درخواست نخست وزیر استرالیا از مسلمانان برای کمک به مقابله با تروریسم بین المللی

درخواست نخست وزیر استرالیا از مسلمانان برای کمک به مقابله با تروریسم بین المللی 8 تیر - 96

کوالالامپور- ایرنا - 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در دیدار با مسلمانان این کشور، خواستار مشارکت آنها در مقابله جدی با تروریسم شد و در عین حال بر همدلی میان مهاجران مقیم از ملیت های مختلف تاکید کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نخست وزیر استرالیا در جمع مسلمانان این کشور به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر که در ورزشگاه 'ریچموند' شهر ملبورن جمع شده بودند، خواستار وحدت مسلمانان برای مقابله و شکست تروریسم بین المللی شد.
براساس گزارش تارنمای شبکه 9 استرالیا، وی گفت: باید بخاطر داشته باشیم افراط گرایان همواره در صدد ایجاد تفرقه در جامعه ما و قرار دادن ما مقابل یکدیکر هستند.
ترنبول خطاب به آن دسته از افرادی که به دنبال تفرقه افکنی میان مردم هستند، گفت: به صراحت اعلام می کنم ما با یکدیگر متحد هستیم. من به آن دسته از افرادی که به دنبال برهم زدن وحدت میان اقشار مختلف در جامعه ما و ایجاد تنش و یا برخورد هستند، قاطعانه می گویم ما در اینجا با یک روحیه نشأت گرفته از احترام متقابل و بهره مندی از صلح و آرامش در کنار یکدیگر گرد آمده ایم و باید این روحیه را حفظ کنیم.
نخست وزیر استرالیا در ادامه گفت: مهم انیست که رنگ پوست ما با یکدیگر متفاوت است و یا این که دارای مذاهب گوناگون هستیم و یا با پیشینه متفاوت و قومیت های مختلف از اقصی نقاط دنیا به استرالیا آمده ایم و در اینجا سکونت داریم، بلکه مهم این است که ارزش های اجتماعی در کشور ما باید برای همگان یکسان و قابل حصول باشد.
به نوشته تارنمای شبکه 9 استرالیا، ترنبول چند بار در مقاطع مختلف جامعه استرالیا را به عنوان یکی از موفق ترین جوامع با تنوع فرهنگی زیاد در جهان معرفی کرد.
این برنامه به میزبانی 'باچار هولی' یکی از قهرمانان برجسته مسلمان لیگ فوتبال استرالیا برگزار شد.
دولت ترنبول سال گذشته متعهد شده بود در راستای حمایت از برنامه هایی که توسط این فرد در ورزشگاه ریچموند شهر ملبورن به همین مناسبت برگزار می شود، حدود 475 هزار دلار آمریکا اختصاص دهد.
نخست وزیر استرالیا همچنین در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که دولت فدرال استرالیا همین میزان را برای این منظور در سال آینده در نظر گرفته است.
در مراسم عید فطر امسال در سالن باشگاه ریچموند شهر ملبورن بیش از 10 هزار نفر از مسلمانان استرالیا از ملیت های مختلف و از حدود 30 کشور حضور داشتند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی