سیلاب کرمانشاه خسارت جانی نداشته است/ قطع آب 81 روستا


مدیر بحران استانداری کرمانشاه:سیلاب کرمانشاه خسارت جانی نداشته است/ قطع آب 81 روستا12 فروردین-98
مدیر بحران استانداری کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ خسارت جانی از سیلاب استان کرمانشاه گزارش نشده است.
سیلاب کرمانشاه خسارت جانی نداشته است/ قطع آب 81 روستا
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلیلی بالایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک 12 فروردین‌ماه، ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا حاکم بر جو استان 80 تا 120 میلی‌متر بارندگی برای استان پیش‌بینی شده بود که تا‌کنون کنگاور با 102 میلی‌متر بیشترین و سومار با 27 میلی‌متر کمترین میزان بارندگی استان را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر بحران استانداری کرمانشاه در خصوص آخرین میزان خسارت‌های این سامانه بارش‌زا، افزود: شدت بارندگی‌ها از شب گذشته شروع شد که به دلیل تردد کمتر تاکنون خسارت جانی ناشی از سیلاب در سطح استان گزارش نشده است.
قطع راه ارتباطی 60 روستای کرمانشاه
وی با بیان اینکه قطعی برق، گاز و مخابرات نداریم درخصوص آخرین وضعیت حوزه راه‌ها، گفت: آمار دقیقی از خسارت‌های حوزه راه‌های روستایی به دلیلی گستردگی آن‌ها تاکنون ارسال نشده، ولی راه روستایی حدود 60 روستا در شهرستان‌های کرمانشاه (بخش‌های ماهیدشت و کوزران)، ثلاث باباجانی و روانسر قطع شده است.
بالایی به قطع آب روستایی 81 روستا اشاره و بیان کرد: آبرسانی سیار برای این تعداد روستا در حال انجام است و پیش‌بینی شده تا غروب آب این روستاها از منابعی که دارند تامین شود.
وی در خصوص آب شهری نیز، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از قطعی و کدورت آب نداشته‌ایم تنها در شهرستان صحنه و  جنوب شهر کرمانشاه به دلیلی خسارت به منابع آبی با افت فشار مواجه هستیم.
جاده حمیل به ایلام مسدود است
وی از مسدود بودن جاده حمیل به ایلام بر اثر ریزش کوه خبر داد و افزود: مسافران برای سفربه ایلام لازم است از سمت اسلام‌آباد- گواور- ایوان به ایلام سفر کنند.