نرخ بلیت مترو و اتوبوس در پایتخت 20 درصد افزایش یافت

 نرخ بلیت مترو و اتوبوس در پایتخت 20 درصد افزایش یافت  9 اردیبهشت-98
دولت 20% افزایش حقوق کارمندان ودستمزد کارگران را نداده ولی 20% نرخ بلیت مترورا گران شد
تهران- ایرنا- شهروندان ساکن در پایتخت از صبح امروز(دوشنبه) هنگام استفاده از مترو و اتوبوس با رشد 20 درصدی قیمت بلیت مواجه بودند؛ موضوعی که مسئولان شهری می گویند این اقدام براساس مصوبه شورا بوده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از امروز 20 درصد به قیمت بلیت های مترو اضافه شده است.
«
فرنوش نوبخت» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال مصوبه شورا و با تایید فرمانداری تهران این افزایش قیمت برای سال جاری اجرایی شد.
وی افزود: قیمت بلیت تک سفره مترو از یک هزار تومان به یک هزار و 200 تومان افزایش یافت و همچنین در بلیت های مبلغ دار نیز قیمت پایه از 336 تومان به 408 تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: شهروندان دارای بلیت های مبلغ دار حتما باید پس از پایان سفر ایستگاه خروج را مشخص کنند که بر اساس مسافت طی شده قیمت از کارت بلیت آنها کم شود.
به گفته نوبخت، شهروندان با بلیت یک هزار و 200 تومانی می توانند از جنوبی ترین نقطه به شرقی و شمالی ترین نقطه تهران از طریق مترو سفر کنند که این هزینه نسبت به مسافت و زمان سفر برای شهروندان سنگین نیست.
وی یادآور شد: براساس کار کارشناسی هر شهروند برای اینکه زمان سفر خود را در ناوگان مترو کامل کند حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد که در حال تدارک سامانه کنترلی هستیم که بیشتر از زمان 2 ساعت شهروند یا باید از ناوگان مترو خارج شود یا بلیت جدیدی تهیه کند.
مترو تهران از سال 1377 با خط 5 مترو از صادقیه تهران به گلشهر کرج افتتاح شد.
در زمان حاضر این ناوگان زیرزمینی در هفت خط و با بیش از 115 ایستگاه در حال فعالیت است.