نامه‌ها و صدای شما


حجاج محترم سوغاتی‌ها را از ایران بخرند
با توجه به اینکه دولت تصمیم گرفته است امسال حجاج به مکه مشرف شوند و از طرفی دولت آل‌سعود هم متجاوزست و هم زورگو! تقاضا دارم افرادی که تا به حال به سرزمین وحی رهسپار نشده‌اند، راهی این سفر معنوی شوند و نکته آخر اینکه سوغاتی‌های خود را هم از ایران بخرند تا برای جوانان ایرانی اشتغالزایی شود.
یک شهروند تهرانی
شرایط سخت بازنشستگان
شرایط زندگی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران درحال حاضر طوری شده که پس از پایان خدمت هم باید به دنبال کار و درآمد تازه باشند تا بتوانند قسمتی از مشکلات معیشتی خود را حل کنند. حقوق بازنشستگان کفاف تمام مخارج سنگین و هزینه‌های فزاینده زندگی آن‌ها را پاسخگو نمی‌باشد. آنان که سال‌هایی را با تلاش و کار سخت پشت‌سر گذاشتند و به مملکت خدمت کردند، طبیعتاً باید هنگام بازنشستگی به استراحت بپردازند، اما متاسفانه درحال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که به علت مشکلات کمرشکن اقتصادی ناچارند مجدداً کار کنند.
به نظر می‌رسد مسئولان باید راه‌حلی برای این معضل پیدا کنند و لوازم آرامش و آسایش را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران جامعه فراهم بیاورند.
یک مستمری‌بگیر تامین اجتماعی - تهران

*حقگو از تهران: یکی از فضیلت‌های دولت یازدهم این بود که جلوی جنگ، خونریزی و تبدیل شدن ایران به سوریه و عراق را گرفت. چرا متاسفانه برخی‌ها این موضوع بدیل را درک نمی‌کنند؟
*
رحیمی از کرج: خیابان ارم، روبروی باغ سیب کرج، پل عابرپیاده ندارد و همین امر عبور و مرور را برای عابران مخصوصاً سالمندان و کودکان سخت کرده است. تذکر بدهید شاید رسیدگی کنند.
*
علیرضا احمدی از تهران: رشد بی‌رویه قیمت شکر در داخل کشور و جلوگیری از واردات این محصول، دستاویز و بهانه‌ای برای مخالفان دولت در مناظره‌های انتخاباتی شد. با توجه به کاهش 10 درصدی قیمت جهانی شکر در ماه‌های اخیر، چرا دولت تدبیر و امید و سازمان‌های مربوطه به‌ طور هماهنگ برای کاهش نرخ شکر اقدام نمی‌کنند؟
*
خانجانی از بابل: وضعیت آسفالت شهر بابل و روستاهای اطراف آن با توجه به بارانی بودن این شهر و گازرسانی‌های اخیر بسیار نامطلوب و مانند زمین خاکی شده است. لطفاً تذکر بدهید تا رسیدگی کنند.
*
یک شهروند تهرانی: به آقای شهردار تهران بگویید شما که به فکر مستضعفان هستید بگویید خانه 40-50ساله ما چرا باید هرسال هزینه عوارض نوسازی بدهد؟ مگر ما هرسال نوسازی می‌کنیم که عوارض بدهیم؟ از خانه کلنگی و قدیمی ما هرسال عوارض می‌گیرند و اضافه هم می‌گیرند!
*
از اهالی مارلیک: پارک‌های فاز 3 مارلیک از روشنایی مناسبی برخوردار نیستند و تذکرهای اهالی به مسئولان ملارد شهریار برای افزایش روشنایی تاکنون اثری نداشته است. لطفاً شما هم تذکر بدهید شاید رسیدگی کنند.