رویترز: هتل ها وفرودگاه های قطر 27 هزار مسافر در روز را از دست می دهند

رویترز: هتل ها وفرودگاه های قطر 27 هزار مسافر در روز را از دست می دهند 6تیر-96
تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعا کرد تحریم قطر از سوی کشورهای عربی به بهانه حمایت از تروریسم بخش گردشگری قطر را تحت فشار قرار داده وهتل های این کشور را که معمولا در تعطیلات عید فطر پر از عربستانی ها وبحرینی ها بود با کاهش مسافر وموانع در اشتغال مواجه ساخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه بر اساس این گزارش که از 5 هتل بزرگ تهیه شده میانگین اشتغال در روز یکشنبه اولین روز تعطیلات عید فطر 57 درصد بود.
کارمند یکی از هتل های 5 ستاره قطر گفت که هتل ما معمولا پر از عربستانی ها وبحرینی ها بود اما امسال خالی است.
ویل هورتن مفسر مرکز خطوط هوایی کابا در استرالیا گفت که فرودگاه بین المللی حمد یکی از شلوغ ترین فرودگاه های خاورمیانه است که در اوایل ژوئیه ( مرداد) سال گذشته 76درصد پرواز های هوایی را ثبت کرده است که اکنون با ضرر از دست دادن 27 هزار مسافر در روز مواجه است.
رویترز ادعا کرد مسئولان فرودگاه بین المللی حمد از ارائه آمار خسارت های ناشی از تحریم ها خودداری کردند.
این گزارش حاکی است نیمی از مسافران قطر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بودند که پس از قطع رابطه دیپلماتیک وحمل ونقل عربستان، امارات، بحرین ومصر با این کشور ضرر زیادی متوجه قطر در زمینه گردشگری شد.
هورتن افزود : تداوم تحریم ها علیه قطر این کشور را در اوایل ژوئیه ( مرداد) با خسارت بیشتری مواجه خواهد ساخت.
بر اساس گزارش رویترز بر اساس تحریم قطر از سوی کشورهای عربی، صدها پرواز هفتگی از قطر وبالعکس لغو شده وفرودگاه حمد مالیات هایی را که شرکت های هواپیمایی ومسافران به آن می پردازند، همچنین درآمد های تجارت بازار آزاد و رستوران ها را از دست خواهد داد.
این گزارش می افزاید لغو پروازهای کشورهای عربی به قطر وبالعکس شامل 25 درصد پروازهای قطر است که یکی از بزرگترین سه شرکت هواپیمایی در منطقه است.
رشید ابوبکر مدیر شرکت مشاوره تی آر آی دبی گفت:بخش گردشگری ، هتل ها، رستوران ها وتاسیسات دیگر قطر آسیب زیادی از تحریم ها دیده اند.
وی افزود: قبل از تحریم ها 46 هزار اتاق در 119 هتل قطر آماده پذیرایی از تشویق کنندگان با فرا رسیدن میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 شده بودند .
توسعه گردشگری بخشی از تلاش های قطر برای توسعه اقتصاد آن جدا از درآمد های نفت وگاز است ودوحه در نظر دارد درآمد ناخالص ملی خود از بخش گردشگری را از 4.1 درصد کنونی به 5.2 درصد درسال 2030 افزایش دهد.
خاورم** 1453 ** 1908
مترجم: آمنه دهقان ** ناشر : افشار دارابی