل و متحد برای رسیدن به هدف تلاش کرده‌ایم.
مدیر مسئول روزنامه همدلی در ادامه در پاسخ به این سوال که دکتر روحانی در این برنامه از بیان برخی انتقادها دلخور بود، برداشت شما از این موضوع چیست؟ اظهار داشت: نه روحانی و نه هیچ مسئول دیگری نمی‌تواند از پاسخگویی و پذیرش نقد در امان باشد.
وی تصریح کرد: رئیس جمهوری هم به درستی در مطالب خود به نقدپذیری و پاسخگویی دولت اشاره کرد اما میان نقد و تخریب یک مرز باریک وجود دارد.
به گفته شجاع پوریان، اشاره دکتر روحانی به وجود نمک در غذا، تمثیل جالبی بود، همان طور که وجود نمک برای غذا مفید است، اما فراوانی آن می‌تواند مضر باشد، در مورد انتقاد هم اشاره روحانی به این موضوع بود که صرف انتقاد بدون در نظرگرفتن دستاوردها نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.
عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه در چند ماه گذشته عده‌ای از دل نظام آنچنان به سیاه‌نمایی و تخریب دستاوردهای دولت مشغول هستند که گویا فراموش کرده‌اند دولت بخشی از نظام و موفقیت دولت، موفقیت نظام است.
وی افزود: روحانی در این ضیافت، نگران نقد و انتقاد نبود چرا که در حساس‌ترین روزهای انتخابات شدیدترین نقدها بر دولت وارد شد، اما مردم بازهم اعتماد کردند ولی حرف وی این بود که انتخابات تمام شده و اکنون زمان آرامش، وفاق، همدلی و تعامل است؛ اگر قرار باشد فضای حاکم بر انتخابات تداوم داشته باشد، فضای کار و برنامه‌ریزی سخت می شود.
مدیر مسئول روزنامه همدلی اظهار داشت: مردم باید به دولت و نظام اعتماد کنند تا دولت بهتر بتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.
شجاع پوریان در عین حال گفت: در دولت یازدهم دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی حاصل شده و این موضوع در 29 اردیبهشت هم مورد تایید اکثریت مردم ایران قرار گرفت و شایسته نیست به دلیل مسائل جناحی و حزبی این واقعیت‌ها را نادیده بگیریم و فقط به بزرگ نمایی کمبودها و نقص ها مشغول باشیم، نیمه پر لیوان را باید دید.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
میان چهار نامزد رقیب در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 خبرنگار:‌علی اکبر قزوینیان** انتشار: طاهره نبی اللهی