گزیده خبرهای 6 تیر -96

گزیده خبرهای 6 تیر -96
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به اظهارات مصطفی تاجزاده واکنش نشان داد. به گزارش مهر، الیاس نادران نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مصطفی تاجزاده معاون وزیر کشور اصلاحات که گفته بود: «عادلانه ترین و بازدارنده ترین مجازات خودسران، انتشار عکس و مشخصات آنان در رسانه ها و اعلان وابستگی احتمالیشان به نهادی خاص است» در توییتر خود نوشت: «اعتدالی ها و آنهایی که به دنبال آشتی ملی هستند باید تکلیف خود را با تندروهای اصلاح طلب مشخص کنند. گویا این خودسران همان مسیر آشوب ۸۸ را می روند».
تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه‌ای ضد ایرانی ضمن متهم کردن ایران به نقض حقوق‌بشر، از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سیاه حمایت کردند.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از اعضای پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به دست داشتن در بحران‌های منطقه متهم کردند و خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سیاه شدند.در این بیانیه سراسر ضد ایرانی به موارد اعدام در ایران به عنوان عاملی در راستای نقض حقوق‌بشر اشاره شده است. همچنین دولت کنونی را متهم کرده است که در 4 سال نخست فعالیت، شمار اعدام‌ها بسیار بالا بوده است. 
کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: دو نفر از افراد بومی منطقه در دریای چابهار غرق شدند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: صبح امروز دو نفر از افراد بومی منطقه در دریای بزرگ چابهار غرق شدند.مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان افزود: جسد یکی از این دو نفر که یک جوان ۱۸ ساله است، پیدا شده است.وی تصریح کرد: در حال حاضر تلاش برای یافتن جسد فرد دیگر همچنان توسط امدادگران ادامه دارد.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی با عنوان زندگی سیاسی نوشت: هرگونه تعرض به اکثریت آغاز یک فتنه و مصیبت سیاسی است.به گزارش ایسنا، متن این یادداشت به شرح زیر است:حفظ حرمت قاعده اكثريت در حكومتهاى مردمسالارى از مهمترين اصول است؛ هرگونه تعرض بدان ، آغاز يك فتنه و مصيبت سياسى براى جامعه تلقى مى شود. مردمسالاريهايى قويترند كه بهتر توانسته اند مراعات اين قاعده را به كمك نهادهاى مقتدرى تضمين كنند. اما غير از روشهاى نهادينه، اعمال برخى شيوه هاى مديريت سياسى موجب ثبات مردمسالارى و افزايش كارآيى آن مى شود كه مهمترين آن شيوه ها به نحوه تعامل با اقليت برمى گردد كه در همه حال بايد بدون تصفيه سياسى باشد يعنى از طرد رسمى و حذف عملى اقليت رقيب و سركوب آنها بايد خوددارى شود: حالت اول: اقليت نزديك پنجاه درصد. در اين حالت اكثريت ابعاد شكننده دارد و اگر بخواهد جلب همكارى نكند دوام نمى آورد و در صحنه عمل موفق نمى شود پس بايد اولاً از سياستهاى اقليت كه همراه با راهبرد اكثريت است استفاده تمام عيار بكند و ثانيا كارگزارانى را از اقليت كه با بينشى ميهنى آمادگى شروع يا ادامه خدمت دارند بكار گيرد و به اين هردو اقدام تظاهر كند تا از التهابهاى اجتماعى پرهيز شود. حالت دوم: اقليت معتنابه. در اين حالت بايد به آن دسته از سياستهاى اقليت كه مخالف با راهبردهاى اكثريت نيست اعتنا شود و متناسباً از كارگزاران اقليت كه قصد مقابله يا تضعيف اكثريت را ندارند استفاده شود. حالت سوم: اقليت ضعيف كمتر از ٥٪‏ . در اين حالت بايد از سياستهاى اقليت كه از منطق قوى برخوردار است استفاده شود تا اقليت احساس نكند خفه شده است و در حالت يأس با خروج از صحنه زندگى سياسى قرارنگيرد تا به معارض تبديل نشود؛ در همه حال اكثريت موظف است اقليت را متقاعد كند.
با صدور مجوز جهت واردات آب‌های بسته‌بندی آشامیدنی، در حال حاضر محصولات فرانسوی با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.پیمان فروهر – دبیر انجمن تولید کنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به تازگی چند شرکت جهت اخذ مجوز قانونی به منظور واردات آب‌های بسته‌بندی به ایران اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از این شرکت‌ها در سال جاری موفق به واردات محصولات آب بسته‌بندی داخل کشور شده است تا در نهایت واردات قانونی محصولات آب بسته‌بندی به داخل کلید بخورد.وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان داخلی از واردات محصولات آب بسته‌بندی وارداتی به کشور استقبال می‌کنند گفت: با توجه به قیمت بالا تولید کنندگان داخلی از واردات این محصولات به داخل کشور استقبال می‌کنند چرا که وقتی مشتری آب بسته‌بندی داخلی را با محصول وارداتی مقایسه می‌کند و متوجه می‌شود که چه تفاوت فاحشی علی‌رغم وجود کیفیت یکسان بین محصول داخلی و خارجی وجود دارد، قطعا از تولید داخلی استقبال خواهد کرد.به گفته فروهر، در حال حاضر آب‌های بسته‌بندی وارداتی فرانسوی در ایران با قیمت حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.به گزارش ایسنا، هرچند تاکنون آب‌های بسته‌بندی از راه‌های غیر قانونی و قاچاق به کشور وارد می‌شد اما به تازگی با اخذ مجوز از سوی برخی شرکت‌ها، امکان واردات آب بسته‌بندی فراهم شده است. پیش از این هیچ گونه مجوزی جهت واردات آب بسته‌بندی آشامیدنی به کشور وجود نداشت هرچند آب‌های آشامیدنی بویژه برخی آب‌های گازدار از نروژ و ارمنستان با قیمت بسیار بالا به کشور قاچاق می‌شدند.
شهادت پاسدار مهدی یزدی از نیروهای حفاظت فرودگاه که در مانور اخیر فرودگاه مهرآباد مجروح شده بود تایید شد.سرهنگ اکبر قندلو مسئول روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه در گفتگو با خبرنگار فارس، شهادت پاسدار مهدی یزدی از نیروهای حفاظت فرودگاه که در مانور امنیتی اخیر فرودگاه مهرآباد از ناحیه سر مجروح شده بود را تایید کرد.بنابراین گزارش، اعضای بدن این پاسدار شهید نیز به بیماران نیازمند اهدا شده است.طبق اطلاعیه سپاه حفاظت هواپیمایی، این مانور روز شنبه سوم تیرماه در شرایط واقعی و به منظور ارتقای آمادگی‌ها و سنجش توان عملیاتی یگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد انجام شده بود.