هتاکی به رییس جمهور در روز قدس اقدام علیه امنیت ملی است


یک نماینده مجلس:

هتاکی به رییس جمهور در روز قدس اقدام علیه امنیت ملی است  6تیر-96

 در دولت باتفنگ وقتی یک مداح پشت تریبون با عربده کشی رئیس جمهورراتهدیدو تحقیر و... می کند   مگر امنیت وجوددارذ  و  و این دولت با تفنگ ملی است ؟

57388140.jpg
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به شعارهای توهین آمیز نسبت به مسئولان نظام در روز راهپیمایی روز قدس گفت: این رفتارها توسط گروه‌ها و طیف‌هایی صورت می‌گیرد که ظرفیت دموکراسی را در کشور ندارند.
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این گروه‌های افراطی می‌خواهند کشور را به سمتی ببرند که ملت را وادار به واکنش و برخورد کنند، نباید وارد دام‌های افراطیون شویم ولی نهادهای قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی باید با چنین رفتارهایی برخورد قاطع داشته باشند.
 
وی با بیان این مطلب که کشور ما در وضعیت کنونی بیش از هر امری نیازمند وحدت است، عنوان کرد: دکتر روحانی رییس جمهور قانونی و دارای پشتوانه عظیم رای ملت ایران هستند و حرکت‌های توهین آمیز نسبت به مسئولین، نمایندگان مجلس، رییس جمهور و افرادی که خدمتگزار این مملکت هستند جز آشوب و بهم ریختن نظم عمومی چیزی در پی نخواهد داشت.
 
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس اظهار کرد: صبر و بردباری مردم برای حفظ نظام و آرامش در کشور زیاد است اما نباید این گروه‌ها به این میزان آزاد باشند و می‌بایست مسئولین مربوطه پاسخگو باشند.
 
رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید در اسرع وقت به این اتفاقات ورود کرده، مسئولین عرصه‌های انتظامی و امنیتی را به مجلس فرابخواند و با هرکسی که مسبب بوده، تعلل کرده و یا زمینه این اقدامات را فراهم کرده برخورد صورت گیرد.
 
این نماینده مجلس افزود: چنانچه برخوردی قاطع با این افراد صورت نگیرد مجلس باتوجه به حق قانونی نظارت می بایست مسئولین و وزرای مربوطه مانند وزیر کشور، اطلاعات و نیروهای انتظامی را به مجلس فرا میخواند.
 
وی ادامه داد: باید مشخص شود که یا این افراد از جایی حمایت می‌شوند، مورد نوازش قرار می گیرند و یا اگر مورد حمایت نیستند مشخص شود که چرا به رییس جمهور قانونی کشور که با پشتوانه عظیم مردمی رای آورده است در ملاء عام توهین و وحدت و همدلی ملت ایران را خدشه دار می‌کنند.
 
این عضو فراکسیون امید گفت: متاسفانه این افراد روز قدس را که نماد قدرت و وحدت ملت ایران است به روز آشوب و چالش برای وحدت مردم تبدیل کردند و این اقدام بدون شک اقدام علیه امنیت ملی و علیه منافع کشور است که باید قاطعانه با آن برخورد شود.
 
رحیمی جهان آبادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نسبت به حمله‌کنندگان به سفارت انگلستان و آشوب در سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی در آرامگاه حضرت امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری درخصوص چنین اقداماتی مواضع کاملا شفافی دارند و این اقدامات خلاف دستورات و منویات صریح ایشان است.