واشنگتن پست: انفعال و عدم واكنش ايران ترامپ را جسور كرده است


واشنگتن پست: انفعال و عدم واكنش ايران ترامپ را جسور كرده است9 اردیبهشت - 98
چون خامنه ای و پاسداران می دانئد زمین سفت خیلی است و جای بازی ومانور دادن نیست . برای اینکته بالن تبلیغاتی ضدآمریکایی چند دهه هواشده به دلیل حذف سیاست مماشات بدجو جوری ترکیده و صداکرده  است ودوران جفتک پرانی و لغزخوانی به سرآمده است . زیرا  اتحاد آمزیکا و اسراییل وعربستان و امارات عربی جدی وخطریستو
روزنامه «واشنگتن پست» در سرمقاله خود، تشديد فشارهاي اقتصادي به ايران را نتيجه عدم واكنش تهران در پاسخ به دور پيشين تحريم ها توصيف كرده و نوشته است كه با اين وجود ممكن است ايران اين بار به تحريم هاي آمريكا پاسخ دهد.
به گزارش فارس، هيئت سردبيري واشنگتن پست با اشاره به تلاش دولت ترامپ براي ايجاد موازنه ميان فشار به ايران و قيمت نفت در بازار جهاني، نوشته است كه واشنگتن پارسال با اعمال دور نخست تحريم هاي نفتي و در عين حال صدور معافيت براي گروهي از واردكنندگان نفت ايران، اين موازنه را به آزمون گذاشت و نهايتا هم اعلام كرد كه با اين تحريم ها توانسته 10 ميليارد دلار از درآمد سالانه ايران بكاهد.
اين يادداشت مي افزايد: تهران، با وجود تهديداتي كه كرده بود، به اين ضررها پاسخي نداد و از خطوط قرمز ايالات متحده عبور نكرد. دولت [ترامپ] كه احتمالا به واسطه اين انفعال جسور شده، در حال تشديد اين وضعيت است و تلاش مي كند با تهديد خريداراني چون چين، هند، تركيه، كره جنوبي و ژاپن به تحريم... باقي مانده صادرات نفت ايران را هم حذف كند.
به نوشته واشنگتن پست، ترامپ بر روي اين احتمال قمار كرده است كه ايران «به جاي آزمودن عزم ترامپ، بار ديگر اين مجازات را هم به جان بخرد
به عقيده نويسندگان، ممكن است مخالفت هاي جدي دموكرات ها و اروپايي ها با سياست هاي ترامپ، ايران را تشويق كند كه در طول 18 ماه باقي مانده از دوره ترامپ هم به اميد روي كارآمدن رئيس جمهوري جديد در آمريكا، در برجام بماند. با اين وجود، اين احتمال هم هست كه ايران به اقدامات آمريكا پاسخ دهد، كه در آن صورت ترامپ بايد ميان تحمل اقدامات ايران و حركت به سمت اقدام نظامي يكي را برگزيند.
واشنگتن پست يكي از دلايل محتمل بودن درگيري را درخواست هاي 12 گانه مايك پمپئو، وزير خارجه آمريكا از ايران توصيف كرده و نوشته است كه اين درخواست ها در نبود حل و فصل اختلافات منطقه اي، «غيرواقع بينانه» است.
اين روزنامه در پايان هشدار داده است كه به نظر نمي رسد دولت ترامپ به درستي ابعاد و تبعات احتمالي سياستي را كه در قبال ايران در پيش گرفته، درك كرده باشد.