ذرات معلق در هوای اراک بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است

ذرات معلق در هوای اراک بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است 8تیر-96
دولت پاسدار باتفنگ که افتخار به داشتن موشک می کند تا محافظ ملت وکشور باشد . بهتراست دست ازغارتگری اقتصادی  وسدسازی های غیراستاندارد وکارشناسانه رودخانه وتالاب ودریاچه خشکک ن بردارد تا باکاهش اقدامات  مخرب محیط زیستی ومانورهای نظامی اش موجب کاهش آلودگی هواشود.
اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان ذرات معلق در هوای اراک برای سومین روز متوالی در هفته جاری بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است.

سعید محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان ذرات کمتر از 2 و نیم میکرون در ساعت 10 صبح روز جاری در اراک به 39 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.
وی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در ظهر روز گذشته به 72 میکروگرم بر کتر مکعب و در روز دوشنبه به 121 رسید که این شاخص ها بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توصیه کرد: گروه های سنی حساس از جمله، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان در شرایط هوای ناسالم از تردد در فضای باز و شلوغ خودداری کنند.
وی یادآور شد: استاندارد شاخص سنجش میزان ذرات معلق در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در 2 روز گذشته کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان کاهش یافت و دید افقی به دلیل انتقال گرد و خاک از مناطق مرکزی کشور کاهش داشت.
رضا مرادی افزود: بررسی ها نشان می دهد به دلیل تضعیف جریانات شرقی تا 24 ساعت آینده این فرایند حاکمیت آلاینده و غلظت آن ضعیف خواهد شد هر چند به دلیل ماندگاری ذرات معلق موجود در جو آسمانی کما بیش غبار آلود پیش بینی می شود.
وی، وضعیت هوای استان مرکزی را برای روز جاری به صورت صاف و غبار آلود، گاهی وزش باد، در روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی از نقاط غبار آلود و گاهی وزش باد و برای روز جمعه صاف تا قسمتی ابری و وزش باد و احتمال گرد و خاک محلی، پیش بینی کرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوای مناطق مختلف این استان تا روز جمعه با روند افزایشی همراه خواهد بود اما، از روز شنبه 10 تیرماه تا اواسط هفته آینده دمای هوا 2 تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.
اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، با تهدید چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی مواجه است.
3005/6013/
خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده:مژگان حیدری