روسیه موشک قاره پیمای دریاپایه آزمایش کرد

روسیه موشک قاره پیمای دریاپایه آزمایش کرد 6 نیر- 96


مسکو - ایرنا - روسیه در شرایط تنش های روزافزون با غرب به ویژه آمریکا، یک فروند موشک قاره پیمای «دریا پایه» «بولاوا» به فاصله 5000 کیلومتری پرتاب کرد که براساس اهداف پیش بینی شده موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایرنا، این موشک روز دوشنبه از زیردریایی اتمی راهبردی «یوری دولگاروکی» در دریای بارنتس در شمال غرب روسیه پرتاب شد.
دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: زیردریایی یوری دولگاروکی در شرایط زیرآبی موشک را پرتاب کرد که به هدف تعیین شده در محدوده نظامی کورا در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه رسید.
پایگاه اینترنتی روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا نوشت: موشک پس از 5000 کیلومتر به هدف تعیین شده اصابت کرد و ماهواره مرتبط نیز موفقیت آمیز بودن آن را تصویر برداری کرد.
روسیه در حال تکامل موشک قاره پیمای دریاپایه بولاوا است. موشک های جدید قدرت حمل دو برابر بیشتر ماده انفجاری از موشک های نسل قبل و 12 هزار کیلومتر پیمایش دارند.
زیر دریایی اتمی یوری دولگاروکی نیز که مجهز به اژدر انداز و 16 موشک بولاوا است، با 107 خدمه می تواند سه ماه در آب بماند و تا عمق 450 متری پایین برود.
ویکتور بارانتس کارشناس نظامی روس هم پرتاب موشک بولاوا را پیام هشدار آمیز روسیه به غرب خواند.
وی در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک بیان کرد: کشورهای غربی به دقت آزمایش سلاح های روسی را پیگیری می کنند. پرتاب موشک بولاوا حاوی این پیام است که مسکو این سلاح بسیار قوی را تکمیل می کند و هر قدر تعداد ازمایش ها بیشتر می شود، نیروی دریایی روسیه با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری این جنگ افزار قدرتمند را در ناوها و زیردریایی های خود مستقر می کند.
اروپام*391 انتشار دهنده: مولوی نیا