جزئیات خسارات بارندگی‌های اخیر در طالقان

فرماندار طالقان مطرح کردجزئیات خسارات بارندگی‌های اخیر در طالقان/ راه‌های روستایی 100 میلیارد ریال آسیب دید 13 فروردین  -98
فرماندار شهرستان طالقان با تشریح جزئیات خسارات بارندگی های اخیر در این شهرستان گفت: راه های روستایی این شهرستان حدود100 میلیارد ریال خسارت دیدند.
جزئیات خسارات بارندگی‌های اخیر در طالقان/ راه‌های روستایی 100 میلیارد ریال  آسیب دید
جواد صادقلو فرماندار شهرستان طالقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه میزان بارندگی در طالقان به بیش از 76 میلی متر رسیده است و در برخی ساعات با بارش برف در این شهرستان مواجه بودیم گفت: طی بارش های شدید و مستمر اخیر در شهرستان طالقان 12 رانش زمین اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه این حوادث خسارت جانی به همراه نداشته است، بیان کرد: سقوط بهمن و ریزش کوه از دیگر حوادثی است که در پی بارندگی های اخیر در طالقان اتفاق افتاده است و اغلب خسارات وارده به شهرستان مربوط به زیرساخت ها بوده است که مقرر شد ادارات میزان خسارات را به صورت کارشناسی شده ظرف 2 روز آتی اعلام کنند.
به گفته صادقلو در حوزه های دامداری، باغات، زمین های کشاورزی، برق، آب، گاز و مخابرات خساراتی به شهرستان طالقان وارد شده است که میزان خسارات هنوز به شکل دقیق برآورد نشده است.

رانش جاده ورودی هشان به عمق 17 متر

وی در ادامه در رابطه با تشریح رانش های زمین در نقاط مختلف طالقان اظهار کرد: رانش اخیر در ابتدای ورودی جاده سه روستای کرکبود، هشان و افسار بوده که جاده میان دو کوه به عمق 17 متر رانش کرده است.
فرماندار شهرستان طالقان با بیان اینکه ترمیم رانش یاد شده نیازمند هزار کامیون خاک است تصریح کرد: انجام این عملیات بیش از سه هفته زمان نیاز خواهد داشت از همین رو تا عصر امروز مسیر جایگزین تردد به شهروندان اعلام خواهد شد تا عملیات اصلاح این قسمت آغاز شود.
این مقام مسؤول یادآور شد: رانش ها باید به صورت علمی رسیدگی و ترمیم شود و هدف ما از اقدامات سریع فعلی حل مشکل مردم به صورت موقت است و بعد از تعطیلات باید راهکارهای جدی و بلند مدت برای این رانش ها در محل های محتمل ارائه و اجرایی شود.
صادقلو با تأکید بر اینکه باید رانش ها را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر کار کارشناسی نشود ممکن است در آینده با تلفات جانی نیز مواجه شویم.
به گفته فرماندار طالقان  این شهرستان در روستاهای سنگلان چال، مهران، بالا طالقان، حوزه شهر که دارای 7 محله است، ناریان و پایین طالقان با رانش زمین مواجه شده است.
فرماندار شهرستان طالقان به ریزش بهمن در روستای ناریان اشاره کرد و ادامه داد: روستای مهران نیز با ریزش کوه مواجه شده است که تا عصر امروز مسیرهای مسدود شده باز خواهند شد و یا مسیر جایگزین و ایمن اعلام می شود.

17
خانوار در جبرئیل آباد گرفتار شدند

این مقام مسؤول اضافه کرد: بارش باران موجب شد تا پل تردد روستای جبرئیل آباد را سیلاب ببرد و 17 خانوار در این روستا گرفتار شوند.
صادقلو بیان کرد: این حادثه شامگاه گذشته اتفاق افتاد که در این میان صبح امروز یک پل تردد عابرین برای ساکنین روستا نصب شده است و تا عصر نیز مسیر تردد جایگزین خودرو اعلام می شود.

خسارات مادی که بارندگی شدید و مستمر به مردم وارد کرده است

این مقام مسؤول به آبگرفتگی سه خانه روستایی در طالقان اشاره کرد و افزود: این خانه به سرعت تخلیه شد و اجازه آسیب دیدن به افراد و افزایش خسارات را ندادیم.

فرماندار طالقان تصریح کرد: دو دامداری در روستای جدن و پرگه نیز دچار خسارت شدند که نیروهای جهاد سازندگی برای تخمین میزان خسارت به آنجا اعزام شدند.